Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Veckans bloggtema: En dålig hårdag

Publicerad 2008-08-04 13:30:41 i Veckans bloggtema,

Hår... Jag är egentligen helt ointresserad av hår. Mitt hår är långt, oftast uppsatt i en knölig knut eller fläta. Jag har inga hårprodukter förutom budgetmärkenas shampoo och balsam inhandlade på ÖB och jag tvättar och kammar håret förhållandevis sällan. Håret tvättas ungefär en gång i veckan och kammas kanske igenom två eller tre gånger mellan hårtvättarna. I bästa fall. Jag har aldrig utsläppt hår. Jo, när det tvättas och kammas och på den här bilden som jag försökte ta för att visa hur det ser ut. Och det ska tvättas idag så de tär smutsigt och det är okammat. En dålig hårdag, med andra ord...

Det ser lite slitet och trist ut på bilden, men det är det faktiskt inte. Ja, trist kan det ju vara förstås, men inga kluvna toppar att tala om. Jag klipper det en eller två gånger om året, med kökssaxen, och då kapar jag en decimeter drygt, så det håller sig i midjelängd. Vill inte ha längre hår.
Här är den bästa bild jag lyckades åstadkomma på min knut. Den knut jag i princip alltid svänger ihop när jag inte orkar vara speciellt duktig med håret och fläta det.

Jag gör en ögla på håret, alltså en riktig knut, och stoppar in ändarna under så gott det gå. Sen fäster jag med ett gummiband.
Två knutbilder till:


Så tråkig är jag. Alltid. ;D

Kommentarer

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-08-04 15:21:11

Oj då har du verkligen långt hår om du kan göra en ögla av håret! Jag är i princip lika "tråkig" som du - är ganska ointresserad av håret och klipper mig också bara 2 ggr per år.

Postat av: Beauty Roxx
Publicerad 2008-08-04 16:07:06

Imponerande att ditt hår kan se så fint ut trots hur du behandlar det. Själv är jag helt galet beroende av vårdande inpackningar och är helt övertygad om att prislappen på produkterna är det avgörande för resultatet ;) Nejdå, men det är fint när man kan hitta fina budgetvarianter. Gör du aldrig nånsin inpackningar?

Postat av: Viveka
Publicerad 2008-08-04 17:28:40

Vad synd att du gömmer detta vackra långa hår för världen.

Förslag:Gå till ett par olika frisörer och diskutera vad du skulle kunna göra med det för att få det hanterligt för dig.Kanske ska du kapa det en bit,det ser lååångt ut.Bra frisörer kan ge dig ideér

om du är intresserad av det.

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-08-04 17:51:44

Emelie! Varför göra mer om man är nöjd! ;D



Beauty Roxx! Nja, kanske en inpackning per år eller så. Det blir ingen skilland från att använda balsam tycker jag. Jag använder mycket balsam...



Viveka! Jag har perfekt hår för mina behov. Jag hatar att tvätta, kamma, frisera och föna, alltså har jag en frisyr som låter mig slippa det eller bara göra ett minmum av det. Att ha det lite kortare går, men blir det så kort att jag inte kan ögla det, alltså göra knuten på bilden, så måste jag ju börja frisera och det går inte. Kamma igenom ett par gånger i veckan är max vad jag orkar bry mig. Alltså, tack för din kommentar men håret är hanterligt. ;D

Postat av: Motownjunk
Publicerad 2008-08-04 17:56:46

Det är ju inte ett dugg trist. Det är ju supersnyggt med en så maffig knut!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-04 18:03:25

åh tänk om jag kunde ha ett sånt långt vackert hår som du, vilken dröm :o)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-04 18:10:19

Jag ser att jag blev anonym en bit upp. Det var inte meningen. Anonym är alltså jag!!



Motownjunk! Ja, jag lider inte, men många vill att jag ska klippa mig och frisera och föna och ha mig.



Linda! Tack! Vilken komplimang!

Postat av: marie dahlberg
Publicerad 2008-08-04 19:19:34

Vilket underbart hår du har... blir riktigt avundsjuk.

Postat av: derwent
Publicerad 2008-08-04 19:21:23

Vilket underbart hår du har.....blir riktigt avundsjuk.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-04 19:31:52

Marie/Derwent! Jag ser din kommentar även om den inte syns på bloggen, underligt nog... Tack!!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-04 19:32:27

HÅR! Lycka! :D Tycker verkligen inte att det ser trist ut, varken utsläppt eller i knut. Jag gillar de där frisyrerna bäst som ser (och är) så casual, men ändå så snygga! Enkelhet är bäst.



Och att slippa föna, locka, platta, styla eller hålla på i en timme för att få till en frisyr är ju bara ruskigt skönt? Snyggt ibland förstås, men.. jag tror folk har missat det faktum att slippa pyssla med håret är väldigt skönt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-04 19:34:33

Chaosophia! Du har helt rätt. Jag hatar att pyssla med håret. Själv tycker jag inte det är trist, men kommentarerna man får av andra är ju alltid att man ska ha frisyrer och släppa ut håret och bla, bla, bla... Sen ser det ju torrt och risigt ut på den utsläppta bilden, och det är det verklkigen inte.

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-08-04 20:29:33

Tycker ditt hår är fantastiskt vackert!

Och varför göra mer än det behövs. Så mycket enklare med långt än kort. Jag vet för jag har haft båda. Varför använda dyrt när billit funkar också. Jag klipper också mitt själv, visserligen med en frisör sax köpt på ebay.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-04 20:30:54

Ha, du är inte alls tråkig, du är en prinsessa! En sån där med midjelångt hår:) Tycker att din knut var riktigt snygg... skulle inte ha ngt emot att göra en själv, men det går ju inte av praktiska skäl, ja du har ju sett mitt hår nu:)

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-08-04 21:05:24

Vilka vackra lockar du har! Önskar mitt var så okrävande att billiga schampon funkar... Jag brukar också göra en riktig knut, eller inbakad fläta, perfekt för att få bort det värsta från ansiktet.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-04 21:13:00

C-N! Har också haft kort hår och det var hemskt... Alltid kamma och orma och fluffa... Nej, långt är bekvämt. har haft långt hår de senaste 23 åren... :D



Emma! På sätt och vis är jag kanske tråkig. har hat samma fisyr i 20 år. Men jag bryr mig inte. Det är skönt. Ditt hår var ju enastående vackert! Så blnakt och så fin färg. Du borde kunna göra en frisyr som jag faktiskt saknar på mitt hår, en klassisk svinrygg modell Grace Kelly och Kim Novak. Det är så vansinnigt snyggt!



Veronica! Jag kan inte göra inbakade flätor. Det är väldigt snyggt, så det skulle jag vilja ha. Kan bara göra vanlig fläta.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-04 21:30:47

Tack så mkt. i ärlighetens namn ska jag dock erkänna att dte var både färgat och plattat på dne bilden... Att ha samma frisyr är väl helt okej när det är en snygg frisyr... Vissa saker bör man inte ändra för ofta.



Hmm, det kanske jag kan... jag har haft kort hår så länge så min frisyrkunskap sträcker sig inte längre än till att göra en fläta:D Men nu är håret på utväxt, får se hur länge jag orkar hållas, snart kanske det åker av igen:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-05 08:35:00

Emma! Jag kan göra svinrygg på anda så om vi träffas någon gång lovar jag dig en! ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-05 20:47:30

Superbra! Då får jag sätta mitt hopp till det:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-05 23:08:55

Emma! Andra, menade jag, men det fattade du ju. Usch, tänk om min chef såg hur illa jag skriver på bloggen, då skulle jag få sparken! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela