Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

But I like Frogs...

Publicerad 2008-02-04 16:45:06 i Eotd i grönt, Sminkans EotD,


Den här skulle jag ha lagt ut i söndags kväll men sparade på då jag var rädd att inte få till några bilder alls framöver. Eller ännu sämre bilder än dessa. Nu får ni den idag istället för nu är jag mindre orolig. Jag fick ju fart på badrumslampan, så vi kanske klarar det trots mörka vinterkvällar och morgnar! Ja, jag vet, bilden här ovan är suddig och bitvis konstig i färgerna, men det blir så när man testar sig fram i det fattiga ljus min lägenhet bjuder på. Jag gillade det lite drömska uttrycket så jag har med den ändå. Och så bjuder jag på den här, tagen med blixt:

Här är alltså en makeup i grönt och guld igen. Misstänker att ni tycker att jag upprepar mig, men vad gör det. Jag gillar grönt och guld och det är ju min sminkdagbok! ;-)
Här är det en bas av Dignity, en krämhighlighter från Face. Ovanpå den är det en favorit från Fyrinnae, Little Red's Pet Wolfe, från fransarna upp till brynet. Det är verkligen en skugga jag rekomenderar. Den är bland de absolut bästa guldskuggor jag testat och dessutom inte för gul. En bronsig färg kanske man kan kalla den. Hur som helst, när jag lagt den över hela ögonlocket så plockade jag fram But I like Frogs, också från Fyrinnae, och gjorde en markering av globlinjen. Det blev det klassiska V:et i yttre ögonvrån. Sedan drog jag in färgen i en bred linje under ögat. Innaför fransarna lade jag svart kajal från Urban Decay. För att få mer blåglans i det gröna tog jag slutligen lite Sultry green från MAD Minerals och lade ovanpå But I like Frogs under ögat och även längs övre fransraden. Svart mascara. Klart.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-04 17:22:10

Snyggt! Jag gillar också den första bilden, snyggt drömskt uttryck... snygg sminkning också förresten:) Tror att jag ska spana in den skuggan från fyrinnae. gult guld blir inte då bra på mig tyvärr. då funkar det helt klart bättre med koppar och brons!

Postat av: Marie
Publicerad 2008-02-04 18:33:38

Vackert, har inte kommit mig för att beställa från fyrinnae än men nu tar de ju bara beställnnignar från USA så.. Det blir till att vänta..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-04 18:33:40

Emma! Just Little Red's är helt klart värd att investera i. Tyvärr är Fyrinnae så tråkiga at tman just nu inte kan beställa från dem då de bara tar emot order från USA... Så surt...

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-02-04 18:44:56

But I like frogs, ja den väntar jag också på nu... Vilka härliga namn, bara att plocka upp en skugga med det namnet lockar ju fram ett leende! Härlig sminkning!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-04 19:28:39

Ja jag såg det, men det är väl bara i februari va? vad händer med beställningars om redan ligger då? Du har väl en två tre iaf?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-04 20:10:27

Veronica! Jag vet! But I like Frogs är så lika Sultry Green att jag verkligen inte behövde den men jag kunde inte motstå namnet...

Emma! Två order under processing. Hoppas verkligen de tar emot min nya order snart. Jag har bland annat en eyeliner i den som jag verkligen vill ha, och alla Arcane Magic-skuggorna. Och en City Glam highlighter. Vill ju ha NU!!!!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-02-04 20:13:36

Grönt och guld kan man aldrig få för mycket av!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-04 20:17:24

kajalpennan! Det är skönt att vi tycker lika där! ;-)

Postat av: Fina
Publicerad 2008-02-04 20:37:12

Jääättefint! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-04 21:00:04

Fina! Tack!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-02-04 21:07:02

snyggt som tusan, gillar ju grönt! Du skrev att Sultry Green och But i like frogs är likande färger. Hur är But I like frogs i formulan är det stora "bitar" i den? Alltså likar den Sultry Cafe. Du vet säkert varför jag frågar:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-04 21:10:39

Sminkjante! Nej, jag tror nog att But I like frogs är mer finmald. Men jag svär inte på det... Och jo, jag förstår varför du frågar.
Jag väntar på en TMM-skugga som heter Holly. Den kan nog också vara lik. TMM har ju finmalda skuggor. Om du orkar vänta till dess ska jag swatcha dem åt dig. Fyrinnae går det hur som helst inte att beställa från just nu...

Postat av: Motownjunk
Publicerad 2008-02-05 01:06:12

åh, mera grönt!! Hur lägger du din face-highlighter förresten? Med pensel eller fingrar?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-05 06:19:55

Motownjunk! Jag tar lite av den på en pensel, för att slippa kladda med fingrarna i burken, och sen stryker jag av det på ingertoppen så att kroppsvärmen hjälper till att göra den supersmidig och lätt att stryka ut jämnt över ögonlocket. Då får jag lagom mängd också.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-02-05 08:57:17

Väntar med spänning på swatchen:)

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-05 13:21:11

Otroligt fint, jag tröttnar aldrig på grönt och guld. Härligt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-05 18:17:27

Sminkjante! Ja, vi får hoppas på snab leverans från TMM!

RQ! Grönt och guld är ju en klassiker. Alltid lika snyggt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela