Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Svarta julnaglar och länklista

Publicerad 2008-12-19 17:55:38 i NailArt,


Wet'n'Wilds Fantasy Makers-lack i svart, en svart favorit faktiskt, och så nail art för julen denna svarta fredag. Förutom detta så kom det en liten länksamling också till dagens svarta sminkningar av alla mina bloggkolleegor längst ner i inlägget!

Tipparna är lackade med Object of Envy från Color Club samt ett guldglitter Art Club-lack. Dessutom har tummen fått lite extra bling i form av gula och gröna strasstenar.
Vem sa att julen måse vara röd? Det här funkar väl precis lika bra! ;D


Så till dagens länklista! Missa inte dessa supersköna sminkningar och naglar! Inspirerande och härligt!
Chaosophia visar svarta naglar. Dessutom bjuder hon på denna snygga eotd!
Linslusen Sanna gör en tjusig tolkning av svarta ögon.
Kajalpennan visar en svart look med eyeliner.
Adrasteiah visar också vackra svarta naglar med nailart.
Lina gör en diskret svart tolkning lämplig för jobbet. Dessutom ger hon oss en mer dramatisk look.
Hos Han&Hon hittar vi denna look i svart!
Karusell ger oss svart med fjädrar! En superdramatisk look! Pluspoäng för kreativitet!
Emelie testar svart ögonskugga från Face i sin eotd!
Rouaa är vacker och dramatisk i svart! Jag är avundsjuk...
Sanna på MakeupMyLack ger oss en hel tutorial för en look i svart och guld!
BettieLi ger oss svart och lila i kombination. Och mörka läppar till!
MetalBarbie CC ger oss en tuff look i svart!
Marina ger oss också en läcker tolkning av temat.
DeMarrion visar en läcker liten gothkrumelur!

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-19 20:02:45

Det där svarta lacket ser faktiskt väldigt lättapplicerat ut.. Eller underskattar jag din skill lite? Mycket läckert med grönt och guld, i alla lägen!

Postat av: Tanten
Publicerad 2008-12-19 20:32:34

Sobert och elegant.

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-19 20:40:13

Läckert, ett litet konstverk!!! Min svart/lila make up (då jag blandar onsdag/fredag http://bettieli.blogg.se/2008/december/blackviolet.html

och mörka läppar http://bettieli.blogg.se/2008/december/nyx-mega-shine-lipgloss-vixen.html

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-19 22:32:52

riktigt läckert! Och du har så rätt, juligt behöver inte alls innebära rött...

Postat av: Lina
Publicerad 2008-12-20 01:08:11

Här kommer den mer dramatiska looken, det blev gånger tre, mina två favorit sotningar som varierar i styrka och en där jag lekte lite.

http://makeitfab.blogspot.com/2008/12/svarta-sminkingen-nr2.html



Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-20 09:08:21

Chaosophia! Det ÄR lättapplicerat! ;D



Tanten! Visst är det fint!



Emma! Nej, och julen nog Nail Artens alldeles egen högtid också!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-20 11:21:41

Men, kommenerade jag aldrig här? Jag tyckte nailarten var riktigt jäkla läcker!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-20 11:49:40

Adrasteiah! Tack! Jag var nöjd själv!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2008-12-20 13:20:09

Snyggt med mörka julnaglar! Och mums på strasstenar! =)

Postat av: badis
Publicerad 2008-12-21 13:41:16

Underbart stiligt!



Här är mitt försenade, litet spinoffiga bidrag:) http://badbomben.blogspot.com/2008/12/notd-sinful-colors-fuchsiapurple-meets.html


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela