Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lördag och kalas

Publicerad 2007-10-27 18:00:34 i Eotd i grått och silver, Sminkans EotD,

Ska om några minuter åka iväg på 40-års fest. Makeupen är, i beaktandet av hur jag brukar se ut, rätt nedtonad. Det är för att jag ska ha min klänning i svart med svartglittrande broderier. Vill inte blir en total julgransdekoration...

Jag lade först en bas av Stila shadow pot i färgen Taupe. Därefter drog jag ett tunnt streck med en kajalpenna från Isadora i marinblått under ögat. Sedan blev det Viva la Diva i ett yttre V och längs globlinjen. För att ge ännu mer skimmer blev det lite Fyre and Ice från Fyrinnae i lila, men det syns knappt. Var ingen riktigt höjdare, i alla fall inte med torr pensel. Mer från Fyrinnae blev det vid näsroten och in på inre halvan av ögonlocket, beigeskimrande Angel's tale.  Sedan Tigis Champagne som highlighter under brynet. Avslutade med Stila Smudge Pot i grått längs övre fransarna och mascara från L'Oreal, Ögonbrynsskugga från HM, den mörkare i duon.


För dem som undrar vad mer jag använde är den kompletta listan som följer:
Facefinity
Everyday Minerals blush i färgen Waffel Cone
Läppstift från Tigi i färgen Loyalty

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-10-27 18:30:48

Du är ju bara för tjusig! Skulle gärna vilja se klänningen. Hoppas du får en underbar kväll!

Postat av: Aila
Publicerad 2007-10-27 22:34:09

Kikar in från RocketQueens blogg, tjusig make-up. Du kommer stråla på festen. Ha det fint!!

Postat av: Mia
Publicerad 2007-10-27 22:55:45

Riktigt snyggt!

Postat av: Fina
Publicerad 2007-10-27 23:15:50

Jättefint :)

Postat av: Maja
Publicerad 2007-10-28 07:46:14

hejsan!
har en fråga,
jag läste om rouget Siesta från everyday minerals och blev så klart sugen att testa! Men sen kunde jag inte hitta det på hemsidan under kategorin "blushes and face colours" så jag undrar om du har ngn aning om vart det har tagit vägen?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-28 09:14:32

Tack allihop för era snälla kommentarer! Festen var trevlig men jag gick tyvärr hem tidigt eftersom jag fortfarande är förkyld och febrig. Typiskt att det ska vara så när man ska ha kul med sina vänner. :-(

Maja! Kollade just deras hemsida och du har rätt. Fy, vad dumt! Att de är så klantiga att de tar bort just den färgen? Maila dem och fråga. De svarar snabbt på mail och är väldigt trevliga. Berätta att du läst om den och fått den rekomenderad i svenska skönhetsbloggar eller forum så de fattar att det är en färg som är lite "på tapeten" så kanske de återinför den!

Om allt skiter sig totalt och det inte går att få tag på via dem kan du maila mig så ska vi se om jag är på generöst humör och delar med mig av mitt. Men börja med att maila dem på EM!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-10-28 15:49:04

Hade du trevligt? Jag drömde faktiskt om dig i din svarta klänning! Lustigt, jag börjar ofta drömma om sminksaker och bloggare.

Postat av: Johanna
Publicerad 2007-10-28 20:28:47

Håller med, jättefint! :)

Postat av: Anonym
Publicerad 2007-10-29 15:35:19

RQ! Jag hade trevligt men är fortfaradne förkyld så det blev en tidig kväll. Lustigt att du drömde om mig! Smink drömmer jag alltid om! ;-)

Johanna! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela