Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Grönt på oväntade ställen

Publicerad 2008-12-06 16:23:47 i Läppar,

Nu har vi ju haft lite läpptema på bloggen, så varför inte slänga in en joker i leken. Gröna läppar stod jag och experimenterade med för lite sen, och det här var resultatet:

Jag har ju visat blå, svarta och lila läppar här på bloggen. Och röda och rosa, så klart. Men grönt är ju min favoritfärg på både naglar och ögonsmink. Kanske även läppsmink? ;D
Grunden är MAC Technakohl i färgen JadeWay. Den går ju inte att använda till ögonen å den är så förbannat hård och vägrar släppa ifrån sig ens lite färg utan att man sliter sönder huden samtidigt. På läpparna kan man i alla fall ta i lite mer, men pigment är inte något JadeWay ha i överflöd...
Ett bra pigment är däremot MakeupCosmetics ljuvliga Blackstar Green. Den lades med pensel över läpparna och ser ut som på bilden i mitten här nedanför innan jag fick på glosset. Översta bilden  och de två bilderna på sidorna i raden är dock med gloss, som ni ser.

Ja, det är grönare utan gloss, men snyggar med gloss även om det blir lite svartare. Kul experiment!

Kommentarer

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-12-06 16:26:19

ok... Gröna läppar kör vi med framöver!

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-06 16:41:46

Häftigt! :)

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-12-06 16:48:50

ja, det blev coolt!

vad kul det är att hänga här med dig idag!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-06 16:56:50

Coolt! du är grymt bra på den här typen av munnar, jag är imponerad! Dessutom så är du bra på att bära upp dem...

Postat av: tildamilda !
Publicerad 2008-12-06 17:20:23

coolt :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-06 17:58:11

Asballt, men aldrig något jag skulle kunna tänka mig att sticka ens huvudet utanför dörren med. :o

Postat av: Mimmi
Publicerad 2008-12-06 18:57:24

Jäklar vad coolt! Hoppas du gick ut sådär!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-06 19:04:50

Rouaa! så klart! ;D



RM! Ja



Emma! Till fest tycker jag det är grymt snyggt. Till jobbet är jag me tveksam. tror inte jag kan bära upp det där...



tildamilda! hm, ja, kanske det...



Chaosophia! haha, nej, jag förstår det. Lite väl i ögonenfallande



Mimmi! Nej, tyvärr inte denna gången. Men jag skulle gärna ha det på en fest

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-06 19:09:35

GQ! Oj, jag missade att svara fst jag fnissade åt din kommentar! Ja, jag har ju inte annat att göra än blogga, typ. Kul att du hänger med mig! Jag behöver sällskap!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-06 20:38:40

haha, nej det förstår jag. Men du verkar ändå bekväm med det, jag tror inte att jag skulle fixa det till fest heller:)

Postat av: Mia
Publicerad 2008-12-06 21:19:40

Hej, blogg.se har gjort en ändring i RSS-inställningarna som gör att alla som prenumererar på bloggar som ligger hos dem (din t ex) bara kan se ett utdrag av varje blogginlägg i blogg-läsaren. Jag skulle bli jätteglad om du ändrade denna inställning så det blir lättare att följa din blogg. Här står det hur man ändrar detta: http://nyligen.se/

Tack på förhand & tack för en kul blogg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-07 09:16:28

Emma! Jag har så liten mun, om är proportionerlig, att det knappt märks vilken färg. Man ser bara att det är mörkt.



Mia! Fixat! ;D

Postat av: Marina
Publicerad 2008-12-07 12:18:10

Übercoolt! Kan nog nästan tänka mig att ha den färgen på en riktigt häftig fest tex! Mer färg åt folket!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-07 13:49:29

Marina! Ja, men samma problem, så klart, som alla mörka läppfärger. Man ser ofta lite av den rosa slemhinnan akom läppen skymta fram.

Postat av: Marie
Publicerad 2008-12-07 16:13:23

Nice, och ett coolt experiment!

Postat av: Marina
Publicerad 2008-12-08 19:19:15

Det är ju ett problem... men det ser okej ut på bilderna iallafall!

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2008-12-09 16:11:37

Jag har inte kommenterat det här förut men nu kan jag inte låta bli känner jag, så snyggt!! (och du har fantastiskt välformade läppar :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-09 16:17:03

Pixelpig! Tack! Kul att du gillar det! Det var väl inte den mest bärbara färgen men läckert tycker jag med.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela