Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Max Factors Momentum Moss

Publicerad 2008-12-05 17:14:55 i Naglar i grönt,


Favorit i repris! Max Factor Momentum Moss. Visst är det fint!
Köp på ebay, mitt första köp därifrån faktiskt. En härlig salviagrön nyans. Lite grön och lite grå. Så otroligt fint!

Jag är väldigt svag för den här typer av färger som inte riktigt kan bestämma sig. Det är en skönt, regnig grön. En mossig grå. En sten och skogfärg.Som antraciter i färgen. Som gammalt siden i glansen. Här är det två lager lack, ett räcker faktiskt men jag körde på två i alla fall. Inget överlack. Det torkar ändå på tio minuter. Ett superbra lack!

Bilderna tagna under lysrör, ovan, och under en gödlampa nedan. Visst är det vackert. Väldigt egenartat och med en gammalags charm. En lite antik känsla. Vad säger du, Adrasteiah? Är det inte värt att äga?

Kommentarer

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-05 18:18:31

Ja, verkligen!! Ojoj vad vackert! Och om det dessutom är lättlackat... ja vad ska jag säga.. som vanligt då - måste ha det!! =)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-05 18:21:51

Och förresten! Tack för att du tog dig tid att visa denna skönhet!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-05 19:21:42

Woah, fint! Det påminner faktiskt om ett lack jag hade när jag var runt 12 eller något.. Det är nästan synd att jag kastade alla mina gamla skitlack från när jag var lite yngre nu när jag tänker på det. :|

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-05 20:04:41

Adrasteiah! Ja, varsågod! Du lockar ju mig i fördärvet var och varannan dag så det är bra om jag någon gång kan återgälda "tjänsten". ;D



Chaosophia! Wet'n'Wild hade ett grönt som var väldigt likt. Och Maybelline. Maybellines har jag kvar! ;D

Ja, jag vet, jag hivade ju ut alla mina gamla också, nästan, räddade bara ett fåtal. Ångrar mig också nu.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-05 23:16:51

Men åh, sluta! Det är jättefint och jag blir supersur för att jag var så dum och slängde det, vadå korkat?! Ser att Chaosophia går i liknande tankar förresten, skönt att inte vara ensam:)Och förresten så hade jag ett från Wet 'n' Wild med, och ett mörkgrönt kräm från Steeds och det gröna drops of color från H&M:(

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2008-12-05 23:23:15

Mmm, perfekt lack för oss oldies: No moss on a rolling stone! Det här är ju både sten och mossa, måste hamna i min samling! :-D

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-06 00:30:48

Vackert, MF´s lack är riktigt bra!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-12-06 05:24:22

Jättesnyggt! Påminner det inte lite om Gussied up green?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-06 08:32:09

Emma! Jag har inget medlidande. Jag hade dem också, och slängde dem. Ibland gör man bra korkade saker...



Pixelpig! ja, dessvärre är det ebay som gäller. Alla fina lack är alltid omöjliga att få tag på...



Linda! Ja, verkligen!



Rouaa! Nope, inte alls. GuG är svartare i basen och skkimrar. Det här är en metallisk färg och gråare. Mycket grått i den här.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-06 12:25:24

Åh vad skönt, vi är lika dumma:P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-06 13:26:22

Emma! Systrar i stupididtet...

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-06 16:42:21

Ah, gröna lack är så fina. Dock ser det bara konstigt ut på mina naglar. :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela