Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Gala!

Publicerad 2007-09-01 15:29:57 i Eotd med lösögonfransar 07-09, Sminkans EotD,


Massor av smink och lösögonfransar och glitter och fjäderboa om halsen, så ska en fest vara! Dagens fest make-up har skapats med ögonskuggor från Make Up Store. Det är eyedust i färgerna Celebration(svart med glitter), Carat (guld), Next (silvergrön) och Golden Mane (antikguld) som blandats. Underst har jag den nya ögonskuggeprimern från MUS. Celebration använde jag både "torr" och blandad med Mixing Liquid runt hela ögat. Det grövre glittret jag har på ögonlocket ,och lite även under ögat, är också från Make Up Store. Det blandades med Mixing Liquid för att fästa bra. Så lösögonfransar på det, dessa från Smink och perukmakarn. De är av väldigt bra kvalitet och har hängt med länge. Det är bara att göra rent dem och köra igen och igen och igen. de blir faktiskt till och med bättre eftersom de formas efter ögats linje efter ett tag. De är gjorda av människohår.
Ögonbrynen målades med brynskuggan Myrrha från Face.


Nu ska jag klä mig också, så jag matchar makeupen, och sedan blir det en riktigt trevlig fest ikväll!

Kommentarer

Postat av: Makeupmaniac-Pernilla
Publicerad 2007-09-02 00:12:37

GUD vad härligt med en till som vågar ha färg på ögonen! :-D Wonderbar! Supersnyggt!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-09-07 08:02:02

Den där är verkligen läcker. Carat är så snygg, verkligen glammig. Golden Mane får jag kolla in! Har Lounge nu också, men vill ha meer guld och brons! Vad hade du på dig sedan?

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-09-08 10:51:30

Hallå Sminkan! Jag undrar om jag får ta de här bilderna och publicera på bloggen, för att länka till dig och dina läckra sminkningar? Skulle vara kul!

Postat av: JaneSmith
Publicerad 2008-07-23 15:57:15

Är det bara jag som tycker att hon sminkar sig som en dragqueen?!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-23 18:09:14

JaneSmith! Hon, alltså jag, tycker det är ganska snyggt med dragqueenmejker. Och nu är vi ju i kategorin med lösögonfransar. Kolla under neutralt och klassiskt om du föredrar det. Sen spelar det väl ingen roll vad någon tycker förutom jag. Det är ju jag som ska gå runt i det! ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela