Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Oktoberkavalkad

Publicerad 2007-10-24 13:50:20 i Kavalkad,

Det börjar väl bli dags igen, att sammanfatta månadens makeuper. En vecka kvar i och för sig, men den kommer nu i alla fall. Ska slänga bildmapparna på datorn sen, så det är lka bra att ha det gjort.







Ja, det var väl det. En ganska mörk månad med mycket mer lila än jag mindes. Min favorit är den lejongula. Vilken är din?

Kommentarer

Postat av: frajda
Publicerad 2007-10-24 14:54:39

Den gröna ögonmejken från igår!
grymt!

Postat av: KimJ
Publicerad 2007-10-24 15:26:20

vad kul att du gillade den! fina bilder själv kanske an lära mig något nytt från fin blogg.. Ha en bra dag! Kram KimJ

Postat av: KimJ
Publicerad 2007-10-24 15:27:02

Föresten är det ok omjag länker dig på det inlägget..?

Postat av: Yrla
Publicerad 2007-10-24 15:39:58

Den lila på femte raden, riktigt grym!=)

Postat av: Alex
Publicerad 2007-10-24 15:48:12

Rad 7 bild 4
Dvs sista raden och sista bilden blev jag dö kär i!

Me love!

Vad är det för märke på sminkpanelen? det som är på bilden ( vill ha )?

Postat av: Andrea
Publicerad 2007-10-24 16:37:57

11:e underifrån. Blått och blått. Fyfan så läckert!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2007-10-24 17:08:19

denna månad var det svårt att välja favorit, för att inte säga helt omöjligt; vilken var INTE snyggast, liksom? jag gillar nog.....ALLIHOP!!

Postat av: Leonie
Publicerad 2007-10-24 17:13:40

Jag har också svårt att välja.Det är så kul att se ett kollage över dina alster.Du sprider verkligen färgglädje och inspiration!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-24 17:35:17

Kim! Det är okej att du länkar!

Alex, paletten kommer från Go cosmetics och säljs av Inezza, www.inezza.se, för en billig slant. Runt 70 kronor kostar den. Den är riktigt bra dessutom. Innehåller även tre snygga rouge. Från samma märke finns flera snygga paletter med olika färger. är själv sugen på en grön! Kolla in dem, det är väldigt bra priser och inte alls dåligt smink! Ögonskuggorna är jättebra.

Tack allihop för er underbara feedback! NI är fantastiska! Det har aldrig varit roligare att sminka sig än nu när jag får dela mina experiment, höra era åsikter och utbyta erfarenheter!

Leonie, färgglädje är precis vad jag vill sprida så jag blir otroligt glad av de orden!

Glamqueen! Du är för söt! :-)

Postat av: Mikaela
Publicerad 2007-10-24 18:32:09

Nummer fyra på första raden och sen den alla sista bilden är mina favoriter. Helt sjukt snyggt! och den första på rad 4. :)

Postat av: Jeanette
Publicerad 2007-10-24 19:26:08

Taaaaack för paketet!!!! Eller.. Har juh inte fått det än men jag passar på och säger tack redan nu och så kommer jag nog upprepa det när jag fått det. =P
Min favorit för månaden är nog annars den andra från vänster på andra raden nedifrån. =)

Postat av: sanna
Publicerad 2007-10-24 19:53:55

Jag med med där, men jag fattar inte hur det funkar.. tell meee!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-24 20:09:40

Kul att höra dina favoriter, Mikaela!

Jeanette! Det är postat och på väg! Hoppas du kommer att trivas med dem!

Sanna! Har skrivit svar i din blogg.

Postat av: Goddess
Publicerad 2007-10-24 20:17:57

Två favoriter: 1:a på 3:e raden och 3:e på 4:e raden;)

Postat av: Kim
Publicerad 2007-10-24 21:41:30

hppas det är okej att jag la dig på länkar på min blogg!

Postat av: alexandra
Publicerad 2007-10-24 22:18:11

fan vilka fina skuggningar du gör. coola fäger alltså. Jobbar du med makeup?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-25 09:19:58

Goddess! Kul att höra! Fyrinnea-freadsvarianten verkar vara en storfavorit!

Kim, inga problem! Det får du gärna göra!

Alexandra, nej, jag har smink som hobby! Tack för dina snälla ord!

Postat av: Malin K
Publicerad 2007-10-25 09:49:58

Hej!
Jag är en ny läsare. Jättekul blogg! Man får superbra inspiration vad man ska göra med all ögonskugga som bor hemma i badrummet :)

Vore kul om du gjorde fler tutorials, eller iaf blundar på lite fler bilder, så man bättre ser hur du lagt skuggorna.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-10-25 09:50:04

Ååh, så tjusigt Sminkan! Min favorit är också den lejongula Honey, men även den blå/turkosa på tredje raden från botten, och de lila på samma rad och raden ovanför. Härligt!

Hoppas du kryat på dig! Hur är läget?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-25 12:43:12

Malin! Välkommen! Jag försöker ha med en "blund-bild" varje dag, men det är inte alltid den blir bra nog för att publiceras. Det är jättesvårt att fota sig själv när man blundar. Vet inte varför, men det blir ofta oskarpt.

Tutorials tar så lång tid att göra. dessutom vill jag att de ska vara på olika tekniker, inte bara olika färger, och nästan jämt använder jag mig av samma grundteknik. Den finns redan i en tutorial, guiden till sotade ögon. Det är bara att dra ut linjer mer eller mindre och lägga till fler skuggor. Men om jag kommer på en bra sminkning för en ny tutorial så kommer det förr eller senare en ny. Några idéer på tutorials som vore roliga?

Rocketqueen! Tack för omtanken. Är hemma idag. Sitter och ser på Dvd-film på datorn och dricker honungsvatten. Känns som att jag ändå kommer orka gå till jobbet imorgon. Vi får se.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-10-25 13:02:36

Tänker på dig och skickar många krya-på-dig-tankar! Tittar du på något roligt?

Postat av: Sara S
Publicerad 2007-10-25 13:20:22

Måste man verkligen välja favorit? Det är ju så svårt. Jag gillar de gröna sminkningarna, men när jag ser alla bilderna så här på en gång känns det mer som att titta på en fotoutställning och då är alla jättefina.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-25 15:06:30

RQ! Har precis avslutat Hulken och daredevil. Ingen riktig kvalitetsfilm, men två av mina barndomshjältar på samma gång. Ganska lagom när man har huvudvärk och feber.

Sara S, klart du inte måste välja. För mig är det en huörssak. Igår gillade jag den gula bäst, idag den i rosa och lila på övre raden. Imorgon något annat. Kul att du ser det som en fotoutställning! Väldigt rart sagt!

Önskar jag fick vara med och fika i Malmö, men så blir det inte, tyvärr. Skulle vara så kul att träffa er!

Postat av: Sara
Publicerad 2007-10-26 14:23:38

Alla är fina, men den längst ned till vänster gillar jag bäst! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-26 16:46:27

Tack Sara!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela