Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Toylandtippar!

Publicerad 2008-12-22 08:47:51 i NailArt,

Färgtemaveckan är avslutad, tyvärr, men jag kommer lite försenat med min fredag/lördagmanikyr. Jag visade ju en av fredagens båda experiment med nailart, men inte det andra. Den här skulle brygga över från svart till rött, vilket den väl inte riktigt gör då den är grå men jag var nöjd och bar den glatt ända till igår!

En lite söt julmanikyr med Suede Creme från Sally Hansen i botten. Ovanpå den är det Don't Toy With Me från OPI oh silverglitter från Art Club. Lite strass också.

Visst blev det fint! Lite lagom juligt! Min kollega på jobbet hade en fransk manikyr med mörkröda glittertoppar nämligen, och jag blev sugen!

Jag kör vidare på julig manikyr med tippar i rött, men har inte redigerat bilderna än. Ni får alltså vänta lite på dem. ;D

Vad gäller länkar till gårdagens bruna smink och naglar från alla er underbara sminkbloggerskor så finns det nu ett inlägg med alla länkar uppe, det före det här, men jag klistrar in gårdagens här med så ni lätt kommer åt dem!
Söndagen var brun!
Marina var brun med accenter i lila.
Adrasteiah ger oss naglar i mörkt chokladbrunt skimmer!
På One Inch Nails kan vi både njuta av Chaosophias naglar och hennes vackra ögon!
Linda på BettieLi ger oss en ljuvlig eotd och en julinspirerad notd i brunt och guld!
Makeupoholic visar också en vacker eotd i brunt. Se bara hur blå hennes ögon blir!
Karusell ger oss en tuff look i brunt!
Emelie på P'ssion visar en gyllene brun eotd!
Sminkjante ger oss också bruna naglar och en brun eotd!

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-12-22 10:03:14

kanonfint!

Postat av: Rocketqueen
Publicerad 2008-12-22 10:59:09

Oh my GOD! Den här var helt vansinnigt vacker! Min NailArt-favorit!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2008-12-22 11:02:35

Woooow! Det är det enda jag kan säga!

Postat av: tildamilda,
Publicerad 2008-12-22 11:05:06

vad läckert det blev :)

Postat av: Malin
Publicerad 2008-12-22 11:12:32

Jävlar vad coolt! Vill ocksåååå! :) KRam Malin

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-22 11:36:49

Du.. det här var faktiskt det snyggaste på länge! Grunden ser riktigt fin ut, och de glittriga tipparna är perfekta till! Aaah, jag vill också ha långa naglar så jag har plats för grejer på tipparna!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-22 11:52:25

Åh vad läckert! riktigt riktigt fint! mest fascinerad är jag dock av din kollaga, att du kan det vet jag ju, men jag kan inte erinra mig sist jag såg en fransk manikyr i fel färger utanför internet, om inte mina egna naglar räknas då...

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-22 12:01:11

Damn vilka snitsiga tippar! Och Suede Creme är jag onekligen lite sugen på... såg henne hos samma säljare som hade Batik Creme =)*

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-22 12:24:55

Sanna! Tack!



RQ! Den blev rätt fin!



Alexyndra! Tack!



Tildamilda! Tack!



Malin! Bara att sätta igång! ;D



Chaosophia! Mina är ju inte så långa så det är ju mer än tippen som jag målat med annan färg, men det ser ju okej ut!



Emma! Ja, hennes nagelskulptris hade velat experimentera. Hon själv tyckte det var djärvt... Min julklapp kom idag! Och jag har lat den hos mina föräldrar så jag inte råkar öppna den i ett svagt ögonblick... ;D



Adrasteiah! Ja, jag köpte den från den säljaren. Väldigt speciell nyans, lite brungrå, som Eartward!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-22 12:26:12

Aha, då förstår jag! Yay! jag var orolig att den inte skulle hinna fram... Hurra för posten!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-22 12:26:53

Och vad bra att du har vidtagit säkerhetsåtgärder;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-22 12:27:01

Emma! Ja! Hurra!!!!

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-22 14:21:41

Så fint. Riktigt fin kombination av färger. :)

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-12-22 18:52:04

Oh, SÅ snyggt! Påminde mig om Danger Zone :D Riktigt läckert såhär i juletider! Mina naglar ska precis lackas röda med min nya favoritkombo Depend nr.40 med Mavala Red Diamond över :)

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-22 21:12:42

Underbart!! Tänk att ha såna på julafton :D

Postat av: Mika
Publicerad 2008-12-22 22:51:47

OH MY vad jag älskar dina NailArts! Sjukt snyggt :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-23 09:12:26

RM! Tack!



Sofia! Ja, det gör det faktiskt! Påminner om Danger Zone alltså!



Linda! Ja, men det blir en annan röd-tippad version, tror jag. Om jag inte lackar om!



Mika! Tack! Vad roligt att höra!

Postat av: Emilia
Publicerad 2012-07-03 22:07:56

Sjukt fint! ;)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela