Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dagens blå eotd med Blue Jay

Publicerad 2008-04-22 17:57:56 i Sminkans EotD,

image4589
Så här har jag sett ut idag. Agneta Fältskogs blå!
Grunden var MsChics rosa krämögonskugga som jag testade även igår. Den ligger från frans till bryn som greppyta för pigmenten. Därefter ligger Peridot Stone från MAD Minerals på inre delen av ögonlocket och upp mot ögonbrynets inre vinkel. Mitt på ögonlocket och upp mot brynet ligger sedan Blue Jay, också den är från MAD Minerals. Slutligen, på yttre tredjedelen av ögonlocket och ut mot tinningen har jag Twisted, en lila skugga med blå skiftningar från MAD Minerals. Under ögat har jag IsaDoras kajal Petrol Green och längs övre fransraden lite Stila Smudge Pot i färgen cobolt. Mascaran är nya L'orealmascaran Beauty tubes-någonting. Läpparna fick lite svag färg av ett duo-gloss från IsaDora i färgen 53 Wineberry. Helt okej till vardags. Jag vägrar använda den transparenta glossen över, så det är bara själva färgen jag målat med.
Sen måste jag säga att jag är ovan vid det starka vårljuset. Usch, vad sliten och gråblek jag är. Tur att jag ska upp tidigt imorgon så jag slipper se mitt ansikte i spegeln när solen gått upp. Det här var en pärs. Så illa faktiskt att jag var tvungen att gräva fram en foundation och puder för att se om det blev bättre, vilket det naturligtvis inte blev...

Kommentarer

Postat av: Efwa
Publicerad 2008-04-22 18:03:08

Det är ju lustigt det här med färger, eller hur? Jag har de allra bästa gröna ögonen i grön ögonskugga. Du har helt klart de mökaste blå i blått.

Lite lustigt då "reglerna" säger precis tvärtom. Screw the rules ;-)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-04-22 18:34:52

Härliga blå färger & snygg makeup. Vårsolen är skoningslös!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-04-22 19:35:28

Vad fin du är idag! Härliga blå nyanser :)

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-04-22 20:32:19

Sminkan jag hinner inte med att kommentera alla fina naglar, sminkningar och bilder! :P Du är jättefin som vanligt :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-22 20:32:57

Efwa! Det är sant, inga regler utan
undantag! :D

Sminkjante! Tack! Och ja, defintivt skoningslös. hade ingen aning om att jag hade så mycket rynkor!

Ika! Ja, blåttema kräver ju en blå makeup. Var ganska kul med den här looken. Men jag kände mig väldigt Abba-Agneta!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-22 20:37:55

Emelie! Okej. Jag ska lugna mig lite då, så du inte blir stressad! ;D

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-04-22 20:49:45

ohh breathtaking...jäääättttefin blå färg...=)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-22 22:12:32

Nä, lugna dig inte!:) Du är supersnygg! Den här sminkningen passar väldigt bra till blue sparrow, fast den har du väl inte på naglarna längre:) Nåja, den passar säkert väldigt bra till det nagellack du har idag också! Blue jay har gått mig förbi, kanske måste kolla in den... ja du, solens strålar är inte så förlåtande... Men jag tycker att din hudton ser fin ut! Hmm, undrar om folk med varm hudton har dte lättare i dessa dagar. Häromdagen kände jag mig nästan gråblå i ansiktet, det var läckert... Not!

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-04-22 22:15:43

Verkligen jättefina nyanser och snygg applicering:)
Jag gillar färgen på läpparna med- bra med inte för "starka" läppar till en makeup som denna
Himelsk- i dubbel bemärkelse!

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-04-22 23:18:18

Fin drömsk makeup!:)

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-04-22 23:22:19

inget ont om Agnetha ;)! allvarligt, dethär var ju jättesnyggt! och du är slät som en babyrumpa, särskilt i jämförelse med hur jag såg ut idag..!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-04-22 23:59:04

Nu fick du mig på fall igen :p

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-23 06:04:09

ItM! Tack!

Emma! Idén med grönblå och lila skiftningar var inspirerade av nagellacket, men dessvärre hade inte sminket och naglarna samma ton i slutänden. Du får se när de naglarna kommer vad jag menar.

Frmodligen är det bättre att vara lite gul i tonen. Som grisskär blir man ju lätt lite fadd och grå så här års. Och jag vill ju vara blek, bara inte så urvattnad.

Sanna! Tack! Ja, läpparna var helt okej till. Ögonskuggan är ju så blå att man inte gärna vill konkurera med den med ett starkt läppstift. Trivdes rätt bra så här.

Badbomben! Tack!

GQ! Agnetha var väl fin, men hon är ingen stilikon för mig. Men det gick ju att se ut så här en dag. Helt okej!
Jag är inte jätterynkig men mer rynkig än vad jag själv trodde. Det kom så plötsligt. :D

Rouaa! Vad bra! ;-)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela