Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Purple Rain

Publicerad 2008-08-05 23:40:54 i Naglar - glitter för layering,


Så galet gnistrande vacker att ord inte kan beskriva det! Nubar Purple Rain är min senaste favorit i nagellackssamlingen! Igår beställde jag den från Nailshop och idag har jag den på mina naglar! Snabb leverans med andra ord. 99 kronor kostar Nubarlacken att köpa från den svenska återförsäljaren. Samma pris som ett China Glaze lack från svenska nätbutiken Eleven. Nubar finns, precis som China Glaze, att köpa från amerikanska e-tailers också och då till lägre styckpris. Man hittar Nubar hos Nail de Royal bland annat. Beställer du därifrån kan det vara bra att först maila och kolla fraktpriserna. De går att få ner nämligen, om man anstränger sig lite. ;D Vill man handla smidigt och snabbt och i Sverige, mot faktura, så rekomenderar jag verkligen Nailshop! Två bra sätt att få tag på fantastiska Nubar nagellack!

På bilderna ser ni ett lager Purple Rain över min tidigare manikyr med Royal Rajah Ruby. Jag orkade ine lacka om från grunden utan lade ett lager lila glitter över det brunröda. Det ser dock ut att överensstämma helt med färgen i flaskan. Och vilket lack! Det torkar snabbt och är lättmålat. Ytan blir lite matt när den torkar, men ett lager överlack löser det och man har både glans och glitter!

Ett helt gnistrande universum öppnar sig och jag kan inte sluta stirra på mina naglar. Enastående vackert! Glittret verkar multifärgat i vissa ljus och ser i andra ut att vara olika nyanser av lila. Nagellacket har verkligen både djup och liv!


Jag önskar det varit solsken ute så man kunde ha sett hur lacket ser ut då, men ingen sol är i sikte. Oavsett så är det fantastiskt! Jag har suktat efter det sedan LipGloss Bitch hade med det i sin blogg och nu är det mitt! Mitt, mitt, mitt!
Om du vill ha ett eget Nubarlack kan du alltså beställa antingen från U.S.A, Nail de Royal, eller från svenska Nailshop.
Mailadress till Nailshop är [email protected] och telefonnummer är 011- 188959.
Det var den konsumentupplysningen.

Mer konsumentupplysning kommer här: Jag har naturligtvis lackat om för att hinna prova fler nya lack mellan att jag skrev detta och publicerar det. intenet lade nämligen av ett tag mitt på eftermiddagen/kvällen. Det här glitterlacket gick ganska smidigt att ta bort. Okej, det ar bara ett lager, men det gled av förhållandevis smidigt. Jag har brottats med Nubar Martini i ett lager och trott att jag skulle vara tvungen att fila bort det, men det här var smidigt och lätt att avlägsna. Hur det funkar med fler lager låter jag dock vara osagt.

Ja, fler notd med de nya lacken följer under morgondagen. Testar China Glaze Recycle just nu. Sen ska jag försöka få till en eotd också snart. Jag lovar!

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-06 01:53:48

Jävlarns!!!! Jag MÅSTE MÅSTE MÅSTE ha det här. 99kr känns liiite småsaftigt, men det gör inget! Apläckert!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-08-06 06:50:26

Jag håller med Chaossophia. Jag måste bara ha det här. Det var banne mig den snyggaste lila lack jag sett!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-06 07:08:54

Gaaaaaaaah! Såååå snyggt och passar dig perfekt! Wow!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-08-06 08:52:52

Waaaahhhh orgasmiskt snyggt!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-06 09:42:55

chaosophia! Klart du måste!



Sminkjante! Japp! Det är det! Snyggaste lila någonsin!



RQ! Jag är också väldigt nöjd!



ItM! Haha! Ja, det är nog rätta ordet!

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2008-08-06 10:09:21

WoW!!

Postat av: Beauty Roxx
Publicerad 2008-08-06 11:12:56

Åh jösses vad galet snyggt!

Postat av: SIgrun
Publicerad 2008-08-06 12:06:29

Hur snyggt som helst :) Jag funderade på att köpa det förut men valde bort det till förmån av Pasadena Purple. Inget fel med PP men nu ångrar jag mig!!!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-08-06 12:30:25

Måste bara berätta att jag beställt Purple Rain, Gold Leaf och Peacock Feathers. Kunde inte låta bli:)

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-08-06 12:35:18

WOW är det enda ordet som jag får hur mig just nu!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-06 13:42:24

Owh shit! det är såååå snyggt!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-08-06 17:39:22

Vill ha!!!Nej måste ha!!!F.n att hela budgetten är gjord redan...

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-08-06 18:05:51

Yummy, det var otroligt snyggt!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-08-06 18:42:35

Oooh! Snyyyyggt! Godis åt både ögon och naglar :)

Postat av: Ika
Publicerad 2008-08-06 20:11:41

Förresten, 131:an kom idag. TACK! Den är jättefin!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-06 20:13:06

WOOOOOOOOOOOOW va snyggt, vilken rymdraket!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-06 21:06:50

Åh så snyggt! Purple rain är verkligen asläcker! jag vill också ha ...

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-08-06 21:14:39

Ett universumsnyggt lack, helt i egen klass, wow!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-08-06 21:45:49

Ja just, det, glömde nästan! Under semestern såg jag en söt liten bagge, den skiftade i grönt, guld, brons och den var så du med dina fina naglar!

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-08-06 22:50:12

Hej!

Tror du att Maybellines dream mousse/Rimmel Colour Mousse Eyeshadows (i någon ljus nyans), skulle passa bra som primer (budget alternativ)?

Postat av: leonie
Publicerad 2008-08-07 17:43:28

Gosh!Vansinnigt snyggt.Det lacket skall definitivt få pryda mina naglar i höst.

Jag har varit en vecka vid medelhavet, innan jag åkte lackade jag naglarna med ofärgat lack för att de skulle hålla sig snygga under veckan.Döm om min förvåning när jag såg hur naglarna gulnade alltmer dag för dag,det såg ut som om jag är storrökare och dessutom fått svamp, vedervärdigt.Lacket är dessutom en sk whitening base.Nu är frågan - uppstod det någon kemisk process frammanad av solen och saltvattnet?Är det här något du känner till?

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-08-07 22:08:25

Åh.... Jag skulle vilja se Indigo... Gottegris!! Fast, det är dig väl unnat, så snäll som du är mot oss läsare. Satt och kollade på din rosa snurra innan jg ska beställa - hur bra hjälp är inte det...?! Ovärderligt för oss, ju!!! Du är såååå toppen, tjejen!!kram från mig till dig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-08 14:31:34

Monica! Ja, minst sagt!



Beauty Roxx! Det här är ett av de finaste lack jag sett!



Sigrun! Du vet att man få skaffa sig fler än ett lila lack! ;D Bara att beställe igen! :D



Sminkjante! Peacock Feathers är ett av mina favoritlack! Det är sååååå vackert!



Johanna! Ja! Så känner jag med!



Sanna! Så sant! Det är underbart!



C-N! Ja, det är knepigt när man redan spenderat sin nagellacksbudget, men det finns ju kvar även nästa månad!



Fåfängan! Ja! Och lila!



Ika! Det här är ett lack man inte kan sluta titta på!



Linda! Helt rätt beskrivning!



Emma! Det skulle klä dig!



BAdbomben! Bättre kan det knappast bli! Och baggar är fint! Du ska få någon mer bild vad det lider...



Anonym! Jag har använt den bruna Maybelline Mousse-skuggan och den funkade bra som bas. Rimmels gillade jag inte, men det tror jag LipGloss Bitch gjorde? Kolla med henne! Maybelline funkar i alla fall, det vet jag!



Leonie! Har ingen aning, men det kan vara UV-strålningen som får lacket att gulna. Vissa överlack har ju UV-skydd för att behålla färgen. Men jag är inte hundra .



C-I! Det är roligt med små snurror, och ännu roligare om de kommer till nytta! Indigo kommer snart. ;D













Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-08 23:10:00

Åh fy, säg inte sådär, jag har inte råd ju... men jag tror också att det skulle bli finfint:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-08 23:46:37

Emma! Du får önska i julklapp! ;D

Postat av: Carro
Publicerad 2010-03-30 01:25:26

Hey! Vill beställa från Nail de Royal, eftersom de är mycket billigare där :D Undrar hur man lättast får ner frakten?? Har du beställt därifrån? Vad blev din frakt?

Thnx!! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-30 06:03:57

Carro! Maila dem så kan du få svar på vilka alternativ som finns. Jag har inte beställt det senaste året från dem så jag är osäker. Nubar finns även på vissa ebay-shoppar, t.ex Sparkling Nails, om du vil prisjämföra.

Postat av: Carro
Publicerad 2010-03-30 13:28:48

Okaj, tack så mycket :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela