Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Grått och blått, ännu en variant på temat

Publicerad 2007-09-05 00:44:29 i Sminkans EotD,

Så här såg jag ut idag

Jag grundade ögonlocket med Face Highlighter Dignity
Därefter tog jag en svart kajalpenna från Tigi och ritade en kontur runt ögat. Det är inte så noga med den för den hamnar under skuggorna sedan
Därefter tog jag grå cybershadow Crow från Make Up Store och använde den på inre halvan av det rörliga ögonlocket samt under ögat. Blåglittrande Microshadow Lovely Linnea(Make Up Store) läggs på den andra halvan av ögonlocket och blandas in i det grå. Nu har vi en pandalook som behöver mjukas upp och få lite mer lyster. Jag väljer en eyedust, också från Make Up Store, i turkosblått, Splash. Man kan självklart välja att accentuera det grå med t.ex Chrome istället, men jag vill vara blå idag. Eyedusten placeras mitt över iris på ögonlocket för att ge lyster till blicken. Därefter suddas den skarpa linjen vid globlinjen mot ögonbrynet ut med lite mineralögonskugga från Everyday Minerals, färgen Good China. Det är en neutral färg som verkligen är användbar.

Avslutningsvis använder jag en svart kak-eyeliner och mascara
Så är makeupen klar. Den överlevde tio timmar på jobbet, en regnskur, en middag och en träff med en kär vän innan den slutligen fick ta farväl och tvättas av. I dagsljus (bilderna ovan är tagen i badrummet) ser det ut så här:

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-09-07 08:00:22

Ooh la la! Turkos är så snyggt, speciellt när det är sådär intensivt. Har du någon speciell ögonskuggebas för att få det att sitta bättre?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-09-09 21:38:32

Highlighter Dignity från Face fungerar som ögonskuggebas. Den är fantastiskt bra!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela