Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lördagskväll - lite fördröjt

Publicerad 2007-09-23 17:57:36 i Eotd med lösögonfransar 07-09, Sminkans EotD,



Makeupen är gjord med en mörklila ögonskugga från Bourjouis, Noir précieux, eyedust Carat och et MAC-pigment i färgen Bronze (tack Rocketqueen). Jag började med att lägga den lila ögonskuggan i den form jag ville ha, alltså längs fransarna uppe och nere, längs globlinjen och ut i en spets mot tinningen och lite utdraget/suddat mot näsan. Brun kajal förstärker formen och är också utdraget i en liten spets. Bronze lades på rörliga ögonlcoket och inne vid näsroten upp mot brynet. Carat lade jag som highlighter under ögonbrynet upp mot tinningen. Ögonbrynsskugga och lösögonfransar avslutar det hela.


Jag var faktiskt så inspirerad att jag målade naglarna. Hade glömt fota men fixade det nu framför datorn. Nagellacket är tio år gammalt och från L'Oreal. Det heter Ruby Noir och är en gammal favorit. Ett lager, inget över- eller underlack. Tycker faktiskt nagellacket passade perfekt till lördagens make up. Och det höll för att diska och greja utan att flaga. Bilden är tagen på söndag men jag målade naglarna i lördags.


Kände att jag ville lägga till en annan sak här. Mina sminkförebilder som ung var Nina Hagen och Siouxsie Sioux. Så här såg de ut på de bilder jag hade i mitt flickrum och inspirerades av:

Jag tror man kan ana än idag varifrån inspirationen kom även om jag inte alls är någon punkbrud idag till stilen...

Kommentarer

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2007-09-23 21:09:00

Vilka läckra fransar! Jag måste också berömma dig för din skicklighet med kameran, bilderna är alltid bra!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-09-23 21:35:09

Tack Carolina! Vad gulligt av dig! Jag gillar att fota men det är lite knepigt att få till skärpan när man inte kan titta i sökaren... Men jag chansar mig fram. Vissa dagar blir bilderna usla, andra dagar blir de riktigt bra.
Fransarna är underbara! 70 kronor på Smink och perukmakaren. Har haft dem i ett halvår och använt dem massor!

Postat av: Sara S
Publicerad 2007-09-24 18:20:53

Håller med om att dina foton är snygga! Fast det där reptilögat som tittar rakt på en på nagellacksbilden ger mig kalla kårar. Huh. :D

Postat av: Kristina
Publicerad 2007-09-24 18:33:05

D nagellacket hade jag med förr, superfint ju:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-09-24 18:56:07

Sara S! Han är ju söt ju! Dt är min skrivbordsbild på datorn och föreställer faktiskt en liten alligatorbaby!
Kristina! Visst är det fint! Och det tar aldrig slut...

Postat av: Pimpinett
Publicerad 2007-09-25 22:46:51

Dramatiskt och supersnyggt! Siouxsie är och förblir fantastisk, betydligt sämre förebilder kan man ha...

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-02 16:03:26

Va! Har jag inte kommenterat den här, skandal! Den är fullkomligt fantastisk och urläcker.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-02 17:42:55

Pimpinett! Helt sant!

RQ! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela