Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

IsaDora Frosted Plum

Publicerad 2008-08-13 16:30:07 i Läppar,


En ny favorit! Jag älskar den här kalla rosa tonen som dessutom är pigmenterad, len och hållbar! En vinnare! Jag har haft den rätt mycket sista tiden, kanske har jag dock kallat den för Plum frost, vilket jag av någon anledning fått för mig att den heter. Så är alltså inte fallet. Frosted Plum ska det vara.


Det är alltså ett fantastiskt stift. Hållbarheten är god, den smälter dessutom bort diskret så man behöver inte oroa sig för att se avskavd och skabbig ut om man glömmer det hemma. Dessutom känns stiftet vårdande på läpparna. Lagom mjukt och oljigt för att inte bli torrt men inte så oljigt att det flyter ut eller vallar upp sig.

En perfekt lilarosa färg är det dessutom. Kall med ett litet isigt blänk i. Riktigt läckert! Dessutom har den ett bra färgdjup så man kan använda det under både vinter och sommarsäsongen utan problem.

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-13 17:25:52

Den där nyansen passar dig sååå perfekt! Tjusigt! Jag gillar när de smälter bort diskret så att det inte flagar. Nu hittade jag en halvgammal produkt i gömmorna här hemma som jag aldrig testat, Lipcote (överlack så att det blir kyssäkta). Luktar ren sprit... jag lär väl bli yr av ångorna och skriva en superbra recension. Haha!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-08-13 17:30:56

Fin färg. Önskar jag vågade lite mer när det gäller läppstift.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-13 17:33:56

Håller med sminkjante på båda punkterna. Har aldrig lyckats hitta något läppstift som jag tyckt klätt mig, och så har de nog varit av så dålig kvalité att jag tappat lusten någonstans där på vägen dessutom.. Kanske borde prova lite IsaDora? Eller har du något annat tips på märke som har bra konsistens som man borde kolla närmare på?

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-13 17:42:32

Hoppar in lite här och tipsar Chaosophia om Maybelline Moisture Extreme, som är såå lättmålade och finns i alla färger från milt gammelrosa till starkt rött. Jag älskar den formulan och den är riktigt lättanvänd! Sedan tycker jag ju jättemycket om typ Guerlain, Armani, Dior och Estee, men det är mer färgpigment i dem så man måste vara säker på vad man gör och så är de ju dyrare.



Jag har precis testat ett nytt från NVEY, ett ekomärke som kommer på Softskin, och vilken ljuu-uvlig formula! Typ som ett läppbalsam (nästan), och färgen är skir vid första appliceringen så man kan välja täckning väldigt lätt. Läckert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-13 17:55:39

RQ! Något sådant har jag provat och det var hemskt! Läpparna torkade typ bort helt...

Och ja, visst är färgen perfekt på mig! :D



Sminkjante! Öva hemma. ibland ä det bara att man är ovan att se sig själ med läppstift. Och så gillar jag färger som smälter bort diskret då, men sådana finns.



Chaosophia! Jag gillar IsaDora och Mayelline bland budget. Håller med RQ här ovan. Hon är bra på läppstift!



Postat av: Angela
Publicerad 2008-08-13 18:07:46

Det var länge sen jag använde läppstift men nu blev jag sugen igen när jag såg den här färgen. Förr kände jag mig naken utan lite färg på läpparna.

Den här färgen var verkligen snygg, lite åt nudehållet utan att vara en nude och med en skön rosa/plumtone.

Passade dig perfekt!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-08-13 18:18:34

Jag älskar såna här nyanser. Har en från oriflame som visst också heter frosted plum, den har hårdanvänts:D

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-08-13 18:25:07

Jag har ett IsaDora läppstift här hemma, Dusty Pink, men jag vet inte om jag är så förtjust i det. Lite vattning känsla, som om det inte kommer sitta så länge. Men jag använde IsaDora läppstift förr jätte mycket, hade en favorit färg som jag inte mins namnet på. Nått rosa/lila med guld/bronz glitter i. Det vill jag ha igen. Och jag borde kanske ge det jag har en ärlig chans.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-13 19:04:46

Angela! Ja, jag gillar verkligen det här! Pefekt färg!



Badis! Hihi! Ja, du och jag och de kalla rosa...



C-N! Ge det en chans, för jag tycker att ISaDoras läppstift har varit bra för det mesta. Har många favoriter från deras hylla!

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-08-13 19:08:41

IsaDora kan det där med läppstift! Detta var ju ljuvligt på dig :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-13 19:26:43

Johanna! Det håller jag helt med om!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-13 22:20:34

fint! ett riktigt Sminkanstift, passar till det mesta dessutom...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-13 23:45:37

Tack till både dig och RQ! Jag ska definitivt leta lite bland Maybelline-hyllorna nästa gång jag känner att jag har råd att spendera lite pengar. Guerlain och gänget får vänta i minst ett år till när jag kanske orkat börja bry mig på riktigt om läppar. ;)§

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-14 07:59:40

Emma! Så sant!



Chaosophia! Låter som en plan!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela