Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Sloane

Publicerad 2008-08-30 06:46:29 i Naglar, vampy,


Här kommer det mörkaste av lacken i Zoya Pulse-kollektionen. Sloane är ett mörklila skimmerlack, här i två lager men utan överlack. Det är lite kärvt när man ska måla med det. Inte så smidigt alltså, och aningens ojämnt på nageln blir det. Det blir inte samma känsla av vinnare som underbara Blair, men det är ett helt okej lack. Kanske lite väl mörkt för det flyter liksom ihop med alla andra nästansvarta lack. Det är väldigt likt OPI Eiffel for this Color men den är snyggare. Det här blir inte en ny Yasmeen, men som sagt, det är inget fel...

Ni ser att det är lite ojämnt. Lillfingret har bara ett lager lack. De andra har två. Man ser inte riktigt skimret i lacket. Det verkar som att mörka lila fäger äter upp skimret. Samma sak med Eiffel for this Color och även Midnight Ride. Varför?

Plommon med lite brunt i tonen, nästan svart i många ljus. Skimret är ganska osynligt om man inte ser det i skarpt ljus. Ett mellanlack skulle jag kalla det för. Helt klart. Eller vad säger ni?

Här har jag försökt liva upp det med en liten blomma i guld.
Detalj:

Hurra för Konad! ;D

Kommentarer

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-08-30 07:39:04

Lacket är fint tycker jag, men som du säger kanske inte WOW. Med guldblomman blev det dock väldigt läckert!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-30 08:22:09

Yaay för Konad! Det gjorde verkligen allt extra läckert! Love!

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2008-08-30 08:45:56

WoW! Supersnyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-30 09:00:09

Makeupoholic! Nej, inte Wow. Mer gäsp...



RQ! Ja! Konad gör varje lack till något lite extra!



Monica! Kul att du gillar det! Jag blir inte så wow-ad av det, men det är inget fel på det.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-30 11:30:14

Jag tycker att det är fint, men det är som du säger, skimret försvinner lite... när jag först såg det så trodde jag faktsikt att det var ett krämlack. Kontentan blir att dte är fint, men jag klarar mig utan det. Puh, ganska skönt... jag har inte råd med alla lack du visar:)Förresten har jag dte blåa nu... men jag är inte lika morgonpigg som du så jag har inte fotat än.

Postat av: leonie
Publicerad 2008-08-30 12:23:40

Jo jag gillar det men trodde också att det var ett krämlack vid första anblick.Konadstämpeln gjorde sig jättefint mot det lacket.:-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-30 12:37:25

Emma! Morgonpigg? Jag hade en katt som ville ha frukost klockan halv sju imorse och sen var jag ju ändå uppe. Men pigg vet jag inte om jag skulle kalla mig.



Åh! Blått! jag vill också ha blått! Men jag har ju halva kollektionen Zoyalack kvar att swatcha...



Leonie! Konad är suveräna med sina stämplar just när man känner att ett lack inte är riktigt så kul som man skulle önska. Jag gillar mina stämplar!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-30 13:43:52

aha, så dte är det som är hemligheten:) Vi har fiskar som är hungriga jämt, men det hjälper inte...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-30 16:27:58

Emma! Det är nte så kul när hon ska ha frukost klockan tre på morgonen. Då skulle jag vilja ha en fisk istället. ;D

Postat av: Marina
Publicerad 2008-09-03 22:01:32

Halloj! Din blogg är helt underbar, jag blir så sugen på att shoppa nagellack! Tyvärr har jag urusla korta stumpiga naglar och inget blir så snyggt som på dina underbara bilder! Hur som helst så inspirerade du mig till att beställa lack från 8ty8 häromveckan och jag blev alldeles lycklig när jag fick dem! Det blev China Glaze: Wagon Trail, Gussied up Green, Flying Dragon, Lubu Heals, DV8 och OPIs You dont know Jaques. Provar för fullt! Tack för all din inspiration!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-04 06:10:53

Marina! Åh, vad roligt att höra! Det är sådana komentarer som får en att fortsätta! Tack! Och kul att du hittat 8ty8 och att du har fått ditt paket! Vilka lack du valt! Alla är favoriter hos mig, kanske med undantag av Flying Dragon som är så himla jobbig att ta bort från naglarna att jag aldrig använder den... ;D

Hurra för nagellack!!

Postat av: Marina
Publicerad 2008-09-04 10:43:54

Ja jag har ju inte hunnit testa Flying Dragon ännu, vi får se hur det går, men jag ÄLSKAR ju lila, så jag kanske står ut! Du får gärna tipsa om produkte du tycker är bra till trasiga nagelband/naglar som inte växer osv. Jag har sett massor av tips här men hittar inte alltid tillbaka till dom ;-). Såg oxå en lista över ställen där du brukar e-shoppa... nu hittar jag inte tillbaka till den heller... hmm man är ingen hacker precis!

Kramen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-04 16:40:12

Marina! Jag tror du kan hitta en del under "Veckans bloggtema" och "Sminkan testar". Jag älskar min OPI Natural Nail Strengthener som är ett baslack med nagelstärkande egenskaper. Bara dens förtjänst att jag har de längsta naglarna någonsin för mig. Jag har alltid haft problem med dålig kvalitet på naglarna till nu. Jag använder den varje gång jag lackar naglarna. Till nagelbanden använder jag ACOs nagelandskräm fån Apoteket. Den är suverän. Mer om nagelbandskrämer kan du hitta även i kategorin "hud och hand". Kategorierna hittar du i rullisten på höger sida i bloggen. Hoppas jag varit till någon hjälp!

Postat av: Linn
Publicerad 2008-09-04 16:45:27

Hejsan:) haft en bra dag än så länge?

kram

Postat av: Marina
Publicerad 2008-09-04 22:15:17

Absolut! Tack! Ska genast se vad jag kan göra åt mina värdelösa naglar ;-) !


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela