Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Guld, silver, brons...

Publicerad 2008-08-10 18:04:23 i Nagellack - jämförelser,


Nu är det hjul igen! Det kommer dessutom två till snart, får se när jag vågar släppa dem här. ;D
Ett blandhjul kommer i alla fall nu. Lite guld, lite brons, lite silver och någa duochromes.
Här är listan:
1. Viva la Diva 47
2. Crystal The Rebel
3. Zoya trixie
4. HM Silver
5. ChG Let'sdo it in 3D
6. ChG Recycle
7. Zoya Ki
8. CND Okey Dokey Artichokey
9. Nubar Purple Beach
10. Crystal Five Aces
11. IsaDora Glitzy Stone
12. Viva la Diva 85
13. Nubar Magic Sunset
14. Nubar Golden Feather
15. ChG In the Mood
16. HM Gold
17. Viva la Diva 68
18. Depend 117

Och så vill vi ju ha detaljerna också!


Här tittade ni väl extra noga på hur de tre silverlacken (2,3,4) skiljer sig och även på Zoya Ki och Nubar Purple Beach som är ganska lika! Nu kan ni se fram emot ett blått hjul och ett riktigt ruskigt rosa-lila-orange  som jag just fotat. Sen är hjulen slut på ett tag. Kanske gör ett med höstens lack om jag bara får hem dem... Längtar!

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-10 20:36:54

Alltså.. jag frestas alltid som bara den av dessa hjul, så snart får jag nästan be dig att sluta med dem så jag inte blir helt ruinerad! :P Fast det är kul, så jag tänker då verkligen inte sluta titta! Ååh.. :o



Lets do it in 3D väcker min uppmärksamhet till max varje gång jag ser den. Yum.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-10 20:38:08

Läckert! det finns ett antal jag gärna skulle vilja ha här:) På det här hjulet ser dessutom zoya trixie och hm silver ganska lika ut, är de det?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-10 20:46:41

Chaosophia! Du måste ha Let's do it in 3D! Den skulle passa dig!

Nu är det hjulstopp för jag vet inte vad jag ska hjula med. Förslag?



Emma! Trixie är mer täckande och aningens vitare i silvertonen. HM Silvret upplever jag som lite grövre skimmer i och de tär betydligt transparentare. Har jag glömt publicera HM Silver-notd:n? Säkert har jag det... Ska kolla om jag hittar den. Då får du den i morgon. Annars finns den under övriga färger.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-10 20:48:50

Emma, igen! Jag hottade den unde rövriga färger och där ser man tydligare skillnaden. Färgmässigt är de ganska lika, det är transparens och det är applicering som skiljer mest. Du klarar dig med HM Silver, med andra ord!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-10 20:54:25

Ja då, du har publicerat den, jag har bara inte sett dem sida vid sida... HM silver är ju tyvärr inte jättekul att måla med. Beställer jag zoya är trixie given!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-10 21:07:07

Emma! Trixie är så mycket bättre! Men som sagt, färgmässigt är det liten skillnad. Men Trixie känns inte lika grov som HM.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-10 21:14:28

Oki, jag fattar, trixie är ett måste:)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-10 23:08:03

Jag tycker att det mesta är spännande att läsa om, så jag är nöjd bara det kommer inlägg från dig. :) Fina tutorials har du ju redan lagt upp när det gäller sminkning, och massor av fina färger både på läppar och ögon... Favoritlistor har du också massor utav! Jag tror jag måste säga att din blogg är perfekt. :D



En uppdaterad favoritlista av diverse saker kanske? Det kommer ju nytt hela tiden, och saker puttas bort från ens tidigare favoriter menar jag.. Och hårbilder! Hår är alltid kul. :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-11 05:31:53

Chaosophia! Okej, bra tips! Ska klura om jag har någon favoritlista att uppdatera! Jo, det har jag, så det kommer ska du se! Hår är svårt. Jag gör ju inget speciellt med det. Men jag ska tänka på det med. Kanske kan försöka göra någon frisyr i alla fall. ;D



Och tack för berömmet! Du anar inte vad glad jag blir!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela