Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Bastille my Heart med juldekorationer

Publicerad 2008-12-14 15:20:37 i NailArt,


Emma, min medbloggerska, visade i höstas upp det här lacket och jag föll som en fura. Jag som egentligen inte är en röd tjej vad gäller nagellack. Eler det kanske jag är, jag har ju en massa rött... Hur som helst, det eställdes hem och sedan har flaskan legat och väntat på sin dag. Det har sett fantastiskt ut i flaskan, absolut, men andra lack har lksom kommit ivägen för det. Men nu är det snart jul och då ska man ha juliga naglar! Rött är rätt!

Som vanligt är det för mörkt för att fota i dagsljus så ni får bilder tagna under lysrör istället. Det är en härlig röd! Lagom mörk och med massor av glans! Underbar! Två lager har jag lackat med, men det hade nästan räckt med ett. Och faktum är att ur France-kollektionen så är detta det lack som har bäst konsistens. Det känns som ett "vanligt" OPI.

Nå, det är ju snart jul Alltså, julgranskulekul på naglarna! Här är det vita pärlor och silverglitterlack från Art Club.

Jag tycker det blev riktigt juligt! Eller hur! Jag är som vanligt helt sned och vind i appliceringen, inga raka fina led av pärlor här inte, men en snabb blick på en hand i rörelse avslöjar inte hur det vinglar.

Några bilder till, jag vet jag spammar, men de tär ju så roligt med bilder!

Dessa bilder är tagna under en vanlig läslampa. Ni ser att färgen djupnar lite i lacket. Läckert! Och på vissa bilder ser ni att jag fick dit mer Art Clublack också. En liten röd glittersträng längst ut på tippen.

Och lite tillägg! Här i dagsljus:

och här med blixt och rosett:

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-12-14 16:01:50

Onekgligen jul över denna manikyr. Känns som röda julgranskulor med glitter och vita ljus. Läckert!

Postat av: derwent
Publicerad 2008-12-14 16:13:49

Oj så Jul snyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-14 17:24:59

Så snyggt! BMH är nog min favorit bland mina france-lack faktiskt. Riktigt snygg färg och med härligt skimmer och fin glans... Helt rätt med julgranskulenaglar dessutom!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-14 17:35:59

Älskar älskar älskar lacket! Älskar din dekoration av naglarna också. :D



Kanske det bästa röda lacket i mina ögon! Iaf när det gäller rött med skimmer i. Inte glitter, för det är Twinkle Toes förstås. ;D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-14 18:10:20

Sminkjante! Ja, jag hör amerikanska julsånger i bakhuvudet varje gång jag tittar på mina naglar!



Derwent! Hihihi! Ja!



Emma! Tack för att du fick mig att vilja ha det här lacket!



Chaosophia! Det likgger bland topplacken, utan tvekan!

Postat av: Tanten
Publicerad 2008-12-14 19:00:11

Lackfrestare! På tal om Emma så blev jag lurad. Igår kväll skulle jag glo efter Glamour på Konsum. Nä, inget nagellack. Ett liljeholmens gick upp när jag läste att det var i Brittiska Glamour. Dhööö, skulle behöva vinna glasögon istället för lack. Man blir ju lätt så stirrig efter alla bilder ni lägger upp,haha.

Postat av: Marina
Publicerad 2008-12-14 19:13:27

Åhhh va fint! Det där var verkligen en röd i min smak! Jag är inte heller så röd, när det gäller nagellack. Men den där skulle jag helt klart gilla att äga! Snyggt bling, bling oxå!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-12-14 19:58:44

Det ser verkligen skitsnyggt ut!

Jag älskar röda naglar! Speciellt kontrasten svarta kläder och röda naglar! mmmm!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-14 20:35:56

Rött, pärlor och silver-glitter, underbart!!!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-14 20:56:22

Du fick verkligen till en fin julstämning på denna manikyr! Jättefint och inspirerande!

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-14 21:16:51

Wow, riktigt snygg dekoration. Måste ha varit mycket pill. :)

Postat av: Kajsa K
Publicerad 2008-12-14 21:43:25

Har också denna pärla till lack i min ägo. Kan inte få nog av röda lack och detta är nog en av mina absoluta favoriter.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-14 21:54:13

Tanten! Jag hoppas du får tag på den brittiska då, för lacket verkade ju väldigt bra i alla fall! Emma är en farlig fresterska!



Marina! Ja, det här är riktigt trevligt! OCh julkule-looken är ju också kul, i alla fall ett tag...



Sanna! Jag vet, du är en röd flicka. jag är mer... grå? blå! GRÖN! ;D



Linda! Helt over the top, men kul!



Adrasteiah! Julstämning a la Hollywood! Bara coca-cola tomten som saknas...



RM! Nja, inte så mycket pill. Kanske därför allt är snett...



Kajsa! Ja, det är väldigt fint!

Postat av: Sara
Publicerad 2008-12-14 23:14:45

Oh, det är nästan så att man hör klockor klämta! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-14 23:26:41

Sara! Milt sagt! Jag har sjungit Winter Wonderland hela dagen!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-12-15 10:53:46

Åh herregud! Kan det finnas någon finare röd? I think not! ÅH!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-15 11:20:26

RQ! Nej. Inte en juligare nailart heller... Jag är själv helt utmattad av julkänsla nu...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela