Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Layeringexperiment igen – Monsooner med GMACS

Publicerad 2008-08-20 17:50:01 i Naglar i orange,

Här kommer alltså en fortsättning på det dammiga gamla inlägget med Monsooner or Later som jag precis publicerade. Vi måste ju få bort alla gamla vår- och sommarinlägg innan det blir höst på riktigt...

Jag har provat att lägga ett lager av mitt Retro Fun-lack Give me a Coral Sometime över min manikyr med Monsooner or Later. Båda lacken är från OPI. GMACS är ett ganska transparent lack men med massor av härligt skimmer. Så istället för en läckert krämig, orangeröd har jag nu skimmernaglar i tre nyanser ljusare färg med rosa högdagrar.  

Helt ärligt är Monsooner snyggare som den är. GMACS ger en alldeles för flickig och flack färg när man precis haft mustiga Monsooner. Nej, det här kändes faktiskt inte så kul. GMACS var bättre över Atelier Tulle tycker jag.
Här är jämförelsen:

Med Monsooner            Med Atelier Tulle

Kommentarer

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-08-20 18:00:25

Hur fasen fick jag "Layeringexperiment" till "Laxeringsexperiment"? O_O

Herregud, jag skyller på solen eller nåt.



Rött är mumma!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-08-20 18:00:55

snyggare med Atelier Tulle helt klart!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-20 18:02:26

Kajsa! Ett laxeringsexperiment lät ju betydligt intressantare. :D



Rouaa! Håller med!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-20 22:18:45

Jag tycker att det blev ganska fint... Men det var nog snyggare med atelier tulle... Kom nog närmre flaskfärgen också...



Det är så skönt att få måla med höstlack nu tycker jag! Jag älskar retrolacken, men det känns verkligen skönt att slippa sitta och måla fyra lager för en manikyr... Och så känns det toppenskönt med mörkare naglar! Jag ska lacka om ikväll. BMH överlevde inte boxskurningen. Min häst är en gris:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-21 06:08:44

Emma! Jag håller med. Det är höstlacken som gäller!

Aha! Ett nytt! Vilket? Bilder och text tack! Du såg väl att du har en egen kategori att fylla? ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-21 11:25:52

Verkligen, höst i mitt sinne, eller iaf på naglarna... Nu har jag parlez-vous OPI... visst kan jag ta lite bilder och skriva en text. Med en hel kategori att fylla är det bäst att jobba på...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-21 16:30:49

Emma! Jaaaa! Jag vill gärna ha fler inlägg från dig! Kanske kan det bli en Eotd av Emma-kategori också vad det lider? Vore kul! Men nu, höstnaglar!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-21 21:31:50

ja, vi kör på höstnaglarna nu... lyckades inte få några bilder när det var så bra ljus, pysslade med massa annat, emn ska försöka imorgon, tror att det ser okej ut om jag dammar på lite mer överlack... men du får nog vänta på text och bilder tills jag kommer hem från malmö, min mormor har liksom ingen dator...



Det kan säkert bli någon eotd framöver också! Jag tycker att det är kul att fota när jag blir nöjd... Ska försöka toppa den gröna jag har på pret.ty, den är nog min all time favorite...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-22 06:25:14

Emma! Ta det när du hinner! Inte bråttom, men roligt!! Alltid välkommet med lite nytt material!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela