Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Läppglans från Solo

Publicerad 2008-08-14 16:18:42 i Läppar,

Kajalpennorna som följde med tidningen Solo var ju helt värdelösa. Läppglanset som följde med senaste numret då? Hur är det? Ja... inte helt värdelöst men heller inte värt att köpa tidningen för. Som jag gjorde... Man är ju nyfiken!

Rosa delen heter Pink Guava och är ganska torr och svår att få ut på läpparna. Den innehåller glitter som inte födelas jämnt på läpparna utan fastnar i små kluster. Trist färg dessutom.

Den röda delen heter Red Pomegranate och är en betydligt mer lättapplicerad historia och dessutom, tack och lov, utan glitter! Dessvärre gillar jag inte vare sig färg eller doft på den heller. Båda doftar parfymerat fruktigt, men det gör ju i princip alla läppgrejer nu för tiden. Suck...

Sammanfattningsvis kan jag säga så här, köp inte tidningen för glosset, men om du ändå köper tidningen för innehållet i den, kan glosset vara en kul bonus. Det är nget höjdar gloss, men det röda är helt okej. Mitt rosa var väldigt torrt men det kan ju vara fel på den av någon anledning?
Andra som testat Solo-glossen och har någon åsikt om dem? Kom igen! Kommentera dem gärna!

Kommentarer

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-08-14 18:56:26

Näe, men jag stod och kollade på tidningen igår och funderade på att köpa.. Tacka fasen för att jag inte gjorde det, jag blir allt som oftast besviken ändå :D

Postat av: MLY
Publicerad 2008-08-14 19:55:52

Postat av: MLY
Publicerad 2008-08-14 19:56:59

Kanske skulle skriva med ;)

Jag minns att de hade ett likadant gloss förra året, och då var det ljusa jättetorrt, så det förvånar mig inte att det är torrt och värdelöst även den här gången.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-14 20:10:15

Kajsa! nej, det hä var inget höjdargloss... Och tidningen var inget kul den heller.



MLY! Okej, då är det säkert samma de lurar på oss i år igen då. Skitgloss! ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-14 20:56:38

Det verkar som om solos smink är ngt man kan klara sig utan... däremot så hade ju brittiska glamour ett pangerbjudande med benefitgloss som följde med tidningen i juli, nappade du på det?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-14 21:55:15

Emma! Nix nej, inget gloss från Benefit här. Men de såg inte så spektakulära ut heller, på bilderna på olika bloggar. Fast det var nog mer kvalitet än det här eländet...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-14 22:43:41

ja, de är inte alls dumma, jag köpte tre tidningar för jag ville ha alla färger:) Två är riktigt bra och jäteanvändbara färger. det tredje är mest shimmer, ja det är väl användbart, emn jag vill gärna ha lite färg, tycker inte att mina läppar är fina ofärgade när jag har smink i övrigt...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-15 07:01:15

Emma! Ja gär ju inte så glossig egentligen. Jo, ibland när jag vet att jag inte tänker lägga på nytt. Mina läppar funkar oftast trots att de är osminkade. Tycker jag. fast jag kletar alltid på något när jag går hemifrån.

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-08-15 09:20:40

Ja, just det de hade ett likadant gloss förra året. Det gav jag bort till kollegans dotter för det var inte bra. Nej, tidningarnas smink är sällan bra. Undantaget var Veckorevyns solpuder för förra året som jag faktiskt gillar skarpt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-15 17:08:15

Ninni! Nej, det är oftast nitlotter. Men Solo har haft med en mörklila öonskugga en gång, och den älskar jag!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela