Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Tomboy no More

Publicerad 2008-08-16 20:23:21 i Naglar i rött,


Faktiskt min favorit av de tre Essielacken jag skaffat mig från deras höstkollektion. En medelmörk rödfärg som jag tycker har en väldigt skön lyster i färgen. Det är ganska lättmålat men har samma bekymmer med torktid och även transparens som sina systrar. Jag gillar Jelly på ett sätt, men jag gillar det inte på samma gång. Ambivalens är mitt mellannamn ibland. Jag har svårt för tipp-synlighet. Speciellt efter två elle tre lager lack. Här är det två ganska tjocka lager. Jag har ju provat lite olika lager-teknik för de olika lacken, Forever Young körde jag "som vanligt", Lacy not Racy med tre lite tunnare lager och den här med två lite tjockare. Torktid, glans och så förändrades inte alls beroende på hur jag lackade. Inga bubblor, ingenting. Det enda som umärkte sig var att Lacy not Racy blev randig och ojämn. Kanske behövs det mer flöde i färgen för att få en bra yta?

Tomboy no More är alltså ett rött jellylack med en liten brunton i det röda. Inte lila som Lacy not Racy, men annars är de inte så stor skillnad på dem i färgdjup. Tomboy no More är en nyans ljusare, kanske. Den påminner mig om många andra röda lack, så den är långt ifrån unik. Den har definitivt en hel del gemensamt med OPI Got the Blues for Red i färg och formula. Självklart vinner OPI. Det ligger i färgdjup ganska mit emellan LnR och Forever Young ur samma kollektion.

Det är en väldigt klassisk och säker rödfärg. Inte lika skarp och lysande som Forever Young, inte lika vampig som Lacy not Racy, utan lagom. Det är fint men saknar riktig wow-faktor. Att jag kommer använda det är jag övertygad om, men det kommer inte in på favoritlistan. Men, som sagt, dagens favorit a mina tre Essielack. Vilken gillade ni bäst?

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-16 20:51:37

Åh ett till ljuvligt, alla tre har verkligen en härlig finish!! I like jelly :o)

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-08-16 20:59:33

Det ser jättefräscht ut, otroligt glossig finish! Det där med tipparna som syns igenom brukar synas mer IRL än på bild tycker jag, på dina bilder ser det inte alls farligt ut. Jag kan inte bestämma mig för om jag gillar detta bäst, eller Forever young bäst av Essie-lacken du visat...

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-08-16 21:24:21

Den är vacker, men tråkigt det där med täckningen.



Förresten, hur gjorde du när du skulle beställa nfu-oh? Blev himla sugen på ett.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-17 08:31:25

Linda! Ja, då finns det en hel höstkollektion full av Jelly för dig! Är det 6 eller 8 lack de ha nu, alla med samma finish!



Makeupoholic! Tipp-problemet är nog ungefär lika ydligt här som IRL. Bilderna är riktigt rättvisande. Vissa skavanker blir ju också tydligare på bild. Ojämnheter till exempel, i färgen.



Emelie! Ja, fast samtidigt vill man ju ha Jelly-grejen... Ska prova med ett mjölkigt underlack eller något, får se va jag hittar på.



Nfu Oh fick jag hjälp av Sanna med. Sanna på PRET-ty, inte Sanna på Make up my Lack. Hon startade en tråd om det under nageltavlan. Hon är en riktig liten raring!!

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-08-17 18:08:32

Håller med om Essies kvalitet, har några lack och alla täcker dåligt, plus att de tar evigheter på sig att torka. Nej, tacka vet jag OPI.

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-08-17 18:08:40

Håller med om Essies kvalitet, har några lack och alla täcker dåligt, plus att de tar evigheter på sig att torka. Nej, tacka vet jag OPI.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-17 22:02:23

V! Ja, Essie gjorde inget lysande intryck på mig...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela