Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Svart kajal

Publicerad 2007-10-29 08:28:05 i Eotd i svart, Sminkans EotD,


Kör vidare på kajaltemat! Jag gillar dramatiska linjer! Här har jag använt en svat kajalpenna från Urban Decay, Zero. Jag har dragit en linje runt hela ögat och sedan låtit den fortsätta ut i en spets mot näsan och tinningen. Innan jag drog den linjen hade jag dock lagt ögonskugga över hela ögonområdet, upp till brynet. Jag hade grundat med en highlighter från Face, Dignity, och därefter lagt en eyedust från Make Up Store, Morning breeze, över samma parti, alltså från franslinjen till ögonbrynet. Sedan har jag lagt en beigebrun dazzle dust från Barry M på det rörliga locket. detta är enkelt och snabbt och kan varieras i oändlighet. En färgad ögonpenna istället för svart, en annan färg på skuggorna. Allt som allt tar det mindre än fem minuter att göra.

Kommentarer

Postat av: Kristina
Publicerad 2007-10-29 08:45:56

Fiiint:)Oj 5 min, jag står i minst 30 min varje dag:) Ha en bra måndag!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-10-29 09:38:31

Ja, dramatiska linjer är underbart på dig! Gillar hur du lägger under ögat, och vingen är kanon.

Postat av: KimJ
Publicerad 2007-10-29 14:22:38

fint :) Ha en bra dag! Kram KimJ

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-29 15:33:34

Kristina!
30 minuter skulle jag aldrig hinna på morgonen! Max 10 får makeupen ta en vardag. Ska jag på fest kan jag låta det ta längre tid.

RQ! Tack! Det här är nog min "grundstil". Såg ut ungefär så här som tonåring. Fast lite mer extremt då!

Kim! Ha en bra dag själv!

Postat av: Mia
Publicerad 2007-10-29 18:40:39

Snygg böj på eyelinern! Cleopatra!

Postat av: anna
Publicerad 2007-10-29 21:39:23

snyggt! jag har ganska så svårt för att få till eyeliner och kajal.

hmm ja det vore en dröm allt..en egen fotoutställning...hoppas..

kram!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-14 21:24:50

Jag vill se lite fler bilder på dig som teen! ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-14 22:07:20

RQ! Finns i princip inga. Jag har alltid varit kameraskygg, tro det eller ej.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela