Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Golden Feathers

Publicerad 2008-12-09 12:55:25 i Naglar - duokromatiska,

Jag har ett ryck med nagellack i guld som ska ut ut arkivet. Jag vet, ni hatar att bli överspammade med nagellack, men ni får stå ut. Än har jag inte orkat sminka mig. Inte igår heller, och nu finns inte så många gamla eotd i arkivet. Emma fick ju ett Golden Feathers förra veckan så hon kan behöva se hur det ser ut på. Därför kommer den här. Om jag har fler guldlack i arkivet? Jodå. Minst ett till. Vi får se om jag publicerar alla tre idag... ;D

Nubarlacket Golden Feathers hade jag väntat mig mycket av! Jag älskar ju Peacock Feathers och dess skiftningar i färgen så jag hoppades på något liknande fast i guld/grönt. Tyvärr blev jag besviken direkt jag drog upp penseln ur flaskan. Penseln var spretig och nästan omöjlig att måla med.  Jag försökte ändå och lacket i sig var tunt och lite rinnigt vilket gjorde det än mer svårbemästrat med den defekta penseln. Jag fick en ny flaska direkt efter att jag mailat och berättat om penseln, vilket ju var jättebra, men jag har faktiskt inte använt det nya lacket efter det. Det har inte fallit sig så. Där är dock penseln hel och fin så det var bara otur.

Färgen är guldgul och det finns skiftningar i grönt. Det duochroma är mycket tydligt.  Nagellacket skiftar färg i varje ny vinkling mot ljuset. Mycket spännande! Ändå föredrar jag nog Magic Sunset som också är ett Nubar lack. Jag vet inte varför, men så känns det just nu. Golden Feathers känns mer transparent även om det kanske inte är det på riktigt.  I alla fall så är det väldigt ljust och som alla gyllene färger passar det inte min hudton. Men det visst jag ju innan. Nej, Golden Feathers blir inte en storfavorit för mig. Men gillar man duochroma lack ska man absolut kika på det, för det är väldigt speciellt och egentligen väldigt vackert. Jag hade tre lager lack. Fyra hade nog gjort susen och torktiden är snabb då lacket är tunt.  Jag orkade inte kämpa vidare med min pensel så projektet lades ner tills vidare.

Det har en lite plastig glans som jag gillar. ni ser det på bilderna med. Eller kanske snarare glasaktig. Väldigt fin glans är det i alla fall.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-09 13:03:11

Jag tycker faktiskt att det ser ganska fint ut... Skulle kanske kunna tänka mig det. jag köpte det aldrig. Det var till en skönhetssalong som är återförsäljare som jag hade beställt det, så när det var fel så beställde hon ett peacock feathers till mig som jag fick hemskickat, men jag plockade aldrig med mig gold feathers, det fick de behålla:)

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-12-09 13:06:26

Nja, det såg faktiskt inte ut som jag hade tänkt mig. Ska köpa några andra nubar istället :)

Postat av: Tanten
Publicerad 2008-12-09 13:30:01

Hatar att bli spammade med nagelbilder, nä. Just nu känner jag att Sminkan står med pekpinnen och ger mig skuldkänslor. Jag ska ta bort mitt lack och fixa till mina skivade naglar och dra på nå´t tråklack från Mavala. Jag har lite ströglitter från pyssellådan att hotta upp med. Funkar dé? Sminkan, jag skämtar bara.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-09 14:14:27

På tok för mycket persikofärg i det för att jag ska tycka att det är snyggt. I alla fall inte nu när det faktiskt skiftar lite i grönt och så.. Det här kommer jag defintivt aldrig någonsin få upp på någon önskelista!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-09 14:40:14

Emma! Skulle du vilja ha en flaska så har jag ju två. ;D



Emelie! Gör så. Jag är inte heller helt såld på detta.



Tanten! Jag tycker det låter spännande med glitter ur pyssellådan! Och du, det kommer flera lackutlottningar här på bloggen, om du inte vinner lacket denna gång!



Chaosophia! Hahaha! Så du vill inte ha min extraflaska? :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-09 15:50:29

Tack, men nej tack. ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-09 16:07:07

Okej, ska tänka på det ifall jag får för mig att köpa, men det är inte högst upp på önskelistan precis.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-09 16:13:26

Chaosophia och Emma! Först till kvarn gäller ifall ni ändrar er! :D

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-09 16:15:36

Tycker att det är en fin vårfärg. :)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-09 16:51:13

Mm, spännande nyans men den skulle inte passa mig heller. Finishen var riktigt snygg dock, finns det andra färger? =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-09 18:27:58

RM! Ja, kanske på någon annan



Adrasteiah! Ja, Nubar har massor av enastående duochroma lack! Mmm!!! Kolla min favorit Moonshadow t.ex. Love it!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-12-09 18:51:02

Jag har faktist ett favorit lack som är väldigt likt det här: CG Chiaroscuto. Jag gillar mitt skarpt, men smaken är ju som sagt delad:)Detta ser ut som det är lite "mer", mer grönare och lite mer mörkare.

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-12-09 19:24:56

Tyckte det var riktigt snyggt.

Tyvärr skulle inte denna färgen passa mig heller, inte HM-lacket heller, tror faktiskt att vi har en ganska så lik hudton.

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-09 22:52:58

Åhh vilken underbar nyans!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-10 00:24:08

C-N! Jag är inte lika förtjust!



Kajsa! Ja, det är inte så attraktiv färg mot rosa...



Linda! Eh? tycker du? Vill du ha den ena?

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-10 12:26:18

Ja jag hajade till på en gång, ljusa transparanta lack använder jag sällan om de inte är lite speciella och detta är verkligen jättefint, nyansen är sagolik! Jaaaaaaa jättegärna, då ska jag hitta på något till dig också!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-10 15:15:18

Linda! Maila din adress så skickar jag så fort jag kan ta en sväng förbi en brevlåda


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela