Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Silver söndag

Publicerad 2007-09-09 18:00:46 i Eotd i grått och silver, Sminkans EotD,

Idag såg jag ut så här på dagen:

Produkterna jag använde var den silverfärgade longlasting skuggan från Tigi och ett eyedust från Make Up Store, Sassy, samt en silverfärgad mineralskugga, Silver spoon, från Everyday Minerals.

Jag började med att lägga den silverfärgade cremeögonskuggan från Tigi över hela ögonlocket och under ögat. Därefter tog jag en svart kajal och drog ett streck runt hela ögat och innanför fransarna. Därefter tog jag eyedust Sassy i rosa och lade från globlinjen och upp till brynet. Som brygga mellan grått och rosa fungerar mineralskuggan i silvergrått. Den suddade jag in i globlinjen och yttre ögonvrån. Alla skuggor blandades med en stor mjuk borste, därefter mascara och sedan var jag klar.

Kommentarer

Postat av: ebba
Publicerad 2007-09-09 18:13:48

Oj! Jag har nog aldrig haft en sådan makeup mitt på dagen.. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-09-09 21:34:59

Nej, visst är det härligt att vi alla är olika och att ingenting är vare sig rätt eller fel!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela