Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Star of Bombay och mer Konad...

Publicerad 2008-08-16 14:41:12 i Naglar i blått,


Orlys Star of Bombay var det lack flest ville se på en notd. När jag bytte från Essie imorse var det alltså den jag tog fram. Tanken då var att jag också skulle behålla det på resten av helgen, men det bev inte så. Nu har jag faktiskt provat alla lacken, så de kommer hela högen under helgen. Och ni som inte är roade av naglar, ja, vad kan jag säga? Det är liksom högsäsong just nu! Höstkollektionerna är ju det mest intressanta under året, både i smink, naglar och kläder.

Star of Bombay är ett djupblått lack med en liten grönton i det blå. Det finns microskimmer men på håll upplever man lacket som ett marinblått krämlack. Jag tycker färgen i flaskan ser betydligt klarare ut än vad den gö på nageln. På nageln blir det närmast svartblått.Riktigt marint med andra ord.

Lacket är ganska tjockt till konsistensen. Det känns lite som att måla med lös gelatin, eller hur jag ska uttrycka mig. Det är helt täckande med ett lager. Personligen skulle jag vilja ha det lite tunnae i konsistensen och ha möjligheten att få lagren tunnare också. Det känns så kompakt på något vis. Torktiden blir också lidande av den tjocka formulan på lacket.

Jag är inte helt övertygad om att jag behöver det här lacket. Det kanske jag blir när jag fått upp det på snurran och kan se hur det står sig mot mina andra mörkblå. Som parantes kan jag säga att den plastiga ring som följer med måste plockas av korken för att man ska kunna måla med lacket. Det kanske är en rolig markandsföringsdetalj, men uj så plastigt! Och så obekvämt. Jag har dock pillat tillbaka ringen igen, för om jag t.ex ska byta bort det på PRET-ty så ska ju ringen vara med... Varför alla dessa prylar på flaskorna? Kommer ni ihåg de knepiga hårsnoddarna på Retro Fun-lacken från OPI?

Nå, efter att ha målat med lacket och upplevt det som för mörkt så tänkte jag att jag livar upp det lite! Med Konad! Ja, det är jättekul att stämpla! Jag valde en liten list med leopardprickar (tror jag det är) med någons sorts volangkant. Ja, det låter galet... Hur som helst så stämplade jag det motivet som en liten gördel på mina marinblå naglar och det blev... ja, sött?

Lite bonusbilder på den fantastiska designen, klickbara, så klart!

Och ni som vill ha en tutorial ska kolla in det här hos NOTD-bloggen!

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-16 14:54:12

Mjaa.. Utav Orlys höstkollektion så var det det här som stack ut mest, fast ändå relativt lite. Jag är nog rätt glad att jag inte har beställt hem det, för hur kul det än är med stämplingar och söta motiv på så tycker jag inte att nagellack ska behövas piffas upp så där!



Och ja, varför envisas de med att göra konstiga saker och sätta på korkarna? Hårsnoddarna var ju helt meningslösa också, hur skulle man göra för att använda dem? Släng med en extra flaska lack i folks beställningar istället för att betala människor för sådana dåliga idéer!

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-08-16 15:16:16

Det är snyggt men inte enastående. Hmm. Ändå fint men inte russian navy nej;)

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-16 15:30:58

Tack snälla! Konadgrejen var rolig och det var kul att höra att det inte var så svårt! Ska beställa...

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-16 15:45:37

älskar konadstämplingen!

Lacket är fint, men inte något jag kommer köpa.

Och jisses vad långa naglar du fått:) Supersnyggt!

Mina naglar växer sig starka och som ogräs. Jag måste klippa och fila ner dom hela tiden.

Jag klarar helt enkelt inte av att ha långa naglar- jag kan inte sluta pilla på dem och så känns de ivägen haha

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-08-16 15:53:01

Så där jätte ny färg skulle jag inte kalla det.

Men du lyckades med dina stämplar, jag måste öva lite mer.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-08-16 15:53:26

Helt otroligt att du redan hunnit med alla lacken!

Det blev riktig bra med konadstämplen ovanpå den blåa.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-16 17:09:01

Håller med Sanna, för med NNS växer sig mina naglar superstarka! Thanks Sminkan for that! Mirakelmedel...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-16 17:22:47

Chaosophia! Jag vill ha Golden maharajah fån Orly. Såg Derwents notd av den på Pret-ty och insåg att jag måste. Trodde jag hade beställt den men det hade jag inte. Pucko mig...



Badis! Exakt.



RQ! Lätt som en plätt!



Sanna! Ja, visst börjar de bli långa! Jag är helt överlycklig, som önskat långa naglar hela livet men inte fått det!



C-N! Ja, stämplandet var lätt jämfört med lackandet med det här lacket...



Sminkjante! Ja, ja gär snabb som blixten! :D



RQ! NNS är fantastiskt!

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2008-08-16 18:24:39

Superläckert! Jag har en mörkblå sidentunika med silverbrodyr som skulle matcha perfekt:)

Postat av: Sara
Publicerad 2008-08-16 20:12:44

Oj, en till med leopardnaglar. Måste vara något i luften... Väldigt snyggt hursomhelst! Kolla in min NOTD där jag går all the way med leoparden... ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-16 20:27:09

Monica! Ja, det vore något för dig, med andra ord!



Sara! Jag kollar din blogg varje dag, men sist jag checkade in hade du fortfarande Stargazer i grönt! :D

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-08-17 11:31:28

Det var verkligen urcoolt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-17 14:15:53

Fåfängan! Kul att du gillade det!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-17 19:56:23

Oh ja, jag tror att du behövde det! fast kanske inte så jättemkt:)Men det är kul att få se hur det ser ut! Även detta känns lite 2007, fast inte lika mkt som midnight ride. Kanske mer våren 2008. Tycker att det verkar vara väldigt lite YGGTB, fast mörkare...



Tja du, det är väl mest PR med konstiga saker på flaskorna, fast jag tycker faktsikt att retrosnoddarna är ganska söta. Jag brukar sätta tillbaks dem på flaskan när jag är klar:) Den här grejen på flaskan känns ju iofs ganska plastig...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-17 21:56:15

Emma! Vad bra att du tycker det är befogat att behålla det i samlingarna. ;D Jag får en kraftig Russian Navy vibb av det. Men den har en liten grönblå ton som man kankse, kanske kan se som unik. Om man verkligen vill, alltså.

Jag har slängt mina retro fun snoddar. De var ju jättejobbiga. Plastringen sitter kvar för nu, så får vi se om jag behåller lacket eller ej.

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-08-18 09:00:51

Sååå fiiint...& jättesnyggt lack!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-18 17:15:25

iTM! TAck!

Postat av: Mika
Publicerad 2008-08-18 18:58:36

Dethär var en fin färg, fast det blev väldigt mycket hetare med stämplar på! Vad är det förresten för mirakelmedel ni pratar om, nått jag missat? :O


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela