Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

FOTD av Emma - Uppity Danger Zone

Publicerad 2008-12-13 15:52:38 i Emmas FOTD 2008,

Igår skulle jag ut och eftersom det var dagen före lucia tyckte jag att det kunde passa bra med röd ögonskugga och lite guldiga inslag i form av Uppity från MAC. Det här är en rätt simpel sminkning med få produkter, helt enkelt för att jag hade så otroligt bråttom. Jag sminkade mig på 20-25 minuter och det är nog knappt hälften så lång tid som en kvällssminkning brukar ta för mig. Alltså blev det bara en skugga och jag hann inte blenda övergången ordentligt. Dessutom ser mina fransar rätt hemska ut. Jag vill docka påpeka att Secret weapon mascara egentligen är bra, men jag kladdade verkligen bara på mascaran för att få lite ögonfransar. Ha medlidande med mig alltså, jag brukar måla mascaran noggrannare, men valet stod mellan att sitta hemma med fint smink, eller att gå ut med halvtaskigt smink, jag valde det senare. Men nog klagat, till sminket!


Hyn

Foundation: Everyday Minerals Intensive Foundation i färgen Fairly Light
Concealer under ögonen: MAC Studio Finish Concealer NW 20

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Fair Intensive Concealer
Puder: Everyday Minerals Finishing Dust

Ögon

Ögonbryn: Clarins Brow Definer i Lightest Brown
Ögonskuggsbas: MAC Paint Pot Blackground
Ögonskuggor: MAC Danger Zone

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner Black och MAC Fluidline Uppity
Kajal: Max factor Khol någonting i Black
Mascara: Mirenesse Secret Weapon Mascara Black

Läppar

Läppenna: Body Shop

Läppstift: Dior Red Icon


Grunden för ögonskuggan var alltså Blackground, den målades på den rörliga delen av ögonlocket, samt en bit upp på brynbenet. Ovanpå Blackground applicerade jag den röda delen av Danger Zone. Jag måste säga att jag fick slita ganska hårt för att få den så röd som jag önskade. Sist jag använde denna skugga tyckte jag att den var mer pigmenterad, men det kan ha att göra med att jag var så herrans stressad. Troligtvis en kombination av stress och att mineralize skuggorna är ganska skira. Längs med övre fransraden målade jag en linje med svart krämeyeliner som jag drog ut i en liten vinge. Ovanför den svarta eyelinern målade jag en linje med guldiga Uppity. Svart kajal längs med undre fransraden och på vattenlinjen. Läpparna målade jag röda med Diors Red Icon och en röd läppenna från Body Shop. Inget rouge, alldeles för bråttom!


Resultatet blev väl sådär. Framför allt så stör jag mig på att munnen ser så herrans orange ut, något som jag inte upplevde förr, när jag och Red Icon polade på reguljär basis. Ska göra en läppstiftsinventering i jakt på röda stift, och ifall den inte faller väl ut så blir det nog ett nytt läppstift i Malmö om några veckor. Nåja, man kan inte lyckas jämt, och det blev ändå en hyfsat julig sminkning.  Och dessutom så matchade jag mina naglar fint.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-13 16:21:28

Jag tycker det blev skitsnyggt rent ut sagt! Kan inte se att det är "halvtaskigt" eller vad du nu kallade det? Ser lite vampyrigt ut, och det gillar vi ju!



Jag tycker den röda skuggan ser lite brunröd ut idag. Kanske är skärmen? Och nu kommer jag aldrig köpa en MAC-skugga igen. De är alltså skira! Det var väl det jag tyckte med alla mina tdigare köp! Ni MAC-människor försöker bara lura mig och säga att det är pigment i prylarna! ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-13 16:47:18

Tack så mkt! Tja, kanske lite vampyriskt, men ganska kladdigt och skakigt också... kolla ögonfransarna på närbilden så fattar du vad jag menar.



haha, du missuppfattar mig! Det är mineralize-skuggorna som är lite skira, skirare än de vanliga iaf. Sen tycker jag att det är ganska olika mellan olika skuggor. sea and sky är väldigt pigmenterad och det är också en mineralize, men den kommer från en annan kollektion. fast visst, en del är helt klart skira, MAC kan vara ojämna:) Det finns många mineralskuggor som är betydligt bättre faktiskt. Och nej, den såg brunrödare ut, blev aldrig riktigt så där knallig som sist. kan bero på att jag hade mer blackground kanske.

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-13 16:48:15

Sååå snyggt ju!! Och du är galet snygg i detta, första bilden-vilken blick ;o)

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-13 17:23:14

Riktigt fint. :)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-13 17:58:24

Åh, rött och guld, vilken underbar kombo! Läppstiftet ser förmodligen lite orange ut för att skuggan har en kallare röd ton, men det gör inget tycker jag!

Postat av: dami
Publicerad 2008-12-13 18:12:46

Sjukt snyggt!!!! Du har verkligen det extra för att få till det!

Postat av: badis
Publicerad 2008-12-13 19:10:25

wow! litet blodsugarromantik, tycker jag med:)

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-12-13 23:04:02

Hihi det låter precis som min går kväll! Lika lång tid och inte han jag fixa kajalen ordentligt. Jag som sällan åker buss tänkte att jag fixar det på bussen. Eh buss fredag kväll? FULL! Men det såg inte så illa ut som jag trodde och jag tycker du blev en super pingla, rött är grejen nu. Själv hade jag rött glitter i mitt svarta:)

Postat av: Steph
Publicerad 2008-12-14 01:16:47

Hey, I need to talk to you about your prize, please email me when you get a chance.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-14 03:22:11

Linda: Tack så mkt! ja den första bilden blev bra, de andra är rätt dåliga. Jag ser ganska rädd ut på den sista. är mer rädd för att missa bussen än för fotografen som tur är.



RM: Tack!



Adrasteiah: Tack så mkt. ja det har nog med de nadra färgerna att göra, även om stiftet i sig har en varm ton.



Dami: Tack så jättemkt! vad gulligt sagt, nu blev jag glad:)



Badis: Tack snälla du! Klart att jag vill vara vampyrchic;)



CrazyNails: Ja du, det var bussen som ställde till det för mig med... Mest att jag var tvungen att hinna med den dock. tack så jättemkt! Rött glitter på svart låter suveränt snyggt, jag ska kolla in det!



Steph: Okay, I'll tell her.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-14 09:37:30

Jag tycker inte du ser rädd ut på någon bild. Jag tycker du är jättesnygg! Älskar det röda på läppar och ögon mot den där vita huden du har. Och du har så fint, blankt hår också! Jag tror fotografen var stolt över att få gå ut med dig vid sin sida. Det hade jag varit! Du är en kalaspingla!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-12-14 16:04:05

Jättefint. Gillar den guldiga eyelinern mot det röda.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-14 17:23:31

Sminkan: tack så mkt! Du är så snäll! Fast oj vad du kommer bli besviken om du träffar mig, jag är inte så vit, det är blixtens fel... förresten fick fotografen stanna hemma, det var en flickutgång:)



Sminkjante: tack så mkt! ja jag gillar också det guldiga och röda, lite julkänsla, och uppity är lite kul...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela