Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lumene Lip Crystal

Publicerad 2008-08-04 09:00:07 i Läppar,

Första sminkinlägget idag, jag har helt snöat in på handkrämer  och nagellack, jag vet, men jag kanske kommer ur det någon gång. Vem vet? Läppar är fint det med och jag har en massa läppstiftsinlägg förberedda för er. Här kommer ett.
Crystal Night heter min favorit från Lumene Lip Crystal Lipsticks. Jag tvivlar på att de finns kvar längre, det var några år sedan denna kom i min ägo, men jag gillar den verkligen. Det har den där typiska Lumene doften med inslag av bär och färgen passar mig perfekt. De små glitterkornen syns knappt på läpparna, bara fyller ut och får läpparna att se unga och fylliga ut. Det är ett lent läppstift som känns vårdande som ett balsam på läpparna. Jag föredrar det framför ett cerat eller liknande, som jag alltid tycker försvinner fort och lämnar en torrare känsla efter sig än man hade innan.
image4702
Visst är färgen härlig? Jag gillar den lite lila tonen i den.

Kommentarer

Postat av: Fia
Publicerad 2008-08-04 11:36:10

hej! har nu läst mig igenom mängder av dina inlägg angående händer naglar och allt som hör därtill! Hittade via dig till H2T vilket var end dröm för mig som älskar OPI´s nagellack! dom kostar ju absolut igneting jämfört med i butik här hemma?? det jag dck täkte fråga dig som bevisligen handlat därifrån är hur mycket frakten går på?? Den bör ju kunna vara hyfsat dyr utan att lacken blir dyrare än om man köper dem här i Sverige! :)



Tack för bra läsning! :)



Mvh

Sofia

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-04 12:32:57

Fia! frakten är olika beroende på mängden lack. Här finns listan på frakt + antal: http://sminkan.blogg.se/2008/may/veckans-bloggtema-natshopping.html

Kul att du gillar bloggen! Tack!

Postat av: Fia
Publicerad 2008-08-04 13:26:11

Hej igen! Lyckades faktikst precis hitta det inlägget du refererade till! :) perfekt! har dock en liten fråga till, det finns massa olika fraktalternativ för international shippings - hur vet man vilket som är det billigaste?



verkar som du handlat endel därifrån och det känns bättre att fråga någon än att chansa och åka på läskigt mycket i fraktkostnader! :)



Måste öva lite på min ögonsminkning känner jag när jag tittar på dina bilder! jättefint!

Postat av: mikkan
Publicerad 2008-08-04 14:11:29

Hej

Kul och trevlig Blogg Du har, finns mycket godbitar att läsa och se, återkommer gärna igen

Ha en fin dag / mikkan

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-04 14:48:47

Fia! Du ska välja USPS First Class Mail International, det ligger längst ner bland alternativen. Jag kör oförsäkrat, det blir billigast så.

Kul om man kan vara till hjälp! Lycka till med din beställning, och du, berätta gärna vad du beställer! ;D



Mikkan! Tack! Vad roligt att du gillar bloggen! Välkommen!

Postat av: Fia
Publicerad 2008-08-04 15:30:18

Va bra, då ska det innom kort beställas! :) Måste dock invänta första CSN, brukar vara lite tajt innan dess när man lever som student! Har de några summa man MINST måste beställa för??



har du åkt på några andra former av avgifter när du beställt därifrån? annars blir det ju ca. 146 kr för 4 lack (vilket ungefär är samma pris som för ett lack här hemma?!)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela