Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Eyeliner av Fyre and Ice

Publicerad 2008-02-03 12:56:37 i Eotd i svart, Sminkans EotD,


En grund av krämhighlightern Dignity från FACE Stockholm är bas för makeupen. Därefter lade jag silverskimrande skuggan Equality från Fyrinnae på hela ögonlocket upp till ögonbrynet. Sedan tog jag en fuktad pensel och lade en svartskimrande ögonskugga som heter Fyre and Ice, också från Fyrinnae, som eyeliner. Jag tog i lite och gjorde en ganska grov linje. Inte så grov som Amy Winehouse har sin, men mer än ifall jag skulle göra en helt klassisk linje. Samma halvrad med lösögonfransar som jag hade när jag gjorde min tolkning av Marilyn Monroes make-up använder jag här. Mascara från Lancome, Hypnose, avslutar make-upen.
En väldigt enkel look som man fixar på några minuter, i alla all om man är van vid att sätta på lösögonfransar. Annars funkar det ju utmärkt utan också.

Jag är lite osäker på om jag ska kategorisera denna som "ögonskugga i svart" eller "neutral och klassisk"... Den får hamna bland de svarta tillsvidare, för det är nog där man letar om man vill se Fyre and Ice. Eller är det kanske bättre att ha den under kategorin för lösögonfransar? Nä, svart blir det. Eller?

Kommentarer

Postat av: Bjooti
Publicerad 2008-02-03 14:10:45

Mycket vackert tycker jag!

Postat av: Aila
Publicerad 2008-02-03 14:19:50

Vackert och sofistikerat!!

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-02-03 14:39:38

Mycket snyggt! Och svart tycker jag nog passar som kategori! Och nu får du mig att längta ännu mer efter min Fyre & Ice som är på gång!

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-02-03 15:00:41

Så häftigt, som i en gammal svartvit film!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-03 15:20:10

Snyggt! Det är sån otrolig skillnad på den här skuggan när man applicerar den våt ist för torr! Det passar väl bäst att lägga den under svart tycker jag. har för mig att man köper den bland de svarta skuggorna hos fyinnae... här ser ljuset på bilderna bra ut förresten...

Postat av: Kristina
Publicerad 2008-02-03 15:26:38

Å wow, grymt snyggt:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-03 15:27:54

Bjooti! Tack! Vad roligt att du tycker det!

Aila! Sofistikerat låter bra!

Veronica! Ja, alla Fyrinnaes skuggor är något att längta efter!

Ninni! Tack! Låter bra, tycker jag!

Emma! Det är för att det är dagsljus! Tog ju bilderna idag på förmiddagen. Det blir värre med bilder på kvällen eller tidiga morgnar, och det är ju mest då man är hemma...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-03 15:29:39

Kristina! Tack!

Postat av: steffy
Publicerad 2008-02-03 15:43:33

du e duktig på de du gör !!!!!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-03 15:47:37

AAAAH! Den här var en ny variant! Underbart snygg, den måste jag göra själv! Eyelinern är helt perfekt och Equality verkar ju lika finmalen och underbar som Shinkirou! Brynen är så himla fina också. Love it!

Svart låter bra, jag kanske skulle lagt den bland klassisk men det är nog inte många andra som håller med om. För enkelhetens skull alltså! Gillar den nya indelningen, vilket jobb du gör!

Postat av: Goddess
Publicerad 2008-02-03 16:07:18

Jaa jättesnyggt! Klassisk blir aldrig fel även att man "poppar" upp den. Marlin monroe är ju en favorit hos mig, och den förra make upen var ju bara såå snygg den med. Finns det nåt ställe man kan handla billiga lösögonfransar på nätet?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-03 16:33:35

Steffy! Tack!

RQ! Equality är helt fantastisk! Jag tycker själv att valet står mellan svart och klassisk, formen är ju klassisk... Nåja, just nu är den i svart.

Goddess! De har Ardells fransar billigt på H2T så man kan slänga in ett par när man köper nagellack. Annars finns ju alltid HM. Deras Long är jättefina och täta, inte överdrivna men snygga. Medium syns knappt. Ibland har HM även fransar med glitter i eller strasstenar. Har haft deras med strass men dem försvann på en plåtning för många år sedan. ett par med ceriserosa glittertrådar har jag dock kvar.
Smink och perukmakaren kan nog sälja över telefon eller mailbeställning om man ber snällt. De har de största sortimentet och helt fantastiska fransar!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-02-03 17:03:14

Läckert. Väldigt snygg eyeliner.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-03 17:31:22

Sminkjante! Tack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-03 19:52:18

ja jag misstänkte att det kunde vara så, men tänkte att jag iaf ska anmärka på det...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-03 20:48:44

Emma! Ja, det är klart du ska! :-)

Postat av: nina
Publicerad 2008-02-03 21:06:18

GUD! jag är helt fashinerad utav alla dina fina ögon! :o .. jag älskar verkligen att sminka mig själv och andra, jag vill defenitivt bli lika bra som dig :o

Postat av: Fina
Publicerad 2008-02-03 21:14:50

Väldigt snyggt och elegant! =)

Postat av: Mia
Publicerad 2008-02-03 21:24:15

Vad otroligt snygg eyeliner! Du måste vara riktigt säker på hand.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-03 21:34:52

Nina! Tack! Vad roligt att höra!

Fina! Tack! Kan ju vara kul ibland att vara lite mer enfärgad...;-)

Mia! Nej, så himla säker på hand vet jag inte om jag är. Är ju stel i fingrarna och har svårt att hålla i saker ibland, men än så länge har sminkbiten funkat bra. Oftast.

Postat av: Zephora
Publicerad 2008-02-03 21:52:54

Jag lydde ditt råd och började leka lite mer med sminket när det var dags för utgång.

Lyckat tyckte alla :)

Tack

Postat av: sandra
Publicerad 2008-02-03 22:35:24

hej hej ! skulle vilja ha ett litet tips ifrån dej omdet skulle gå för sig =) jag har alltid problem med att välja/vetavilken färg på ögonskuggor som passar till mina ögon,har brun/gröna och är brunett vad skulle du rekomendera?? mvh sandra

Postat av: Nathalie
Publicerad 2008-02-03 23:32:49

Snyggt ! duktig du är :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-04 06:16:57

Zephora! Åh, vad roligt! Vad glad jag blir! Verkligen kul att höra! :-)

Sandra! Jag tycker alla människor, oavsett ögonfärg, kan ha alla färger på ögonskugga. Men vill du ha tips kan du titta in hos Kajalpennan, en tjej som har just brungröna ögon!http://kajalpennan.blogspot.com/

Nathalie! Tack så mycket!

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-02-04 10:04:21

Grymt snyggt! Du passar jättebra i bred eyeliner. Själv ser man bara ut som en brysk farbror.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-04 16:26:10

Emelie! Jag kan inte tänka mig att du ser ut som en brysk farbror hur du än lägger eyeliner. Inte ens en brysk farbror skulle kunna se brysk ut med så glada vingar vid ögonen! ;-)

Postat av: Ellis
Publicerad 2008-02-04 19:10:17

åhhhh så fint, fantastiskt! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-04 20:11:59

Ellis! Tack! Det är lätt att fixa själv och att välja tjocklek på linjen. Man kan gå från Amy W till en väldigt tunn liten linje och få helt olika look!

Postat av: Disa
Publicerad 2008-02-05 21:26:36

Wow wow wooow! såådär vill jag sminka mig!! hur får du det så bra? :p det där måste jag försöka mig på! woow ännu en gång! så jäkla snyggt :D Ha det bra!:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-05 21:52:55

Disa! Tack! Vad härligt att höra! det är inte så svårt. Jag gjorde det här med en vanlig, liten rundtippad ögonskuggepensel, men en snedskuren pensel är enklare om man är ovan. Annars är det bara att köra!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela