Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

EM-ögonskuggor

Publicerad 2008-02-10 13:01:20 i Swatchbibliotek övrigt,

På begäran av Rouaa kommer här en swatch med min ögonskuggor från Everyday Minerals. De är bara tagna slumpvis ur facket de ligger i, så jag har inte arrangerat dem i färgordning.
image3480
Övre raden från vänster till höger:
Comfy, Sunset Voyage, Shopping Spree, Mystic Night, Cool Breeze, Swimming Pool, Countryside, Thank You, Splendid,Spin Cycle.
Andra raden från vänster: Smokey, Snow Flakes, Cypress, On the Phone, Scented Candles, Oasis, Exhale, Black, Net Surfing, Emerald, Well Being.
Av dessa kan man använda Splendid och Swimming Pool även som rouge.
image3481
Övre raden rån vänster: Good China, Pressed Olive, Silver Spoon, Ginger Peach, Ping Pong, Wild Flower, Chamomille, Floating feathers.
Andra raden från vänster:Starry Eyed, In the Garden, Diary, Morocco, Cherry Fizz, Hot Chocolate, Pink Pyjama, Rare Silk, Pots and Pans.

Alla bilderna är tagna i dagsljus. Alla pigmenten är lagda på min arm med fuktad pensel. Det innebär att de skimrande inte längre är skimrande, tyvärr. EM-skuggorna har en tendens att tappa skimret om man fuktar dem. Jag använder vanligen en krämig basskugga under alla mina ögonskuggor men Em går bra att lägga på ett rent, torrt ögonlock också.
De matta blir enastående bra eyelienrs som man har väldigt god kontroll över. Balck är den svartaste svarta jag någonsin sett!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-10 13:55:12

Åh vad bra! Jag ska ju beställa från EM och har funderat lite över vilka skuggor jag ska ta. Är de jämna i kvalitén eller är dte några som är bättre eller sämre än andra? Jag skulle vilja ha en grön. Vilken tycker du att jag ska ta emerald eller pressed olive?

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-02-10 13:57:01

Kanoners:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-10 14:26:49

Emma! Du missar väl inte at jag lagt ut Close Your Eyes-Notd till dig...

Alla EM är bra. Jag föredrar de skimrande, ja, utom Black då, som är en megafavorit, så jag säger Pressed olive. Cypress är underbar den med. Lite gyllene skimmer i den.

Sminkjante! Ja, fatta hur lång tid det tog och hur kladdigt det var! Vad gör jag inte för Rouaa...;-)

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-02-10 15:31:20

hihi I love you!!!! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-10 15:46:37

Okej. black ska jag nog ha och då blir dte nog pressed olive, mystic nights och net surf också. särsilkt efter LGBs inlägg med mystic nights, den såg så fin ut där!
jag såg det, har kommenterat den också. du är bäst:)

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-02-10 17:37:13

ooh, fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-10 18:22:26

Rouaa! Och jag dig! :-)

Emma! Black måste du verkligen ha! Bäst av alla svarta jag provat någonsin! de andra är också bra val. Om du behöver en bra highlighter i neutral färg rekomenderar jag Good China eller Rare Silk, båda matta med satinlyster och helt fantastiska som highlight. Även On the Phone är grym att använda som highlighter. Den skimrar i gråbeige. Sen gillar jag verkligen Pink Pyjama som är den snyggaste isrosa skimmerskugga jag sett!

Anonym! Ja, det finns många fina skuggor från EM!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-02-10 19:54:51

hihihi *blush*

Postat av: Anja
Publicerad 2008-02-10 20:51:37

Jag har köpt flera skuggor från EM men några av dom finaste färgerna du hade prov på finns ju inte på hemsidan?? Dessutom undrar jag hur man gör för att skuggor som tex Oasis med guldglitter inte ska hamna under ögat?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-10 21:17:11

Anja! Mina är rätt gamla. Skuggorna alltså. De har gjort om sortmentet och sidan sedan jag köpte mina.
Jag använder en borste med mjuka, absorberandehår, t.ex get eller ponny. Sedan snuddar jag bara vid skuggan, flyttar borsten till locket och pressar borsten mot locket medan jag snurrar penseln. jag pressar alltså inte hårt, men så att skuggan jobbas in lite i håren. Sen slår jag lätt med penseln mot lockets kant och lägger den sedan på huden. Man kan använda en stopper av löspuder som extra säkerhet.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela