Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Veckans bloggtema: Ett märke jag är nyfiken på

Publicerad 2008-08-31 13:46:05 i Veckans bloggtema,

Veckans tema på PRET-ty är alltså att berätta om ett märke vi är nyfikna på. Ja, vad ska jag säga? Jag kommer inte på något. Blir jag nyfiken och det håller i sig tillräckligt länge så har jag haft turen att kunna skaffa/prova det jag vill. Jag tror nagellacket San Francisco från Sinful Colors orsakade mig mest huvudbry. Jag hittade ingen e-tailer som förde märket, Walgreens i USA var kallsinniga när jag desperat mailade att de måste göra undantag och skicka ett till mig. Sinful Colors huvudkontor beklagade artigt men kunde inte hjälpa mig. De talade bara om att man har en engelsk återförsäljare på gång och det blev man ju lite glad av för då blir det inte lika tokdyrt att åka dit som att åka till USA. Jag dammsög ebay. Jag förtvivlade. Det gick inte att få tag på.

Underbara In the Make skulle åka till USA kort därpå och lovade faktiskt köpa ett åt mig när hon var där. Ni ser, alla saker löser sig på något vis! Men det här löste sig på ännu mer överraskande sätt. Ni vet Emelie, hon med bloggen P'ssion, Undebara Emelie! Hon mailade och frågade om jag ville ha ett. Bara så där. Jag vet inte hur hon kommit över det och varför hon hade fått två, för jag tror det var så, men hon erbjöd mig ett och skickade och jag tror det var en av mina lyckligaste nagellacksdagar! Inget byte, ingenting. Bara en godhjärtad och generös människa som ville ge en annan något för den värdefullt. Jag kommer aldrig glömma det. Och varje gång jag lackar med San Francisco tänker jag på det. Om alla vore som Emelie vore världen en bättre plats.

Sen måste jag säga att jag, genom bloggen, mött fantastiska och generösa människor i massor. Mina ebay-bulvaner t.ex, Rocketqueen och Rouaa, och Pret-tiesarna Sanna, som beställde Nfu Oh till mig, och Derwent, som skickade en hel hög med nagellack och alla andra som delat med sig generöst och varmhjärtat. Det är otroligt hur många goda, varmhjärtade människor det finns! Många fler än dem jag listar här alltså, för tro mig, beautyjunkies och nagellacksfantaster är snabba att dela med sig! Okej, det handlar inte om märken jag är nyfiken på. Mitt bloggtema för veckan är nog istället ett annat. Kanske heter det Människor jag är tacksam att ha mött eller Generositet och värme bland Pret-tiesar. Bestäm själva. Men tack ska ni alla ha! Ni är underbara! Massa hjärtan till er!

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-31 13:59:22

Jaa, jag håller med! Jag har mött så många härliga människor!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-31 15:57:21

RQ! Ja, många alldeles underbara!

Postat av: Badis
Publicerad 2008-08-31 20:48:23

Du är en av de underbara! Så många gosiga hallonbåtar på Pret-ty!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-31 21:26:08

Badis! Hihi! Du är undebar du med!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela