Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mascararecension: Hypnose

Publicerad 2008-04-01 08:19:13 i ,

Äntligen funkar det igen! Äntligen kommer min två dagar sena recension som skulle presenterats på söndagen 30/3...

Min favoritmascara är Hypnose från Lancome. Okej, jag är inte ensam om att ha den som favorit, men ni står nog ut med en lovprisande recension till!

Hypnose har flera av de kvaliteter jag söker. Den har en lagom stor borste. Stora borstar tenderar jag att stoppa i ögat, det gör ont, och även om jag låter bli att skada mig själv med dem så känns de klumpiga och svårmanövrerade.

Så här ser jag ut utan mascara. Eller smink över huvud taget... Jag har korta, raka fransar som står rakt ut.


När jag använt Hypnose ser mina ögonfransar ut så här:

En ganska dramatisk skillnad, eller hur! Okej, här har jag inte ens finlirat eftersom jag skulle tvätta av det på en gång, så alla fransar är inte med och så, men ni ser skillnaden! Hypnose är ju en volymmascara, men på mig ger den även en del längd. Eller i alla fall upplever jag det så. Det kan vara för att mina fransar har ljusa toppar som de ser ännu kortare ut än de är.

Jag är inte speciellt road av mascara egentligen. Jag vill kunna dra ett drag och vara klar. Det är jag med Hypnose. Den är inte för våt, inte för torr. Enda minuset är att den inte separerar fransarna, det får man kamma till efteråt om det känns viktigt. På bilderna har jag bara dragit en gång med borsten längs fransarna. Jag har zick-zackat med borsten i det draget, naturligtvis, men inte upprepat eller lagt fler lager. Fransarna är inte kammade efteråt. Ni ser att man får både längd och volym, eller hur! Dessutom kommer borsten åt nere i fransrötterna.

Mascaran fäller inte, den går lätt att tvätta bort med tvål och vatten och den är absolut kolsvart utan att dra åt grått eller brunt. Perfekt för mig.


4.5/5 Enda avdraget är att fransarna kan behöva separeras efter att man målat mascaran.

Kommentarer

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-04-01 08:36:40

Åh, äntligen igång igen. Det har varit så tråkigt när inte blogg.se-bloggarna uppdaterats! Jag har till på råga varit sjuk.

Postat av: dami
Publicerad 2008-04-01 09:57:14

Jättebra recension!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-04-01 10:09:23

Jag har verkligen saknat dina inlägg. Tänk vad lätt det är att skapa en vana, som att läsa din blogg.

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-04-01 11:06:08

Åhhh så härligt att du är tillbaka, längtar efter din kavalkad! Det var verkligen dramatisk skillnad med din mascara! Kul att du hittat en som passar dig så bra, själv har jag inte testat den.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-01 11:17:30

Kajalpennan! Haha! Jag är också glad! Kändes lite trist att inte kunna lägga ut något som det var deadline på. Och alla bilder som hopat sig...

Hoppas du mår bättre nu. Trist att vara sjuk.

Dami! Tack! Vad glad jag blir! Tänkte vara ambitiös och recensera mina andra mascaror också. Bra att ha när man funderar på vad man ska ha nästa gång.

Sminkjante! Kul att vara tillbaka! Jag är jätteglad att du saknat mig! ;-)

Veronica! Åh, vad kul att du har saknat mig! Kavalkaden kommer ikväll. Håller på och finslipar på den! Eller nu jobbar jag ju... :-)

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-04-01 12:31:52

Äntligen funkar det att kommentera! Jag har inte provat någon av Lancomes mascaror men jag har varit så här nära flera gånger.

Vet du förresten om H2T skickar CND hit trots att det står på hemsidan att de inte gör det?

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-04-01 16:24:01

Skönt att blogg.se funkar igen.
Man skapar snabbt ett beroede- jag kollar din blogg säkert flera gånger om dagen.
Mascara gör verkligen underverk- en makeup utan mascara funkar verkligen inte- inte på mej iaf:)

Postat av: Nasse, nuförtida Badbomben
Publicerad 2008-04-01 17:19:58

Hej Sminkan, så roligt att få läsa dina inlägg igen! Hypnose är också en av mina favoriter:) Jag har blivit så inspirerad av din och andra sminkfantasters fina bloggar att även jag startat en egen liten blogg:)

Postat av: Anja
Publicerad 2008-04-01 18:33:56

Äntligen är du tillbaka!

Jag gillar också Hypnose men har tyvärr blivit överkänslig mot den tror jag, har alltid använt Lancome-mascara men nu svider det i ögonen om jag har det...men den är superbra!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-01 20:14:26

Emelie! Hittar du en som är lite prissänkt så ska du abslut testa. Jag tycker nog att de är överprissatta, men jag älskar Hypnose ändå. fast jag köper den inte till mig själv, jag får den i present! ;-)

Jag beställde CND nu senast från h2t så vi får väl se om den är med när paketet kommer. Har inte fått mail om att det inte skulle funka i alla fall. Beställde i slutet av förra veckan så snart vet vi! :-)

Sanna! Ja, man blir galen när det inte funkar med blogg.se. Jag kollar ju din varje dag också...
Håller med om mascaran. ajg är inte intresserad av den i sg, men man ser ju helskum ut utan den när man har massor av ögonskugga...

Badbomben! Vad kul med en blogg! Jag måste kolla den! Och undvikit blogg.se har du gjort, ser jag!!

Anja! Ja, äntligen! Jag har saknat er allihop!!

Fy vad trist att bli allergisk! Bara det inte blir mot fler produkter eller smink över huvud taget. Det vore ju fruktansvärt tråkigt. Ja, alla allergier är ju hemskt tråkiga. Min största skräck är att bli allergisk mot pälsdjur. Ja, jag vill ju inte bli allergisk mot något så klart. Oj, svammelvarning... Hur som, hoppas du har hittat någon mascara sm funkar bra ch som du tål. Mascara är ju en rätt viktig bit när man sminkar sig.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela