Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Maybelline Express Finish

Publicerad 2008-04-09 16:23:16 i Naglar i grönt,

image4387image4388
Ännu ett grönt nagellack! Härligt med temavecka, men alla mina gröna kommer inte få plats på sju dagar. Det här vill jag absolut ha med dessutom, för det är så himla snyggt! Ett av mina gamla favoritlack! Ni ser samma silverton här som i det Barry M-lack jag publicerade tidigare idag, men här finns även en djupare, havsgrön färg.
Det är alltså ett Maybelline Express Finish-lack och jag tror det här lacket har nummer 08, det kan vara 80 också...

Det är i vilket fall ett lack jag haft sedan mitten på 90-talet. Jag köpte det samtidigt som L'Oreallacket jag visat igår. Det är också ett av de första snabbtorkande lacken som kom ut på den svenska marknaden, i alla fall bland budgetmärkena.

Färgen är lite gråtonat grön, inte alls guldig utan mer med en lätt silverglans. I vissa ljus blir lacket lite blåtonat grönt i andra mer grågrönt. Färgen är mellanmörk, om ni förstår vad jag menar. Lacket är pigmenterat, ett lager räcker, och jag har för mig att det var av en ganska tunn konsistens när det var nytt, men nu har det tjocknat. Man kan säga att det färgmässigt är lillasyster till Max Factors Momentum Moss.

image4389image4390
Eftersom den är en favorit så har den varit med på bloggen förr, men ni kan väl stå ut med en repris av en sådan här raring? Tråkigt nog finns den inte längre att få tag på, men återigen vill jag slå ett slag för att återuppta produktionen av ett så vackert nagellack. Det här är ett lack som får mig att tänka på svala skogar i juligrönska, havsgrönt vatten och mina ringar i nefrit. Det är ett lack man lätt kan bära. Färgen skriker inte på uppmärksamhet som Tree Hugger till exempel. Det här är en lugn färg. Ändå hymlar den inte med att den är grön. Den blå tonen i den gör dessutom att den passar väl mot mina små grisskära fingrar.
image4391

Kommentarer

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-04-09 19:04:51

Riktigt läcker med lite frostig blåton i! Otroligt egentligen hur olika ett antal gröna lack kan vara! =)

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-04-09 20:33:03

oo vad fint. har det inget namn?

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-04-09 20:45:07

Kolossalt vacker nyans, harmonisk men ändå med attityd! Jag gillar också mer de litet kalla, frostiga nyanserna då jag också hellre framhäver det vita i min hy istället för det rosa:) Som tur är gillar jag också de kalla nyanserna mer, jag får inte lika mycket ut av orange som fuchsia t.ex.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-09 20:55:34

Veronica! Visst är det ett kalaslack! Och visst är det fantastiskt att det finns så många nyanser! Jag funderar som bäst på vad ni ska få njuta av imorgon. Tror jag har ett som du borde gilla...

Emelie! Inget jag hittar på flaskan i alla fall. synd, för det förtjänar ett vackert namn.

Badbomben! Ja, allt beror ju på vilken hudton man har. Men man kan ju inte helt begränsa sig efter det heller. Men jag tröttnar snabbare på ett "varmt" lack just för att det harmonierar sämre med mina egna färger.

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-04-09 22:51:01

Jättesnyggt Sminkan :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-10 05:59:28

IntheMake! Ja, jag gillar det här lacket. Väldigt fin färg!

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-04-10 08:37:07

Ja, vad ska jag säga- Gudomligt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-10 20:47:04

Snyggt! Den ser lite teal ut och det gillas ju:)det klär verkligen dina små rosa fingrar!;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-10 21:51:09

Emma! Visst gör den! Jag är verkligen kär i den här!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela