Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Kavalkad i mars

Publicerad 2008-04-01 20:03:44 i Kavalkad,

Med en dags försening kommer den här, min kavalkad av ögonmakeup för mars månad! Kan tillägga att bloggen hade födelsedag i mars, ett år, och det året har gått fort och det har varit roligt! Många nya vänner har dykt upp genom bloggen och genom www.PRET-ty.se! Tack för alla underbara kommentarer och alla tips, roliga byten och annat som verkligen uppskattas av mig! Ni är fantastiska, mina kära läsare! Kram på er!

Och som vanligt, vilken är favoriten den här månaden?






Kommentarer

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-04-01 20:17:55

Jag gillar den översta längst till höger med alla läckra färger!
Skönt att blogg.se funkar igen eller hur? Höll på att bli vansinnig i helgen!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-04-01 21:20:34

vilken fantastisk kavalkad IGEN! Mina favoriter denna gång är de skuggningar som fortsätter utanför ögonbrynen, de känns så sköna och oväntade!

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-04-01 21:28:02

Åååååååh så många snygga! Denna månad ser du ut att ha porslinshy, alla sminkningarna ser alldeles sammetslena ut. Och vilka ska man lyckas sålla ut? Jag fastnade lite extra för de två sista på första raden, nr 3 på andra raden, nr 2 på näst sista raden, och den allra sista sminkningen. Alltid en inspiration!

Postat av: Jean
Publicerad 2008-04-01 21:32:23

Väldigt flott, du gör det verkligen bra. En tillgång för oss alla.

Postat av: Peter
Publicerad 2008-04-01 21:34:10

Gud vilka vackra ögon du har SMINKAN!!

Postat av: Mia
Publicerad 2008-04-01 21:39:12

Otroligt vackra sminkningar denna månaden också! Bäst gillade jag nog de tre sista även om det var svårt att välja ;)

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-04-01 21:41:22

Stort grattis på blogg-födelsedagen! Tredje fr vänster högst upp är nog min favvis, den turkosa!

Postat av: Aila
Publicerad 2008-04-01 22:20:53

Jag kan INTE välja en så jag säger ALLA är favoriter...sååå fina och snygga, läckra, koola,sexiga!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-01 22:31:31

Santa C! Visst är det skönt! Jag sitter med en massa bilder nu som jag knappt minns vad det är på och bloggidéer nedklottrade på papperslappar...

Glamqueen! Jag gillar också dem! Har alltid varit ett fan av snibbar på ögonmakeup! Kul att du ckså gillar dem!

Veronica! Du är härlig du! Nu valde du ju hälften av dem igen!
:D
Du är också en stor inspiratör!

Jean! Tack! Vad kul att du säger det! Alltid roligt att få beröm av dig!

Peter! Tack ska du ha! Och jag börjar få långa naglar nu också! Kör med ett nagelstärkande underlack som verkar hjälpa! Men bara för det så går de väl av nu... peppar, peppar så håller de ett tag till!

Mia! Den i orange är ju söt! Min favorit är den i guld och svart med snibben!

Ninni! Tack! Ja, bloggen blev inte så uppmärksammad på bemärkelsedagen men jag tänkte att det kan ju vara kul att nämna!
Den turkosa är fin, det tycker jag med. Den skuggan, Peacock från TMM, är grym!

Aila! :D
Nu blev jag riktigt peppad att stiga upp och skapa imrgon med! Du är en raring! Kram på dig!

Postat av: Marie
Publicerad 2008-04-01 22:42:30

Jag älskar dina kavalkader, de är verkligen inspirerande. Har funderat på att göra en fotd-blogg, men inte haft energi till det ännu. Bättre att ge utrymme till de som är duktiga. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-01 22:57:42

Marie! Jag är jätteglad att du tycker mina kavalkader är roliga! Och vadå lämna plats åt de duktiga? Det finns väl plats för alla? Nu vet inte vad duktig egentligen är, jag menar, alla tycker olika och smink är ju både teknik och smak och känsla. Vill du ha en Fotd-blogg så ska du starta en! Kom igen! Kör ett tag och se om du tycker det är kul! Om inte annat så är arkivet en fantastisk källa för en själv. Man lär sig av sina misstag, kan gå tillbaka och se vad man använt och hur, kombinatiner ch så vidare. Fantastiskt roligt! Och jag vill se fler fotd-bloggar! Det är det bästa jag vet!

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-04-01 22:59:42

Näe, jag kan verkligen inte välja- jag lovar det är sant! Formmässigt så står iaf den sista på 2:a raden ut från mängden.
Annars har jag många favoriter, den röd/svarta den första gröna... många!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-02 05:48:32

Sanna! Den formmässiga på andra raden är min favorit! :-)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-04-02 10:11:00

1:a raden 4:e bilden för färgerna och appliceringstekningen och 2:a raden 4:e bilden, där gillar jag att ögonbrynen och vrålinjen smälter ihop. Snyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-02 12:12:42

När jag tittade först så tänkte jag säga den turkosa på första raden... men idag har jag fasiken svårare att bestämma mig... Så nu måste jag säga den lilasotade under den turkosa och den första på näst sista raden också... Du gör så många fina sminkningar, så det är banne mig hopplöst att säga vilken som är den finaste, det får bli många favoriter...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-02 12:14:15

Äsch nu glömde jag ju... Det skulle vara jättekul om du la ut de olika nagellacken i en kavalkad också tycker jag... Du har ju så himla många fina och det är alltid roligt att få lite översikt...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-02 16:04:05

Sminkjante! Aha! Du går på teknik denna månad! :D
Jag är elt med på 2:a raden 4:e bilden!

Emma! Det glädjer mig att du har lite svårt att välja! Då har jag haft en okej månad i alla fall!

Nagelkavalkad... Ja, kanske det. Jag ska se vad jag får ihop.

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-04-02 16:06:04

Nr 2 på rad 1, Nr 3 på rad 2, Nr 3 på rad 4, Nr 4 på rad 6:)(jag var så illa tvungen att nämna flera sminkningar då de är alla så vackra!)

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-04-02 22:16:54

Grattis bloggen! Min fyller också snart :)

Min favvo är helt klart den med gult längst ned. Jag förstår inte hur du fick det gula så snyggt, på mig hade det bara blivit smutsgult.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela