Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Gröna kontaktlinser

Publicerad 2007-09-02 18:46:30 i Eotd i grönt, Sminkans EotD,


Idag har jag mina gröna kontaktlinser. Jag valde att matcha dem med lila och grönt.
Jag började med att använda en cremeögonskugga från Nouba, Nouvola, i lila. Därefter skuggade jag in en mörklila skugga från Bourjouis, Noir précieux, som jag penslade ut från halva ögonlocket rakt ut mot tinningen. En brun kajalpenna från Tigi ramade sedan in hela ögat och en matt, mörkbrun ögonskugga, också från Tigi, suddades in i linjen. Därefter tog jag min quattro från Nouba, nummer 626, och valde den smaragdgröna färgen. Den lade jag ovanpå penstrecket under ögat och i globlinjen. Därefter lite av en eyedust från Make Up Store, Bamboo, under ögonbrynet. Mascara. Klar.

Kommentarer

Postat av: Makeupmaniac-Pernilla
Publicerad 2007-09-02 20:50:40

Åh... jag vet hur det kan vara, jag hade inga förväntningar av filmen, så jag blev positivt överraskad. Rekommenderade den runt på jobbet där några tyckte den var super och andra tyckte den var ok... Men gillar man lite alternativ film (alltså kanske inte en film för den som tycker Pirates of the caribbean är årets bästa...:) så bör man inte missa den! =)Jag längtar efter min nya mascara...Hoppas den kommer imorrn!

Postat av: Millan
Publicerad 2007-09-03 22:32:08

SKITSNYGGT! Detta måste verkligen ha framhävt dina ögon!!??
Ang. Nouba skuggorna så kan dom pudra men de gäller (tyvärr!) att arbeta/värma upp pigmenten på handen o sedan måla ögonlocken, så är det även med Lancomes nya "ödeskub"-skuggor. Men du har rätt i att vissa färger är mycket sämre än andra men jag har mina aningar om varför... Men även solen har fläckar, de är i de stora hela som jag är väldigt nöjd med Nouba.
Har du testat Virtuose? Skulle vara spännande att höra din åsikt *S*!?
Är de ok att jag slänger upp din länk på min blogg? Alltid trevligt med likasinnade *S*
Kram
ps Alltid kul att kika in i andras "världar" ;)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela