Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Russian Navy

Publicerad 2007-10-21 18:21:41 i Naglar i blått,

OPI's ryska kollektion gillar jag skarpt. Nu har jag tafit mig tid att fixa naglarna inför veckan som kommer och valde Russian Navy, en mörkt blålila färg som nästan ser svart ut om det inte är dagsljus.

Det här är innan överlacket. Jag tycker både det här och det andra OPI-lackaet jag har, Suzi says Da, är lite svåra att måla med. Man får upp massor på penseln och stryker man av penseln blir det nästan för lite istället. Jag har  i och för sig små, korta naglar och är lite ovan vid lack efter att ha avstått i massor av år. Märker att jag är darrhänt. Det spelar ju mindre roll att man hamnar utanför nageln om man tänker på lite längre sikt, för det fixar ju till sig när man tvättat händerna och smort in dem ett par gånger.

OPI lacken håller väldigt bra tycker jag. De har bra glans, i alla fall de tre jag testat i mitt liv, och de känns bra på nageln. Lacket blir ganska tjockt och känns som glaserad lera ungefär. Nu har jag beställt massor av OPI lack från www.head2toebeauty.com eftersom man får tre lack för samma pris som ett här hemma i Sverige. Att betala 140 kronor för ett nagellack känns lite drygt tycker jag, men får jag dem för billigare peng är det absolut väl värt det att köpa OPI. Man behöver inte lacka om naglarna i ett till exempel. Suzi says Da höll perfekt fram till igår då jag planterade 600 tulpanlökar. Då hade jag inte gjort några förbättringar alls sedan tisdag och jag hade inget överlack.

Nagellack är inte mitt ämne av expertis, men OPI är bland det bästa jag provat. Och det finns i mängder av grymma färger!

Kommentarer

Postat av: AnnicaB
Publicerad 2007-10-21 18:45:15

Och vilken tur att det är på väg hem till mig i ett litet paket då. Skitsnyggt lack!!! Jag är stor älskare av OPI-lack. Bäst, bäst, bäst! Skulle kunna köpa dem bara för namnen....

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-10-21 20:10:43

ÅÅÅH! Så sjukt snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-21 20:33:36

Visst är det tjusigt, Rocketqueen!
Tur att du beställt det redan, Annica! Det kan nog bli en favorit i vinter!

Postat av: Goddess
Publicerad 2007-10-21 21:56:44

Så snyggt!! Har inget blått nagellack..
Nagellack är oxå en sån sak som höjer humöret. Bara synd att man måste vara still ett tag. Med småbarn är det svårt...

Postat av: Sara
Publicerad 2007-10-21 22:10:28

Jättesnyggt! Och så blankt för att vara innan överlacket! Jag är inte heller ett fan av OPI's nya breda borstar. De borde vara lite smalare och mer rundade.

Postat av: Lovelymakeup
Publicerad 2007-10-22 12:32:10

Vad ligger OPI i för pris på head2toebeauty?
Är inte så van att köpa från utlandet, så jag har inte så bra koll på hur mycke det blir. Kollade på forex men tycker inte priserna stämmer. Eller är det så
billigt? (ca 30kr?)Låter för billigt i mina öron nämligen. :S

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-22 19:53:02

OPI-lacken kostar olika beroende på vilken kollektion de kommer från. De senare kollektionerna är dyrareoch de äldre billigare. I snitt får jag tre lack till priset av ett på Kicks. På Kicks kostar de 140 kronor, vilket jag tycker är dyrt för ett lack.

Postat av: Marie
Publicerad 2007-10-24 13:14:31

Har också det blåa. Tycker att det är så snyggt!
Vill ha många många mer!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela