Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blue Sparrow

Publicerad 2008-04-22 07:00:50 i Naglar i blått,

image4552image4553
Tokblå Blue Sparrow från China Glaze Ink-collection är nu min! Och vilken färg! Elektriskt blå och gnistrande!
Blue Sparrow är en klarblå färg späckad med glitter i turkosblått. Det är ett helsicke att ta bort, kan jag berätta, för jag har redan avverkat den här färgen... Hur som helst, glittret är kompakt och gör att hela nageln gnistrar som ett pråligt smycke. Färgen är inget man nonchalerar. Den lyser och gnistrar i en neonliknande kulör. Färgen är rolig och gör faktiskt att mina naglar ser väldigt snygga ut, i alla fall i mitt tycke. Jag gillar det!

Många har skrivit att lacket blir lite matt i tonen utan överlack, det stämmer, och att det känns grynigt när man rör vid det. det vet jag inte, för jag öste på med mitt verlack innan det torkat. Med ett lager China Glaze Fast Forward blir lacket både högblankt och slätt att röra vid. Att det ser lite noppigt ut på bilden beror på glitterkornen, ytan på naglen är verkligen helt blank och slät, som glasyr. jag äslar mitt China Glaze fast Forward med glitterlack då den verkligen tar fram det bästa i dem!
Ett strålande lack ,eller hur! Sommarblått!

Bilderna är tagna vid olika tidpunkt (eftermiddag till kväll) men alla i dagsljus inomhus.
Perfekt färg att ha på naglarna en blå temavecka! Eotd kommer senare idag eller ikväll.

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-04-22 07:06:04

Håller med dig att det är somrigt. Gillar glittret.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-04-22 07:56:14

ÅÅÅH! Alldeles himmelsblått, vilken otrolig färg! Wow till tusen!

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-04-22 08:22:19

Den är ju helt underbar!!!

Postat av: Suz
Publicerad 2008-04-22 08:30:49

WOW! Vilken härligt sprakande blå färg. Man blir ju glad bara av att titta på den! Inte utan att man börjar längta till sommaren redan nu.

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-04-22 08:39:47

Ja vilken kul färg!!! Det ser nästan lite plastigt ut =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-22 09:02:38

Sminkjante! Visst är det häftigt! Man går inte obemärkt förbi med det här nagellacket!

RQ! Ja, man blir alldeles lycklig av att titta på det!

Fåfängan! Japp! Helt underbar!

Suz! Sprakande är ordet! Man ser den hela tiden och den gör en verkligen glad!

IntheMake! Japp, håller med! Men en härlig plastig färg!

Postat av: EyeOnBeauty
Publicerad 2008-04-22 09:39:44

Wow, underbar:)

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-04-22 10:07:47

Måste bara kommentera det igen! Det är ju fantastiskt! Lägger det på att beställa-listan tills på fredag... ;)

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-04-22 10:15:21

Åh!:)

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-04-22 10:30:29

Riktigt lysande blå, snyggt på dig!

Postat av: Sara
Publicerad 2008-04-22 10:32:13

Åh vad fint, nu blir det snart en ny lackbeställning...

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-04-22 11:13:10

Verkligen sommar med klarblå himmel! Fantastisk!
Jag vet hur det är när man ska ta bort det- jag har ju flying dragon! Glittret är som fastlimmat på naglarna och sen har man glitter över hela fingrarna! Men vet du va? Det gör ingenting:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-22 12:54:41

Superhärligt nagellack! Jag har inte testat mitt än, men kan tänka mig att det är ungefär som flying dragon att använda... himla snygg färg iaf. Och jag kan glädja dig med att flying dragon också var ett elände att få bort:)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-04-22 12:54:52

Oh, jag kollade på det här vid min senaste beställning av nagellack, och gissa om jag ångrar det nu om jag inte plockade med det? :((

Supersnyggt!

Postat av: Millan
Publicerad 2008-04-22 13:05:25

WOW WOW vilken häftig färg!!!! Millan vill åxå ha :D

Postat av: leonie
Publicerad 2008-04-22 14:49:24

Wow vilken underbart härlig färg, jag studsade till när jag kom in på sidan. Tänk att ett nagellack kan bidra till att man blir glad.

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-04-22 16:24:09

Mm, håller med. Den är riktigt svår att få bort! Men väl så häftig när den sitter på! Har inte hittat något tillfälle att ha den på ännu, kanske den får åka på tårna istället :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-22 17:45:37

Kristina! Tack!

RQ! Gör det! Den är verkligen rolig!

Badbomben! Är det ett hänfört åh? :D

Veronica! Ja, det är lysande som attan! Roligt, men långt ifrån diskret!

Sara! Vad kul! Jag såg din notd idag men har inte hunnit kommentera. Ska göra det!

Sanna! Japp, man fick kämpa en liten stund. Men det gick rätt bra faktiskt. Det fick lösa upp sig lite innan jag började gnugga och då gled det av relativt smidigt. Men som du säger, vad gör det när lacket är så häftigt!

Emma! Ja, jag har ju den att se fram emot! Åh, vad kul jag ska ha med mina nagellack!

Chaosophia! Ja, men det blir ju nya beställningar. bara att ta det nästa gång. Det är en härlig färg!

Millan! vad kostar den? 30 kronor typ på H2T. Slå till!

Leonie! Ja, man ser verkligen den här färgen! Den är osannolikt blå!

Emelie! Fega inte nu! Klart du ska ha den på fingrarna! Den är ju läcker!:D

Postat av: kim von j
Publicerad 2008-04-22 18:15:58

Skulle inet du kunna lägga ut steg för steg någon dag :D

Postat av: beauty by me
Publicerad 2008-04-22 19:20:38

very najs,riktigt härlig blå som lyser!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-22 20:34:39

Kim! En steg för steg om nagellack? De olika stegen finns beskrivna under "hur jag sköter mina naglar" som du hittar i kategorin "Veckans bloggtema".

BbM! Ja, det är ett lack som syns!

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-04-22 21:55:21

Jo, det var ett hänfört och positivt åh:D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-22 22:16:21

Ja du och den är verkligen något att se fram emot kan jag lova! fast det är inte att se fram emot när den ska av, hu vad jobbigt det var. jag blev så matt av borttagningen att jag inte orkade måla om naglarna:( fick köra med omålat idag...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-23 06:06:18

Badbomben! Vad bra!

Emma! Man får väl ha lite tid och tålamod. jag fick ju panik när jag skulle ta bort Nubarlacket Martini. Det trodde jag hade fastnat för evigt på naglarna så att jag skulle tvingas fila bort det eller ha det för evigt. Men det lossnade efter ett tag det med. Glitter kan vara rätt grymt...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-23 10:42:27

Hehe, vilken rysare! Ja glitter är ju alltid kämpigt. problemet var att jag hade jättelite remover kvar(se aceton), så jag såg framför mig hur jag skulle få gå med slitet halvborttaget nagellack på ena handen på tisdagen... som tur var så gick det bort:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-23 12:04:07

Emma! Jag ska köpa mig ett litet lager av Ciens remover nästa gång jag passerar Lidl. Sen kan jag frossa i glitter!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-23 23:40:18

ja jag har faktsikt tänkt kolla om jag kan få tag på en sån remover, men jag orkar inte släpa mig till lidl, dte är i andra änden av stan och Motala är ju så stort:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-24 05:51:28

Emma! Jag brukar köpa på mig de gånger jag hälsar på i min hemstad och mamma och pappa åker förbi Lidl. Förra gången köpte jag två flaskor, men nu har jag precis börjat på den andra av dem så jag måste snart tvinga iväg mina föräldrar igen. Och då ska jag köpa typ tio flaskor!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela