Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze An Affair to Remember

Publicerad 2008-12-18 14:45:57 i Naglar i rosa,

Rosa är ju inte riktgit min färg, varken på kläder, naglar eller ögonskuggor. Grävde runt lite i arkvet, övertygad om att minst en rosa notd måste finnas där och det gjorde det! En rosaröd! Här kan ni njuta av den, China Glaze An Affair to Remember. Och det kommer mer rosa innan natten, det vågar jag nästan lova er! Glöm inte titta igenom länklistan till alla rosa flickor därute, den hittar ni i inlägget nedan!

China Glaze An Affair to Remeber är en romantisk och lite gammaldags hallonröd/rosa färg som vittnar om feminintet och en oskuldsfull sensualism. Ett lack som gjort för drömmar om skimrande tyllklänningar, krocket på gräsmattan och en stilla vårflirt i hammocken medan man svalkar sig med ett glas hemlagad lemonad. Charmfullt och en anings nostalgiskt.

På bilden ser ni två lager av lacket och inget överlack. Det är ett lättmålat lack som kommer från en tidigare kollektion från China Glaze, alltså innan deras lack blev rinniga och kladdiga att applicera. Dessvärre finns en tendens att lämna spår i lacket efter penseldrag, men det funkar om man får rätt mängd på penseln och låter det torka llite mellan varven. Det är lite trögt att torka faktiskt, så man ska utrusta sig med tid och tålamod. Men det är ju en sådan personlighet hon har. Lite stillsam och försiktig, kanske blyg, men med en massa att ge om man bara bjuder henne på den där extra stunden för att få lära känna henne.

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-12-18 14:54:20

femenint och vackert

Postat av: Han&Hon
Publicerad 2008-12-18 15:05:57

Hoppas verkligen det kommer fler färgtema veckor..detta var superkul! tummen upp för detta!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-18 16:34:21

Sanna! Visst är det!



Han&Hon! Ja, det gör det nog. Jag har haft kul jag med!

Postat av: Tanten
Publicerad 2008-12-18 17:42:30

Du satte verkligen fart på sminkbloggarna, Sminkan. Och det är lika roligt för oss andra som ni tycker att det är.Förväntansfullt varje dag. Vem behöver en julkalender?

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-18 18:09:48

Ser riktigt riktigt fint ut på bild, men jag tror inte att lacket skulle stå ut på så vis i min samling att jag skulle bli sugen på det vidare ofta. Blir jag rik så är det en självklarhet, men det är skönt att inte få något habegär den här gången. :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-18 18:22:16

Tanten! Visst är det roligt! och imorgon är det svart! Min favoritfärg!



Chaosophia! Nje, den påminner om Shady Lady som jag fick av dig! ;D

Postat av: badis
Publicerad 2008-12-18 19:35:34

Älskar! Påminner stilmässigt om a rose at dawn..som jag också älskar<3!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-18 19:51:51

Badis! Ja, det är en "du" färg!

Postat av: Marie
Publicerad 2008-12-18 21:41:03

Spännande att det ser duokromatiskt ut, men att nyanserna är rätt lika varandra.. Eller är det bilderna/skärmen som ljuger?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-18 22:38:36

Marie! Vet inte om det är duokromatiskt, men det skiftar kanske lite mellan rosa och rosalila?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela