Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Rökiga toner

Publicerad 2007-09-15 00:09:39 i Eotd i svart, Sminkans EotD,


Jag gillar ju rökiga gråtoner på makeup. Idag blev det skuggorna Chamomille(gulvit, skimrande från Everyday Minerals), en svart matt och en brun matt ögonskugga från Tigi-paletten och Devil Dust, en ny eyedust från Make Up Store.

Jag började med att lägga Chamomille över hela ögonlocket upp till brynet. Därefter suddade jag in den bruna skuggan i globlinjen och fyllde i en aning med den svarta. Båda skuggorna suddades även in på hela det rörliga ögonlocket med mer intensitet utåt mot yttre delen av ögonlocket och upp mot tinningen. Jag avslutade med att lägga Devil dust i yttre ögonvrån. Alla skuggorna suddades samman noga. En brun kajal fick rama in ögat längs med nedre fransraden och en svart kakeyeliner längs övre fransraden. Mascara.

Och så har jag sett ut hela dagen. Åkte i ilfart från jobbet för att hinna träffa mina favoritkillar från förra jobbet och sen iväg på tjejkväll och efter det ett glas vin med bästa vännen. Nu är klockan midnatt snart och jag är vansinnigt trött. Har varit förkyld hela veckan och det känns nu. Ska gå och lägga mig och hoppas vara piggare imorgon när det vankas fest. Kan dock meddela att ögonskuggorna höll sig bra hela dagen och kvällen.

Kommentarer


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela