Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Close Your Eyes

Publicerad 2008-02-09 17:13:57 i Naglar i lila,

Emma och Rocketqueen har båda önskat se en NOTD på Orlys Close Your Eyes.
Varsågoda!

Två tunna lager och inget överlack. Det är lättmålat. Konsistensen är lagom lös och rinnig, inte så att det flyter ut för mycket men heller inte trögt och segt. Det blir tunna, ganska täckande lager men för att få perfekt överensstämmelse med färgen i flaskan behövdes två lager. I och med att det är så bra konsistens så torkar det fort. Det tar inte mer än en minut mellan att man kan lägga på det andra lagret. Lacket blir jämnt redan i första lagret så man kan stoppa redan där om man vill. Fast då är färgen mer rosa än lila.
Färgen är alltså en plommonrosa eller plommonlila beroende på hur man ser det. Det är bra glans i lacket. Hållbarheten verkar väldigt bra på min kollega som ofta bär den här färgen. Det var för att den var så snygg på henne som jag var tvungen att köpa det. Och jag tror det här lacket kommer bli en riktig favorit i längden. Den påminner om Catherine the Grape och Have you seen my Limo. Båda de lacken finns i arkivet under kategorin Naglar om ni vill titta på dem.

Jag kan nog säga att det här lacket är värt att köpa om man är intresserad av färgen. Det är billigare än OPI-lacken och finns att beställa hos http://www.head2toebeauty.com/. Och vill ni veta hur man beställer så finns en otroligt instruktiv guide här: http://rocketqueens.blogg.se/1201527868_howto_shop_at_head2to.html
För aktuella valutakurser kan ni kika här: http://www.valutor.se/
Och frakten från Head2Toe är följande:
1-4 lack $ 11.90
5-7 lack $ 15.10
8-10 lack $ 18.30
Glöm inte titta på deras utbud av Ardells lösögonfransar när du ändå är inne på sidan!

Kommentarer

Postat av: MakeUpMyLack- Sanna
Publicerad 2008-02-09 18:30:16

Å herregu va snyggt! Helt i min smak!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-09 18:55:40

MUML-Sanna! Visst är det underbart!

Postat av: Peter
Publicerad 2008-02-09 19:31:49

A Lovely toe-nailpolish!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-09 19:48:20

Peter! Yes! Fabulous! ;-)

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-10 11:02:17

Sååå snyggt, tack för bilden! Den är verkligen underbar och passar fint till din hudton. Jag har varit sugen på Limo länge men den här bräcker nästan den. En snygging!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-10 11:47:02

RQ! Jag skulle nog också ta Close Your Eyes före Limo om jag var tvungen att välja. Men nu har jag ju båda! ;-)
Varsågod för bilden! Jag sitter just nu med hur många ngellacksinlägg som helst, men vill inte posta dem i ett sjok. Jag är ju fortfarande Sminkan inte Lackarn...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-10 15:11:29

Åh vad snäll du är! Det ser jättefint ut! Håller med RQ om att den ser roligare ut än have you seen my limo... Ser så härligt skimrande ut! Det här är ett nagellack som jag skulle kunna tänka mig att köpa! Tror visserligen att jag har ett liknande från Isadora, men vill nog ha det här ändå:) Fast det får vänta lite nu, har ju precis beställt från Head2toe. Du har inte ångrat dig om Yoga-ta get this blue än?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-10 15:19:04

Emma! Ha! Gissa om jag ångrat mig... Jag har beställt det. Det och Mon-Sooner or Later. Tre India-lack blir det alltså. Men inga fler. beställde My Private Jet och Vodka&Caviar när jag ändå var i farten. Usch.... Jag måste sluta köpa nagellack nu. Jag var ju så nöjd med att ha fått ner samlingen på hanterbara EN fruktlåda i kylen. Snart är jag tillbaka igen med en full kyl med lack och ingen mat...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-10 15:50:34

Hehe, det gjorde du rätt i tycker jag, alla verkar tycka att den är underbar och dte är ju trots allt OPI:) ja du, jag får ju som sagt inte ha dem i kylen, men jag har ett medicinskåp som jag förvarar nagellack i, det är bra och lättöverskådligt och ser dessutom rätt snyggt ut... Min nagellackssamling är rätt hanterbra just nu, slängde mkt innan jag flyttade i somras... men jag jobbar på att utöka den:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-10 18:07:10

Emma! Jag ser fram emot att få hem det och prova. Men hur många blå behöver en kvinna egentligen?

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-10 19:15:14

Hmm ... Många?:) Jag är verkligen sugen på att beställa frostbite också, den färgen ser så underbar ut! Har tänkt ta och lägga en beställning på china glaze nästa månad... vad tycker du om kvaliteten på deras lack?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-10 19:53:22

Emma! Jag har säkert fler än fingrarna på ena handen i alla fall. Nu slängde jag i och för sig ett gäng i flytten...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela