Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Swatchyra på bland annat eye dust

Publicerad 2008-08-30 08:38:57 i Swatchbibliotek övrigt,


MUS eyedust Demon. Trasigt lock. Numera bor den i en gammal Fyrinnaeburk. Jag tror vi båda kommer trivas mer med det...

MUS Eyedust Vampyre. Mörklila. Överlocket med loggan föll av från gängorna första gången jag öppnade den, men innerlocket är helt.

Nightmare. Eyedust från MUS. Innerlocket trasigt direkt. Svart med svart glitter.

I dagsljus

Detalj

MAC eyeshadow Smoke and Diamonds i greige.

I dagsljus. Den är rätt lik Demon från MUS faktiskt... Två nya greige! Och efter att ha testat båda så föredrar jag fortfarande min gamla kärlek Taupe fån Tigi Bedhead Cosmetics, men de här är fina de här med. ;D

Det här är en bonus och lite kuriosa. När jag letade burkar till Demon och Nightmare som ju inte kunde bo kvar hemma i sina misärburkar så tänkte jag slå ihop mina båda samples av Conjuror från Fyrinnae. I somras fick jag ett nytt sample för jag gillar den och när jag fick det nya kändes det som en helt onödig färg. Jag blev inte alls kär i den och trodde att jag helt enkelt ändrat smak. Not. Kolla skillnaden! Det är den mörka som är min första Conjuror. Ja, jag fick behålla dem i varsin burk. Inte mycket att göra. Slog ihop två Avian Shapeshifters istället. De såg likadana ut från båda leveranserna.

Kommentarer

Postat av: LipGloss Bitch
Publicerad 2008-08-30 09:44:35

Gick locken av bara sådär? Tänk pengarna de lagt på att fundera ut den "finurliga" förpackningen :)

Vampyre ser så otroligt fin ut, har den en svart bas? Jag tycker ofta lösa lite mörkare skuggor från MUS har en tendens att bli gråsvarta så fort man försöker sudda dem.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-30 09:48:27

Det är så himla konstigt när man får två helt olika färger från den ena leveransen till den andra! Man vet inte vad man får! Och Demon och S&D är verkligen lika. Snygga!



Kassa lock, mm, kul.

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-08-30 10:26:24

Men vilken otroligt dålig kvalitet!! Så vill man ju inte ha det när de är nya burkarna.

Fast färgerna var snygga!!

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-08-30 10:34:27

Men vad dåligt att de gick sönder direkt! Och Smoke&Diamonds är bra fin :)

Postat av: Ina
Publicerad 2008-08-30 10:51:16

Om locken gick sönder så kanske du ska skriva ett mejl där du berättar det. Jag gjorde så när en ögonskugga från Face betedde sig konstigt och då skickade dom hem en palett med fyra skuggor som tröst. Annars supersnygg mejk med Smoke & Diamonds, den kommer jag definitivt inspireras av!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-30 11:51:47

Buuuu! Varför har inte jag nightmare? Jag vill också ha nightmare:( Den ser oerhört pigmentrik ut, så läckert! Vampyre är jag mkt nöjd med, jag har inte så mkt såna skuggor, så den känns som en bra investering! jag skippade nightmare för att jag har en collistar skugga som såg väldigt lik ut, men efter att ha sett din swatch så blev jag sugen... Men jag ska inte, iaf inte nu, för jag är så återhållsam:D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-30 11:54:05

Ja och jag instämmer förresten med ovanstående talare. Ja alltså inte mig själv, men med Ina:) Jag tycker defenitivt att du ska informera dem om att locken har gått sönder. Dels för din egen skull. Mne också för att jag tycker att de ska veta att deras nya burkar har crappy kvalitet...

Postat av: Angela
Publicerad 2008-08-30 12:23:12

Vilka snygga färger.. men trist att det är så dålig kvalite på burkarna. Har tre eyedust från MUS som jag inte ens testat än just för att jag gruvar mig över pillet med att inte få eyedust överallt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-30 12:34:23

LipGloss Bitch! Japp, bara sådär gick locken sönder. Jag är knappast känd för att gå våldsamt fram med mmitt smink. Som alla samlare är man ju försiktig. Men de gick sönde första gången jag öppnade dem.

Vampyre har en sart bas och ja, den blir matt och grå när man suddar den. Men namnet är fint!



RQ! Ja, man blir het klart snopen när man ser hur mycket det skiljer. Men det är enda gången det hänt vad jag vet och jag har rätt många i full size och sample och några i dubbla samples.



Fåfängan! Ja, burkarna var extremt mycket sämre än man borde kunna förvänta sig. Skitburkar, rent ut sagt.



Johanna! Ja. Håller med. Om båda sakerna!



Ina! Jag får se. Jag bytte ju burkar och slängde de trasiga. Då upptäckte jag förresten att mängden dust måse ha minskat radikalt. Man får en halv Fyrinnae-burk. Okej, lite spill så klart, men nte så mycket...



Emma! Jag vet inte hur bra Nightmare är egentligen. Den fäller något enormt. kanske inte är så fantastisk egentligen. Vi får se när jag testat den. ;D



Angela! Nej, burkarna är en nightmare om något... ;D









Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-30 12:57:14

Usch då, fäller den så kan jag definitivt klara mig utan den... du får återkomma med ett omdöme senare. Jag tyckte att vampyre var så bra att jobba med, så då ville jag ha fler, men de kanske inte är lika bra...

Postat av: Ina
Publicerad 2008-08-30 13:11:11

Jag tror inte att det spelar roll om du slängt dom - det kan du ju skriva. Jag skickade inget som bevis till Face. Företag är generellt generösa med sånt här... skicka ett mejl för att se...pepp pepp;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-30 16:26:56

Emma! Jag återkommer med rapport! Just nu orkar jag inte sminka mig igen. Jag har blivit lat. Men jag har swatchat alla zoyalacken!



Ina! Okej, jag ska. Måste bara googla på MUS så jag vet vart det ska skickas... jobbigt! ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-30 17:05:33

Det är helt lugnt:) Skulle kanppast kalla dig för lat... Du lägger ju ner enorma tider på att måla naglar och visa i bloggen! Det är imponerande tycker jag...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-30 17:49:23

Emma! Jag hade ju målat naglarna lika mycket oavsett... Men det är klart, det ska ju skrivas några rader också. ;D

Postat av: Ina
Publicerad 2008-08-30 19:08:20

;D

Postat av: Ika
Publicerad 2008-08-31 01:00:08

Tack för swatcherna! Vampyre liknar lite en MsChic skugga som jag har, tror jag, men jag har åtminstone inget som liknar Demon. Hmmm... Måste se om nåt ur kollektionen fastnar i handen nästa gång jag är i en stad som har Make Up Store.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-31 13:54:03

Ika! Demon är snygg! ;D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-09-01 07:04:50

Riktigt fina skuggor. Jag hatar (inte ofta jag gör det) de nya eyedust burkarna från MUS. Jag har inte kommit på tanken att lägga över i en annan burk. Tack för tipset!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-01 20:49:07

Sminkjante! Ja, burkarna är skit.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela