Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Cover Girl Wetslicks Lipgloss Burgundazzle

Publicerad 2008-12-10 08:24:47 i Läppar,


Här har ni ytterligare en ny läpprodukt från Cover Girl. Ny för mig alltså. Läppglanset Wetslick i färgen Burgundazzle.
inhandlat på Kicki.be för 39 kronor.
Färgen är inte jätteglossig, vilket jag uppskattar, utan lagom blank och lagom transparent. Man får alltså en hel del färg men inte en täckande känsla. Precis som ett färgat gloss ska vara. Ni ser på bilden att läppana har fått rejält med färg men ändå lyser igenom lite.
Doften är i min näsa väldigt lik romrussin. Jag har inget emot den men tycker den känns lite udda på en läpprodukt. Fast hellre romrussin än melon... Kaksmet är i och för sig min favoritdoft på läpprodukter, men alla kan ju inte lukta lika. Romrussin är i alla fall lite åt samma håll. ;D
Det är lättapplicerat och lent, kanske inte jättehållbart utan mer normalt. man kan nog inte äta middag och förvänta sig glossiga läppar efteråt, men jag tar hellre det än att läpparna blir torra.
Jag kan nog tänka mig fler av dessa läppglans. De känns helt okej och väldigt prisvärda. För 39 kronor få man sällan så här bra gloss.

Easy, breezy, beautiful med Cover Girl!

Kommentarer

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-10 08:52:34

Måste kolla in webbutiken. :)

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-12-10 10:16:06

Oj vilken skillnad det var på läpparna jämfört med färgen i förpackningen....till det bättre måste jag säga...den var jättefin ;)

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-12-10 10:26:56

Men vad är det för läckert lack du har?! Moon shadow?

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-10 11:36:24

Oh, det där var snyggt!

Postat av: Tanten
Publicerad 2008-12-10 12:29:48

Ett för farligt gloss för tanten att äga men snyggt. Hade mani på den där glassen med romrussin.

Postat av: Marybeth
Publicerad 2008-12-10 13:11:27

Jag älskar det där nagellacket, det är ju sjukligt snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-10 15:08:09

RM! Gör det!



ItM! Det är nog ljuset. jag vinklade förpackningen för att txten skulle synas.



Emelie! Sally Hansen Magical Amethyst



Adrasteiah! Ja, jag tycker också det!



Tanten! Ja, det smakar nu inte så mycket om glosset att du behöver vara orolig att äta upp det. ;D



Marybeth! Men du ska ju titta på glosset nu! ;D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-12-10 16:40:02

Jag har kollat in sidan fler gånger men inte beställt något. Nu blev jag ytterligare sugen på en beställning.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-10 19:08:06

sminkjante! Ja, jag tycker de har bra priser

Postat av: Elena
Publicerad 2008-12-10 19:42:38

Precis som de andra reagerade jag på lacket.

Grymt snyggt tumme upp



Nej, inget fel på glosset heller, du har fantastiska läppar!

Postat av: badis
Publicerad 2008-12-10 20:01:09

På hylsabilden stjäl wow-lacket showen, vilken tur att din plutmun visade hur snygg nyansen är irl!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-10 21:06:17

Elena! Tack!!



Badis! Tack!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-11 08:16:32

Trevlig färg, och romrussin tycker jag är en helt okej lukt. Jag har också ett läppglans som drar åt romrussin och jag tycker att det luktar ganska gott... Och precis som du säger så är det bättre att slippa bli torr men att få bättra på under dagen. Jag har iofs inte så höga krav på läppglans hållbarhet. Det försvinner, det får man leva med. Å andra sidan så slipper man bli torr och läppglans bleks ofta på ett gansak jämt sätt, vilket jag helt klart betraktar som ett plus.

Postat av: Marybeth
Publicerad 2008-12-11 09:49:47

Jag gillade glosset också, jättesnyggt på dig! Men jag gillar verkligen inte romrussin så det går bort pga det, kinkigt värre här ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-11 14:02:25

Emma! Du skulle gilla detta gloss!



Marybeth! Synd att du inte gillar romrussin. Glosset är bra!

Postat av: MyyZz
Publicerad 2008-12-11 14:12:50

Allvarligt tjejjen, går det där lacket att få tag på nånstans? Jag googlade men hittade inget matnyttigt alls.

Jag känner att jag skulle kunna mörda för det där ;-);-)



Tjingeling o tack på förhand

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-11 16:16:24

MyyZz! Jag köpte mitt på ebay men det verkar vara slut hos den säljaren nu. Så jag vet inte om det finns att få tag på.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela