Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Antique Gold från Isadora

Publicerad 2007-09-08 11:08:42 i Eotd i guld, Sminkans EotD,

En liten beskrivning av hur jag gjorde när jag imorse sminkade mig med Isadoras kvartett Antique Gold.

Jag började med att lägga highlightern Dignity från Face på hela ögonlocket upp till brynet
Därefter tog jag en brun ögonpenna och drog en tjock linje runt hela ögat
Därefter valde jag den mörkaste, lite gröntonade guldfärgen i kvartetten och lade den över hela det rörliga ögonlocket och under ögat så pennlinjen suddades in i skuggan
Därefter tog jag den näst mörkaste, lite kalla, guldtonen i kvartetten och suddade in längs globlinjen
Sedan valde jag den varmaste, lite rödtonade, guldnynansen och lade med en smal skummgummiapplicator under ögat, under den mörka linjen sedan tidigare. Jag är inte petnoga här, jag har nämligen ingen foundation än utan ska fixa det som sista steg. Smul och ojämna kanter är alltså inte så farligt.
Slutligen tar jag den absolut ljusaste nyansen och lägger som highlighter under ögonbrynet. Med en stor borste suddar jag ihop allt och avslutar med mascara och ögonbrynsskugga.

Det färdiga resultatet

Kommentarer

Postat av: Stylish
Publicerad 2007-09-08 18:39:34

den verkade ju funka:) håller den hela dagen?

Postat av: FashionWay
Publicerad 2007-09-08 20:00:14

Du är välkommen att bli medlem i www.FashionWay.se

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2007-09-08 22:06:33

Grymt snyggt till dina blåa ögon! Vad tycker du om Isadoras skuggor? håller de måttet hela dagen?

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2007-09-09 13:43:56

Nu har jag läst hela din blogg haha! Det här är helt otroligt! Jag måste länka till din blogg så fler får se vad du kan!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-09-09 17:30:34

Ja! Det håller hela dagen! Och natten med om man ska på party. Det är ingen fara att använda Isadoras skuggor bara man undviker dem med glitterkorn i.
Kul att ni gillade det!

Postat av: Emma
Publicerad 2008-01-04 20:22:30

Den makeupen är fantastisk på dig! Dina ögon ser helt otroligt blå ut i de färgerna.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela