Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Vaseline Intensive Care Aloe Fresh

Publicerad 2008-08-03 21:36:20 i Hud och hand,


Silkeslen och mjuk på sekunden! En av mina favoriter i body lotion-genren.

Den doftar gurka och konsistensen är lätt och lite rinnig men går snabbt in i huden och lämnar makalös mjuk och återfuktad känsla på huden. Okej, den biter inte på mina supertorra partier, som armbågar, men armar och ben är den perekt för. Doften stannar kvar länge på huden. Om man gillar gurka är det helt okej, men doften är ju lite märklig. Jag gillar ju ofta lite mer klassiska dofter på parfymerade krämer men jag kan inte låta bli den här krämen ändå. Den är fräsch och den är bra. Nive och Vaseline är mina stöttepelare i hudvården. Den här köper jag ofta på sommaren, inte på vintern, och jag kommer nog fortsätta den vanan. På sommaren, i trädgården, blir doften mer naturlig på något sätt, och på sommarhud räcker den för återfuktning. Mina torra vinterben behöver mer body butter än body lotion.  I alla fall inbillar jag mig det. På sommaren tycker jag också det är härligt med produkter som i princip omedelbart går in i huden. Det gör den här. Stryk ut och var klar i samma svep! Nästan i alla fall. Ingen klibbig hinna, ingen kladdig känsla. Bara mjukhet!

Kommentarer

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-08-03 21:58:38

Doftar gurka låter mums. Tyvärr är min hud krut torr nu måste ha massa fukt. Nån bra? Använder just nu Ldb shea smör som jag tycker är helt ok, men den tar ju slut;)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-03 22:10:25

den där har vi med haft!

I början klarade jag inte doften, men jag vande mig så att jag kunde använda den. jag tycker krämen i sig är bra! en bra sommaråterfuktare för huden känns verkligen behagligt fräsch av den!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-04 08:35:03

C-N! det är svårt att hitta bra, lite kraftigare krämer tycker jag. Nivea Soft är inte heller så fet som man skulle önska när man är kruttorr. När jag får riktigt torra skov så brukar jag köra med apoteketes Canoderm eller Propyderm. Båda är i och för sig lotions men de återfuktar väldigt effektivt. Locobase är också bra säger många, men jag har inte provat.

Annars säger jag Nivea Soft i alla fall, för den är min all time favourite!



Sanna! Precis! Man måste vänja sig vid doften...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela