Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sultry Café

Publicerad 2008-02-06 18:02:28 i Eotd i brunt, Sminkans EotD,

En liten bonus make-up idag. Det blir tvära kast mellan mörkt och ljust, från sotigt lila till denna väldigt odramatiska look.

Observera att det är kontaktlinser i violblått/lila som jag har på bilden. Inte mina vanliga blågrå ögon med andra ord!
Grunden i makeupen är Dignity, en krämig highlighter från Face. Ovanpå den svepte jag en lös ögonskugga från MAD Minerals, 7200. Det är en färg som skiftar i röda, lila och gyllene toner.
Därefter lade jag Sultry Café, brunskimrande och underbar på yttre halvan av ögonlocket samt under ögat. Också från MAD Minerals. Allt suddades mjukt i konturerna ocn en aningens av Isadoras guldpenna fick ge glans åt inre ögonvrån. Svart mascara, Hypnose från Lancome, på övre och nedre fransarna. Klart.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-06 18:17:20

Snyggt! det är roligt att du gör så tvära kast! du passar för övrigt väldigt bra i dessa linser, nu när jag har vant mig:)

Postat av: beauty by me
Publicerad 2008-02-06 18:44:59

fiiint:)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-02-06 19:02:15

Det här gillade jag, jättesnyggt!! Och mina ögon har blivit värre känns det som.. USH!!!!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-06 19:23:34

I morse sa jag ju att jag tyckte du passade bäst i mörk-mörka sminkningar men nu blir jag tveksam... Äsch, vad velig jag är! Det är hursomhelst superfint, den här. Idag fick jag äntligen ett par bra eyeliners från MAD, yes! Med i paketet var ett prov av Coralee. Snygg färg!

Isadoras penna var pricken över i:t, tycker jag här!

Och du förresten, jag har fått I've red the script idag!! Visst, jag trodde att den skulle vara fin, men det är den absolut snyggaste röda jag sett! Ååååh!

Härligt att MAC-pigmenten kom fram safely. Vi får se vad den nya siten har att bjuda oss på!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-06 19:43:05

Emma! Tack! Jag gillar själv linserna, men bara ibland. ;-)

Beauty by Me! Tack!

Sanna! Tack! Kul att du gillade den! Synd med ögonen. hoppas det går över till imorgon.

RQ! Haha! Jag är likadan. Kan aldrig bestämma mig... Jag skulle inte gilla de skira om inte de mörka fanns och tvärtom. Men de sotade och kraftiga make-uperna är mest "jag" ändå.

Jag vet! I've 'red' the script ligger högt på listan över favoritlack, och definitivt i topp bland de röda! Men An Affair in Red Square gillar jag också. Den är ine så tokig den heller...

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-02-06 19:46:40

Vilken fin! Denna tycker jag verkligen om! Tänk att man kan se så olika ut med lite olika färger och teknik!

Postat av: Mikaela
Publicerad 2008-02-06 20:24:09

urtjusigt! Jag gillar hur du gör även de mjukare sminkningarna med en twist, som med de röda skiftningarna här.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-06 20:59:38

Veronica! Visst är det roligt hur mycket man kan förändra sig med lite färgpulver!

Mikaela! Tack! Vad roligt att du uppskattar det jag gör! Verkligen kul att höra!

Postat av: Trice
Publicerad 2008-02-06 21:48:08

Ursnyggt ju! Kanon om man vill vara lite mer diskret:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-07 06:37:20

Trice! Tack! Kul att du gillade den!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela