Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Röda lördagsläppar!

Publicerad 2008-12-20 11:47:10 i Läppar,

En röd lördag nästan kräver en liten kavalkad av röda läppar. Nej, det blir inte de jag oftast visat, MAC Russian Red eller Lipstick Queens Red Sinner. Lite annat. Men några har ni förstås sett förut tillsammans med någon eotd. Här är i alla fall sex röda skönheter ur min samling med läppstift.

Rött från Maybelline Water Shine-serie. Den här heter Cherry Rain! Lite rosarött och väldigt skirt på läpparna. Jag gillar färgen! Perfekt sommarröd!


Röda Burgundy från Maybellines Moisture Extreme-serie är en klassiker i min sminkväska. Jag älskar det här krämiga röda stiftet som inte torkar ut läpparna utan vårdar dem trots sin skyhöga glamourfaktor!


Matta röda Perfect Red från Tigi BedHead är verkligen ett perfekt matt läppstift. Sitter bra dessutom. En klippa bland de röda stiften!


Samma röda stift rån Tigi fast med gloss på blir så här läckert! Även detta röda har en lite rosaröd anstrykning. Färgen lyser på läpparna utan att bli brandskårsröd. Väldigt trevligt!


Jazzy Red från IsaDora är blodrött och tjockt. Ett bra och billigt alternativ om man vill ha den där lite mer brunröda tonen utan att tippa över helt i kaffenyanserna. Väldigt Billie Holliday!


MAC Media med CoverGirls läppglans över. Vanilj och romrussin... Mmmm! Smaskigaste kombinationen! Men, dessvärre är Media så uttorkande att jag blir ledsen. Fast färgen är ju den djupaste röda man kan hitta. Den har både lila och bruna anstrykningar.


Dior 836 är ett av mina äldsta stift. Det har hängt med länge, länge och jag vägrar göra mig av med det. Hållbart och smidigt utan att bli mjukt, ett stift som håller formen hela dagen. Den känns inte uttrokande ändå, vilket är bra. Lite, lite för brunrött för min nuvarnade smak, men snyggt ändå!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-20 12:19:12

Oj så många fina! jag gillar nästan det andra, det från maybelline bäst, men de andra är också vansinnigt fina!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-12-20 13:23:52

å, jag har varit för trött för att spamma dig på flera dagar! men nu är jag leeedig, hehe..

jag faller alltid för brunröda stift. brunröda, vinröda, men inte klarröda. fast de är riktigt snygga på dig! nånstans är man uppvuxen med de där technicolorröda hollywoodläpparna, de ser jag som de ultimata röda! då är det Jazzy Red som kommer närmast.

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-20 13:55:37

Mmm... mycket fint där. Jag blev extra förtjust i Tigi-stiftet. Gillar matta läppar. Måste kolla om de finns på ebay =)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-20 14:13:09

Är hylsan silverfärgad på tigistiftet och lite knubbig med avsmalnande kork?

Postat av: Marie
Publicerad 2008-12-20 15:13:18

Oooh, Maybellines Burgundy var en riktigt snygg röd!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-20 15:50:30

Det här inlägget får mig att sukta ännu mer efter att orka med läppstift! Burgundy och Perfect Red var mina favoriter!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-20 17:25:22

Emma! Ja, det är snyggt!



GQ! Ja, visst är det härligt med looooov!



Adrasteiah! Nej, det är en lång, smal hylsa i genomskinlig plast. En lip crayon mer än ett vanligt stift. Ska visa snart. Vänta!



Marie! Ja! Den är jättefin!



Chaosophia! Ja, de är jättesnygga!

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-20 18:04:59

Oh, riktigt fint! :)

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-12-20 18:43:19

Tvåan var en riktigt klassiskt snygg röd läppfärg, den gillade jag skarpt!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-20 19:55:55

Tvåan måste jag bara inhandla, har funderat länge på att gå och kika på de röda i denna serie från Maybelline, de är ju så sköna på läpparna!!

Postat av: Marina
Publicerad 2008-12-21 00:46:14

Oh vad många härliga röda munnar! Som vanligt gillar jag ju Media! Ursnygg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-21 09:02:59

Makeupoholic! Den är fantastisk!



Linda! Ja, den är härlig och snygg och bra på alla sätt!



Marina! Jo, dessärre är den så uttorkande att man sällan kan använda den.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela