Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Måndag på två sätt

Publicerad 2007-09-24 18:43:16 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,

En trött och seg morgon innebar en minimake-up på morgonen som sedan byggdes på lite när jag vaknat till.

Jag började med att en mineralfoundation från Everyday Minerals, Neutral Beige i formulan Original Glo som ger en aning lyster till huden. Rouge Apple också från Everyday Minerals ger frisk färg. Läpparna målade jag med ett L'Orealläppstift med nummer 708.
Ögonen fick neutralt hudfärgade skuggor från Everyday Minerals, Swimming pool i matt beigerosa och Hot Chocolate i skimrande beige Swimming pool lades på det rörliga locket och upp mot näsroten och inre delen av brynet. Hot Chocolate lades under ögonbrynet.
Man ser en aningens snyggare ut utan att se ett dugg sminkad ut. Frågan är dock vad vitsen är med det? Jag valde alltså att när jag vaknat lägga till kajal och en gråbeige skugga, Taupe, från Tigi.

Jag tog den gråbeigefärgade skuggan och lade under ögat och längs globlinjen. Jag förstärkte även de tidigare skuggorna. Jag passade även på att lägga ytterligare lite av Swimming pool precis nedanför yttre delen av ögonbrynet. Hot chocolate hamnade nu under brynets högsta punkt samt ovanför iris för att lyfta blicken. Svart kajal längs övre fransraden och innanför fransarna. Mycket snyggare nu, eller hur! På bilden med skuggorna är det Swimming pool till vänster och Hot chocolate till höger.

Här kan ni även se lite av hur foundation den mineralfoundation jag använt ser ut:

I Original Glo har den rätt mycket lyster utan att bli glittrig. Den går att få täckande, något jag gillar, och trots att färgen egentligen inte passar mig så får jag den att funka okej. Jag ska nämligen inte ha Neutral beige utan Cool fair... Jag tycker det är en okej foundation. jag upplever dock att jag blir lite blank i T-zonen efter en halv dag eller så. Det går lätt att avhjälpa med en bit papper som man pressar lätt mot pannan och näsan. Sen ser makeupen helt nylagd ut igen. Jag tror dessutom att problemet går att avhjälpa med ett Balancing dust eller Finishing powder, jag orkar bara aldrig använda dem.

Kommentarer


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela