Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nail Art för Tomten!

Publicerad 2008-12-23 09:50:13 i NailArt,

Jag erkänner direkt, det här är inte dagens naglar. Nej, mina naglar är dekorerade i rött inför julaton. Men, julkänslan och nailart-hysterin drabbade mig tidigt i år, i alla fall det senare, och denna lilla... ehm...ja, vad det nu är, gjordes under min sjukskrivning. Hoppas någon kan bli galet inspirerad och rocka loss med en crazy-manikyr! Se det som ett bidrag till bloggtemat för förra veckan. Emma ger mer tips inför helgerna om ni kollar här!

Julen är the högtid of Kitch och här ser ni de kitchigaste naglarna ever! Jag har helt hämningslöst klistrat stenar och målat glitter och jag har haft sååååå roligt!

Det blå nagellacket i botten är mitt nagellack från Jessica. Det heter Midnight Moonlight och är väldigt snyggt! Ett lager av det på mina naglar och så pressade jag it stenar för glatta livet. Strass i ljusgrönt och ljuslila! Kul! Olika på varje nagel så klart. Och massor! Det var svårt att få till högerhanden vill jag lova. Men, jag har lika mycket strass där, tro mig på mitt ord!
Bilderna nedan i lampljus och de överst i inlägget är alla tagna under mitt lysrör i köket. Så ni vet. Jag försöker bereda viss variation! ;D
Hur som helst, efter att jag gått loss i strasshjulet så fick jag ram två Art Club-lack, ett i silverglitter och ett i blekt guld. Ränder åt alla håll alltså! Jag känner mig som ett Fabergéägg! Emaljerad, förgylld och med glittriga kristaller! Hehe! Eller som en julgranskula! Och finns det en tid på året då man ska se ut som en julgranskula så är det väl nu?

Klicka upp bilderna och njut av det hysteriska blinget!

     Midvinternattens köld är hård,
     stjärnorna gnistra och glimma.
     Alla sova i enslig gård
     djupt under midnattstimma.
     Månen vandrar sin tysta ban,
     snön lyser vit på fur och gran,
     snön lyser vit på taken.
     Endast tomten är vaken.

Kommentarer

Postat av: inkyblot
Publicerad 2008-12-23 10:18:50

Wow! Jag har aldrig sett så mycket bling, helt ljuvligt! Jag får lite godiskänsla, hade jag varit riktigt liten hade jag förmodligen krävt att få sitta och hålla dig i handen för att kunna glo på härligheten. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-23 10:32:46

Inkyblot! Visst är det så! Min gudson skulle nog älska det här, han är lite över ett år och så söt som socker! Nå, som vuxen blir det lite over the top, men jäkligt kul för en kväll!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-23 11:00:50

Haha, jag sitter och skrattar lite här i datorstolen! Jag är inte den som är mycket för kitsch, men det syns verkligen att du har haft roligt! :D

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-23 11:02:37

Som ett fabergéägg var verkligen en bra beskrivning! Precis så känns det när man tittar på bilderna :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-12-23 11:09:09

Härligt att få gå loss så här ibland. Jag gillar det skarpt! Inget jag skulle gå runt med alltid men det känns helt rätt nu till jul.

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2008-12-23 11:09:37

Glammigt! :D Jag älskar Midnight Moonlight, det har så härligt skimmer!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-23 11:33:24

Precis som ett fabergéägg! Riktigt fint Sminkis! Och älskar dina texter, du är så roligt!

Postat av: badis
Publicerad 2008-12-23 15:09:07

Wow vad snyggt! Olle J goes notdkitsch! Ljuvligt!

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-23 15:14:40

L-l-lovely!

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-12-23 15:59:32

Trots att det är blått så tycker jag det här var väldigt juligt. Tänker mig granna blåa julkulor med både pärlor, glitter och skimmer. God Jul Sminkan!

Postat av: Caroline Elisabeth
Publicerad 2008-12-23 16:18:01

Jisses vilka snygga naglar!! :O

Postat av: Ika
Publicerad 2008-12-23 18:17:30

Ooh, vad bling! :) Snyggt!

Postat av: cammi
Publicerad 2008-12-23 20:10:43

coola naglar ! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-23 20:43:41

Chaosophia! Du har så rätt! Jag hade jättekul men tröttnade på några timmar!



Adrasteiah! Ja, det var lite Fabergéägg jag ville ha också, och jag tycker jag lyckades!



Sminkjante! Hehe, den här just blev ju craaaaazy!



Alexyndra! Japp, den har verkligen fint skimmer!



Emma! Tack! rodnar



Badis! Ja, jag kan knappast kallas minimalist, va? ;D



RM! :D



Emelie! God jul på dig med!



CarolineElisabeth! Tack!



Ika! Hihihi! Ja!



Cammi! Tack!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-12-23 20:47:17

här var det julpyntat! de blev ju überfabulösa! det är ju du som är glamqueen här, inte jag! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-23 20:48:58

GQ! Haha, vi kanske kan dela titeln? ;D

Postat av: kattbell
Publicerad 2009-07-26 09:51:29

fan vad coola:D<3


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela