Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Veckans bloggtema: Var shoppar du helst

Publicerad 2008-04-20 09:10:29 i Veckans bloggtema,

Den här veckan har en förfrågan gått ut om vilka bloggteman medlemmarna på PRET-ty är intresserade av. Man har sedan valt ut Clivias bidrag och det hon vill veta är:  Var vi helst shoppar beauty i vår egen hemstad?

Jaha... Ja, det är ju inte så lätt att svara på. Jag shoppar i och för sig gärna på Smink och Perukmakaren på Söder. Det ligger i korsningen Kocksgatan/Renstiernas gata och är en liten butik sprängfylld av teatersmink, penslar, lösögonfransar, maskeradartiklar och annat man bara kan drömma om. Sen är det inte ofta jag verklgen släpar mig dit, i alla fall inte nu för tiden.

Mer då? Nej, jag vet inte riktigt. Jag handlar smink på Åhléns City ibland, Lindex, H&M... Ganska sällan knallar jag in hos MUS eller Face. Förr handlade jag en del på MUS i Farsta men nu är jag aldrig i Farsta Centrum längre så det har jag slutat med. Har inte hittat någon butik som känns som min efter det. Och MUS har inte gjort någon eyedust jag måste ha på länge så jag har inte haft anledning att gå dit heller. Face besöker jag antingen i Ringen eller på Götgatan, men det är också extremt sällan.

Faktum är att med dollarn så låg och möjligheten att handla bekvämt över internet så ser jag inte vitsen med att betala dyrt för smink i en butik. Jag köper hellre 20 billiga ögonskuggor från ett minerlamärke än en eller ett par stycken, dyra, från MUS eller MAC. Då ska vi inte snacka om de olika prestigemärkenas hutlösa priser. Nej, jag är snål på det sättet. Smink och Perukmakaren är alltså mitt enda tips. Billigare än i andra butiker och med roligare grejer!

Kommentarer

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-04-20 10:19:14

Har bara handlat penslar och lösögonfransar på Smink&Perukmakarn. Men gosh vad penslarna är bra! De är de bästa jag har, verkligen!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-04-20 14:21:03

och tvärs över gatan från sminkmakarna har vi ju Kajsa Wargs delikatessbutik, där kan man fördubbla shoppinglyckan med nåt smarrigt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-20 15:36:50

Emelie! Visst är de bra!

Glamqueen! Ja, det är sant. Men jag är inte så förtjust i Cajsa Warg av någon anledning.

Postat av: Tina
Publicerad 2008-04-21 18:17:59

Hejsan!

Jag undrar om smink o perukmakarn har nån hemsida som man kan besöka?

MVH Tina


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela