Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mer tulpaninspiration...

Publicerad 2008-04-29 20:19:41 i Eotd i guld, Sminkans EotD,

image4752
Jag kan inte låta bli att inspireras av trädgården så här års. Det här är mina snart utblommade favorittulpaner och de fick vara inspirationen för den här looken. Vill man se mer tulpaninspiration så finns det ett par inlägg ner medan pärlhyacinterna stått för inspirationen ytterligare en bit ner.
image4753
Basen var Dignity från Face. Därefter lade jag sockerbitsvita Wedding från MAD Minerals på hela ögonlocket upp till brynet. Precis under brynet lade jag lite av gyllene 7300, också från MAD Minerals. Därefter Centaur i guld från TMM i globlinjen och på yttre tredjedelen av ögonlocket. Längs övre fransarna en linje med Peacock, en gel-eyeliner jag köpt från MAD. Innanför fransarna och under ögat Teal från Tigi. Mascara från MAx Factor, Masterpiece Max.

Kommentarer

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-04-29 20:52:27

Å så underbart!
Jag håller med dej- visst är det sååå inspirerande med alla blommor såhär års. En explosion av färger. Det har gått så fort!
Blåbärsriset blommar, vit-och blåsippor, gullvivor ja allt på en gång:)
I morgon är det valborg- då får det bli eldtema för mej:)
Trevlig kväll!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-04-29 21:00:46

Vad roligt med dina blominlägg! Väldigt söt makeup.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-29 21:25:13

Sanna! Eldtema låter underbart!
Visst har det gått fort, man hinner knappt med i svängarna! Och det är härligt när våren kommer!

Badbomben! Tack! Ja, vi får se om det blir fler. Man vet ju aldrig
vad som börjat blomma nu!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-04-29 21:37:54

Också väldigt fint. Som vanligt :)

Postat av: leonie
Publicerad 2008-04-29 22:35:59

Inspirationen blommar,på många sätt. Dina eotd-foton är klarare än vanligt - beror det på ljuset? Den här maken är också helt fantastisk, skimret och vitt-guld-turkoskombinationen är verkligen lyckad. Jag blir överraskad varje gång jag går in på din sida.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-29 22:40:33

Kajalpennan! Åh, tack! Raring!

Leonie! Nej, det beror inte på ljuset i det här fallet. Mer troligt eror det på stadigare kamerahand än vanligt. Kul att jag fortfarande kan överraska!!:D

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-04-29 22:43:03

ååå, den här ääälskade jag ! så fin! du gör verkligen blommorna rättvisa!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-29 22:45:24

GQ! Tack! Inte gör jag dem rätttvisa, de är ju helt bedårande, men jag tycker också det blev fint! :D

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-04-29 23:35:05

Frågan är istället om blommorna gör DIG rättvisa!! Stackars tulpaner - att bli utkonkurrerade på detta sätt... ;) Du är alldeles underbart, fantastiskt, förträffligt... bedårande!!! Blommorna är "bara" bedårande...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-30 00:34:59

Jag tycker att din trädgårdsinspiration ger jättefina resultat, så det finns verkligen ingen anledning att sluta:) Fin är du! Jag blev faktiskt sugen på att plocka fram uppity när jag såg den här, den är ju lite guldig... tror att jag ska testa att ha den under en lite mörkare guldig skugga... Vet att du inte tycker att dne är bra som bas, men jag tror att jag över lag gillar eyeliners som bas mer än vad du gör...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-30 06:11:41

Creme-idiot! Å, nu blir jag alldeles rörd! Kram på dig!

Emma! Ja, Uppity hade jag glömt! Ska nog också plocka fram den. Men den är inte packad infr långhelgen... Jag tyckte den var svår att få jämn som bas. Enklare med t.ex gel-eyeliner från MAD eller smudge pot, de lägger sig bättre på ögonlocket utan att bli ojämna. Men det är ju många som klarar av Uppity som bas, jag är nog bara otränad!

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-04-30 08:17:35

Jag gillar verkligen den udda kombinationen av färger, så läckert! Och tulpanerna är jättevackra!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-04-30 09:36:42

Jättesnygga kontraster, gillade den vita mot resten, får fram färgerna på ett kanonsätt!!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-04-30 12:42:16

Åh vad vackert, underbart! Det märks verkligen att du blir inspirerad av blommor:)

Postat av: Milla
Publicerad 2008-04-30 14:56:34

Men SHIT vad fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-30 17:53:49

Veronica! Tack! Tycker du att den är udda? Ja, kanske det... Jag älskar de här tulpanerna. Nu är de dessvärre utblommade.

ItM! Tack! Jag gillade också den vita som basfärg Fick fram Centaur lysande bra!

Sminkjante! Tack!

Postat av: Aila
Publicerad 2008-04-30 19:05:13

Och det här var snyggt, riktigt koola färger!!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-04-30 21:05:16

Helt underbart! Jag tänkte på dig och din trädgård idag när jag såg alla vackra blomträd här i Malmö! Så vackert, och sminkningen är ju fantastisk! Så fina färger, helt otroliga. Dina fransar ser urläckra ut!

Hoppas att du har en fin valborg!

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-04-30 21:38:32

Åh, vilken härlig inspiration. Gillar den skarpt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-01 09:24:48

Aila! Tack!

RQ! Hoppas du också har en fin valborg! Jag hade det lugnt och ganska skönt.
Kul att du gillade den här. Den blev rätt bra, tycker jag själv!

Fåfängan! Tack! Jag med!! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela