Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Bronze Goddess

Publicerad 2008-02-16 09:52:08 i Eotd i lila, Sminkans EotD,

God morgon allihop! Välkomna till Sminkan! Idag har vi ingen färdig beställning på färger från Rocketqueen, tyvärr, så morgonens bilder är en egen komposition i mjuka toner. Det är skuggor från MAD Minerals som använts och min strävan var att göra en mjuk och snäll look. Dessutom var Aila tidigare i veckan sugen på lila...

Som grund för skuggorna har jag använt Dignity från Face. Det är en krämhighlighter som erbjuder de andra skuggorna ett bra fäste.
Därefter svepte jag Bronze Goddess från MAD Minerals över hela ögonlocket upp till brynet. Sedan tog jag samma stora, fluffiga pensel och doppade i Kunzite, en lila skugga som också den är från MAD Minerals. Den lila färgen svepte jag in över Bronze Godddess på yttre hälften av ögonlocket samt brynbenet mot globlinjen. Lite av Kunxite lade jag också under ögat. Mascara i svart, Lancomes Hypnose i detta fall, och så är jag klar.
Att jag har gröna ögon beror på att jag bär kontaktlinser idag.

Kommentarer

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-02-16 10:28:37

Snyggt med lila och grönt ihop! jag svarade på din kommentar i min blogg om silver pennan från Barry M, läs och maila mig sen om du vill ha den! kram

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-02-16 10:34:21

Fint. Tur att RQ är inne på grönt så jag får mitt gröna behov stillat, här var det länge sedan :)
Hur vackra RQs sminkningar än är så tycker jag allra bäst om dina.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-16 10:35:51

Gud, förlåt! Jag önskade ju inget! Vill du ikväll så skulle jag vilja se en riktig silversminkning och så med lösisar!

Den här var modest och väldigt tjusig. Jag gillar! Kunzite är himla fin.

Postat av: Nasse
Publicerad 2008-02-16 10:58:15

Mjukt och fint, fredagens var också bara för härlig. Jag är ren lika beroende av din och rocketqueens blogg som av kaffe och det är mycket sagt i mitt fall. Ha en trevlig helg, Sminkan!:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-16 11:02:38

Santa C! Mailade nyss!

Kajalpennan! Tack!
Vad söt du är! Grönt kommer nog snart ska du se!

RQ! äsch, du behöver väl inte be om förlåtelse för något sådant. Önskeveckan är ju bara en spontan, rolig grej. Självklart får du silver och lösfrallor till kvällen!

Nasse! Ha en trevlig helg du med Nasse! Jag är själv helt beroende av främst er som skriver kommentarer hos mig och så RQ men hela blogg-grejen är vansinnigt rolig. Det finns så många fantastiska sminkbloggar! Det är kul!

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-02-16 11:15:53

Den här skulle vara kul att se på dig Sminkan :)

http://a676.g.akamaitech.net/f/676/773/60m/images.delivery.net/cm50content/18607/2069/hero_spring-product1.jpg

Hoppas länken funkar, kopierade adressen ur ett nyhetsbrev.

Postat av: mallan
Publicerad 2008-02-16 16:08:55

Jag älskar verkligen att titta in här! Jättefin blogg! Tänk om man kunde sminka sej som du, måste nog gå en kurs! :)

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-02-16 16:48:18

Ååååååh, vilka snygga lila toner till dina gröna linser, nu blev jag ju sugen på lila sminkning till kvällen... Tänkte testa Fyre&Ice, men det kanske blir en kombination av de två... Såå snyggt sminkat! Idag lades lacket på lådan också!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-02-16 17:11:42

perfekt färg till det gröna :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-16 17:21:26

Emelie! Ska försöka göra den någon gång i framtiden. :-)

Mallan! Kul att du gillar bloggen! Tack för berömmet!

Veronica! Härligt! Då kan jag bli turkosblå snart! Fyre and Ice är ju lite lila i sig så varför inte? Tror det blir väldigt snyggt! Ska kika in hos dig lite senare och se hur det blev!

Rouaa! Ja, visst är det! Jag älskar kombinationen!

Postat av: kim
Publicerad 2008-02-16 17:29:06

vart har du köpt dina linser? :)
och vet du ifall de finns utan styrka isf? :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-16 20:48:23

Kim! På www.synfel.se. Har ingen aning om ifall de säljs utan styrka.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-17 13:02:39

Du är jättefin, kunzite ser himla härlig ut! och du vet ju att jag alltid älskar lila:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-17 15:41:59

Emma P! Jag gillade verkligen den här själv. Mjuk och enkel. Ibland är det behagligt att ha sådana make-uper. Vilsamt. Tror jag ska ha en mjukis period.

Postat av: A-C
Publicerad 2008-02-18 23:31:11

Verkligen tjusig färg på dina linser. Haft flera olika gröna linser men alltid varit något som inte klaffat. Dina ser dock perfekta ut! Vad är det för fabrikat och nyans? Vad är din naturliga ögonfärg?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela