Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nouvola från Nouba

Publicerad 2007-10-13 19:57:15 i Eotd i lila, Sminkans EotD,

Här är en opublicerad gammal variant jag hittade bland inläggen. Undrar hur det gick till!

Valde att göra en make up med en cremeögonskugga, nouvola, från Nouba. Min favorit är purpurlila och helt underbar! Tyvärr är kvaliteten på dessa skuggor väldigt olika beroende på färg. Jag har en guldvit som inte alls har samma krämiga, härliga konsistens. Förutom den lila ögonskuggan från Nouba använde jag också eyedust Goddess från Make Up Store, ett bronsfärgat pigment från MAC som jag fått ett prov av från Rocketqueen (http://rocketqueens.blogg.se/) och en teal-färgad kajalpenna från Tigi.

Jag börjar med att sätta på mig mina kontaktlinser. De är gröna. Om ni undrar varför min ögonfärg förändrats.
Sedan lade jag den lila nouba-skuggan runt ögat med en liten syntetpensel. JAg målade hela det rörliga locket och även det nedre ögonlocket närmast fransarna med cremeskuggan. Därefter tog jag en mjuk, större pensel som jag doppade i eyedusten Goddess. Jag svepte det ltt över globlinjen och ut mot tinningen. Sedan tog jag en rund, fast mårdhårspensel och blandade Goddess med nouvolan tills alla kanter suddats ut. Därefter tog jag det bronsfärgade pigmentet på fingertoppen och lade under ögonbrynet. Ögonbrynsskugga och mascar samt kajal innanför fransarna avslutade makeupen.

Kommentarer

Postat av: Angelica
Publicerad 2007-10-13 20:00:01

Vilken cool blogg =)

Postat av: sminkan
Publicerad 2007-10-13 20:09:20

Tusen tack Angelica! Vad glad jag blir!

Postat av: R.O.S.E.
Publicerad 2007-10-13 20:23:55

snyggt smink!

Postat av: stephie
Publicerad 2007-10-14 12:50:01

snyggt!

Postat av: sdfg
Publicerad 2007-10-15 12:01:24

jag vågar nog inte med så starka färger ;;P , men ja tycker att första bilden satt skit bra !:D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela